رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aliseo

محافظت از سازه های فلزی و قیمت سوله سازی

پست های پیشنهاد شده

بعضی از ا??راد تصور می کنند باید هزینه ی زیادی برای ح??اظت ساختمانهای ??لزی مقابل حوادث طبیعی مثل آتش سوزی یا عایق بندی صوتی و خوردگی در نظر بگیرند. در صورتی که می توان با راه های مناسب و متناسب با ساختمان و سیستم آن، این هزینه بسیار کاهش داد. بدیهی است در ساختمان های ??لزی که از سازه هایی مانند سوله است??اده کردند، محا??ظت در برابر آتش سوزی یک امر ضروری است. هم چنین مسئله مهم دیگر، است??اده از روش صحیح ح??اظت اجزای ??لزی است. اغلب المانهای داخلی ساختمان مانند سق?? و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان از عناصری هستند که می توانند در برابر آتش سوزی از ساختمان محا??ظت کنند. بنابراین در نظر گر??تن این ح??اظت ها در قیمت سوله سازی نیز موثر است.

 

با توجه به رطوبت ناچیز موجود در هوا، در قطعات داخلی ساختمان ??ولادی، زنگ زدگی کمتر ات??اق می ا??تد. بنابراین برای این قطعات، محا??ظت در برابر خوردگی دغدغه محسوب نمی شود. اما برای قطعات بیرونی و اجزایی که در معرض رطوبت هوا قرار دارند، ح??اظت در برابر خوردگی لازم است.

 

با توجه به خواص اجزای داخلی ساختمان مثل دیوارهای جداکننده و سق??، مشخصات صوتی آن مت??اوت است. در این میان، اسکلت باربر ساختمان نقش کمتری داشته و ر??تار اسکلت یک سازه بتنی و ??ولاد ، سیستم داخلی یکسان، مشابه است .

Niches-Jahansoleh-4.JPG

قیمت ساختمان های ??ولادی – قیمت سوله سازی

 

 

اگر بخواهیم یک ساختمان ??ولادی را از نظر قیمت بررسی کنیم، در این ارزیابی تنها نباید قیمت مصالح ساختمانی و نیروی انسانی را در نظر بگیریم. عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل هستند که به مواردی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. هزینه س??ت کاری و اسکلت اصلی سازه ??ولادی
  2. نصب تجهیزات
  3. عوامل موثر برای بهره برداری بهینه از ساختمان
  4. ایجاد تغییرات داخلی
  5. تخریب ساختمان های با عمر کوتاه
  6. در دسترس بودن مصالح
  7. قیمت زمین: با کوچک بودن مقاطع عرضی در سازه های ??ولادی، اسکلت این ساختمان ها ??ضای کمتری اشغال می کند. بنابراین ساختمان های ??لزی در مقایسه با سازه های بتنی، هزینه کمتری نیاز دارند.
  8. ارزش نهایی: کوتاه بودن مدت زمان ساخت، می تواند باعث هزینه کمتر برای این ساختمان ها شود. هم چنین ساخت سازه های ??لزی مانند ساخت سوله ، زمان کمتری به نسبت سازه های بتنی می گیرد و در نتیجه در قیمت سوله سازی هم موثر است.

قیمت سوله سازی و میزان مصر?? ??ولاد

 

 

هزینه ??ولاد به نسبت مقدار مصر?? آن در هر متر مکعب ساختمان یا هر متر مربع مساحت ک?? برآورد می شود. قیمت سوله سازی با توجه به مصر?? ??ولاد به تعداد طبقات، بارهای اعمال شده به آن و ضخامت سق?? وابسته است.

 

سازه های ??ولادی و انتقال بار در آن ها

 

 

ساختمان های ??ولادی شامل تعدادی تیر و ستون و تعدادی تقویت کننده برای ایستایی بیشتر می باشند. بنابراین انتقال بارهای قائم و ا??قی توسط این عناصر انجام می شود. یعنی بارهای عمودی توسط سق?? تحمل می شود و از طریق تیرها به تکیه گاه های تیر به صورت ا??قی منتقل می شود. هم چنین ستون ها، از تکیه گاه های دو سر تیر، بارها را به ??ونداسیون انتقال می دهند. سیستم های مهاربندی ا??قی و قائم، بارهایی که از عواملی مانند زلزله، ??شار زمین و باد وارد می شود، به ??ونداسیون ها منتقل می کنند. این انتقال بار به عواملی مانند نوع مقطعی که با توجه به طراحی معماری است??اده می شود، ??اصله های تکیه گاه ها، طول تیر و سیستمی که برای تکیه گاه است??اده شده(صلب ، نیمه صلب ، ساده) بستگی دارد.

ویرایش شده توسط aliseo

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...