رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

شستشوی لوستر کریستال با مایع ظرفشویی

پست های پیشنهاد شده

 

 

اگر به هر دلیل روی کریستال ها خط و خش و یا پریدگی کوچکی ایجاد شده است می توانید از خمیر دندان است??اده کنید.قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.

 

1-1.jpg

 

زیر محل قرار گیری لوستر رویک?? زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت ا??تادن کریستال ها، روی سطح نرمی بی??تد و نشکند همچنین گرد و خاک موجود روی آن ها در هنگام جدا کردن به ??رش شما منتقل نشود.

 

برای تمیز کردن وسایل کریستالی مانند دیوار کوب ها و یا لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظر?? شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.

 

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7

 

خانه تکانی یکی از آن موارد پر زحمت و صد البته دلچسب در این روزهای پایانی سال است، البته برای آن دسته از خانم های کدبانو حتما به اتمام رسیده است. اما اگر هنوز خانه تکانی شما به اتمام نرسیده است با ما همراه باشید تا ریزه کاری های آخر خانه تکانی را با هم مرور کنیم. بی شک جذاب ترین بخش یک لوستر کریستالی تشعع نور در گوی های کریستالی و سایر اجزای کریستالی آن است، اما این جذابیت در صورتی به خوبی نمایان می شود که لوستر ها تمیز و درخشان باشد.پیش از شروع تمیز کردن لوسترها، منبع برق را قطع کنید و لامپ ها را جدا نموده و با دستمال خشک گرد و خاک آن ها را پاک کنید.بهترین حالت برای تمیز کردن گوی های کریستالی این است که گوی ها را از لوستر جدا کنید و سپس شستشو دهید.

 

گوی کریستال را باید با مایع ظر??شویی و آب ولرم بشویید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سومسرکه و دوسوم آب تهیه کنید و با کمک برس شستشو دهید و سپس بلا??اصله آن را خشک کنید.اگر کریستال جلای همیشگی خود را از دست داده است، می توانید از سرکه س??ید کمک بگیرید. وقتی می خواهید کریستال ها را بشویید مقداری سرکه س??ید به آب آب کشی ولرم بی??زایید.گر ته ظر?? رسوب جمع شد، اجازه بدهید یک شبانه روز سرکه و آب داغ درون ظر?? بماند و بعد از این زمان، اگر هنوز کثی??ی بر جای بود، باید عمل را تکرار کنید تا به طور کامل برطر?? شود. اما در صورتیکه ??رصت این کار را ندارید، ظر??ی از مایع ذکر شده تهیه کنید، دستمال نرم و مناسب انتخاب کنید؛ پس از آغشته کردن دستمال در ظر??، کریستال ها را تک به تک با دستمال تمیز نمایید.

 

در صورتیکه کریستال ها واقعا کدر شده اند، می توانید برای چرک زدایی از آمونیاک نیز می توانید است??اده کنید. چند قطره آمونیاک را در ظر??ی محتوی آب ولرم ریخته به همان روش ??وق؛ کریستال های لوستر را شستشو داده سپس با آب ولرم آبکشی و آنها را خشک کنید.

 

 

 

 

در تمیز کردن لوسترها یک نکتهطلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نمدار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کا??ی است ه??ته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را ح??ظ کند.

  • توجه داشته باشید که برای لوستر های برنزی می توانید مسواکی را در آب لیموترش تازه ??رو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظر?? مخصوصاً ??رور??تگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظر?? را آب کشیده و خشک کنید.
  • برای لکه‌زدایی از لوسترهای برنزی نیز می توانید یک قاشق سوپ‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...