رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masterina

اسفند را چگونه ضد عفونی کنیم

پست های پیشنهاد شده

 

 

اس??نج آشپزخانه یکی از آلوده ترین وسایل آشپزخانه است زیرا رطوبت و باقیمانده موادغذایی محیطی مطلوب برای رشد میکروب ها در آن ??راهم کرده است و میلیون ها باکتری مانند ای کولی، سالمونلا، کمپیلوباکتر و پاتوژن های مؤثر در ابتلا به مسمومیت غذایی در آن زندگی می کنند.

 

 

 

از آنجایی که این اس??نج ها اغلب برای تمیز کردن سطوح کابینت، شستن ظر?? ها و... بکار می روند، این میکروب ها را به راحتی انتقال می دهند. به گ??ته پژوهشگران در هر ۴/۶ سانتیمتر مربع از اس??نج، ۱۳۴ هزار و ۶۳۰ باکتری وجود دارد. از این رو اس??نج آشپزخانه باید دو روز در میان استریل شده و هر ه??ته یا هر دو ه??ته یکبار نیز عوض شود. برای استریل کردن اس??نج آشپزخانه و کشتن باکتری های آن روش های مختل??ی وجود دارد.

 

 

 

 

 

▪ مایکروویو

 

ابتدا اس??نج را در آب داغ شست وشو داده و سپس آن را درون یک کاسه قرار دهید. کمی آب روی آن ریخته و کاسه را برای مدت یک الی دو دقیقه درون ماکروویو بگذارید. در این مدت کاملاً مراقب باشید تا اس??نج خشک نشده و آتش نگیرد.

 

 

 

علاوه بر این است??اده از این روش برای اس??نج ها و یا اسکاچ هایی که در تهیه آنها از ذرات ??لز است??اده شده مناسب نیست. پس از اتمام زمان یاد شده، ابتدا اجازه دهید تا اس??نج خنک شود و سپس آن را از کاسه خارج کنید. این روش حدود ۹۸ درصد از باکتری ها و میکروب های درون اس??نج را از بین می برد.

 

 

 

 

 

▪ آب جوش

 

قابلمه را تا نیمه از آب پر کرده و سپس روی حرارت قرار دهید تا جوش آید. سپس اس??نج تزئینی را برای مدت حدود ۱۰ دقیقه درون آب در حال جوش قرار دهید. است??اده از این روش برای اس??نج هایی که در تهیه آنها ذرات ??لزی به کار ر??ته مناسب است.

 

 

 

 

▪ محلول س??یدکننده

 

بدین منظور ترکیبی از ۱۰ درصد محلول س??یدکننده و ۹۰ درصد آب تهیه کرده و اس??نج را برای مدت حداقل پنج دقیقه درون آن قرار دهید. البته بنابر توصیه برخی کارشناسان اس??نج باید یک شب در این محلول بماند. سپس اس??نج را از درون آن خارج کرده و بشویید. است??اده از این روش بین ۳۷ تا ۸۷ درصد از باکتری ها را از بین می برد.

 

 

 

 

▪ ماشین ظر??شویی

 

قرار دادن اس??نج یا اسکاچ همراه با ظرو??، درون ماشین ظر??شویی روش مناسبی است زیرا آب جوش درون ماشین ظر??شویی همراه با پودر شوینده آن باعث از بین ر??تن میکروب ها و باکتری ها خواهد شد.

 

 

 

▪ سرکه

 

اس??نج یا اسکاچ را یک شب در سرکه قرار دهید تا میکروب ها از بین برود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...