رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
modireserver

مشکل صفحه سفید وردپرس

پست های پیشنهاد شده

یکی از معرو??‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا و بسیار محبوب در میان کاربران وردپرس می‌باشد به دلیل گستردگی است??اده از آن معمول است که تعداد اعلان خطاها و مشکلات گزارش‌شده برای این سیستم مدیریت محتوا بالا برود امروز و در این مقاله در رابطه با یکی از شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات وردپرس که کاربران مبتدی زیادی را بعضاً به ترس و هراس وا می دارد یعنی مشکل ص??حه س??ید وردپرس می‌باشد.

blank-error-on-wordpress.jpg

عوامل و ??اکتورهای بسیاری در علل ایجاد مشکل ص??حه س??ید وردپرس دخیل هستند که به‌ت??صیل راجب هرکدام و ر??ع آن‌ها صحبت خواهیم کرد.این مشکل ممکن است در پیشخوان مدیریت و یا حتی یکی از ص??حات سایت شما بروز دهد.

علت اصلی خطای ص??حه س??ید ممکن است به دلیل است??اده بیش‌ازحد از حا??ظه رم ٬ وجود ا??زونه‌ای دارای توابع خراب و یا حتی به دلیل نصب پوسته‌ای باشد که مشکل دارد و یا حتی ممکن است مشکل از سرور میزبانی سایت‌تان باشد.

این مشکل بی شاخ و دم و هراسناک به دلیل نداشتن هیچ خروجی اروری بسیار رعب‌آور بوده و در خیلی از مواقع کاربران تازه‌کار را مجبور به چشم‌پوشی از است??اده از آن می‌کند ولی باید خدمت شما بگویم که نترسید ما اینجا هستیم تا این مشکل رو براتون به‌راحتی حل کنیم با ما همراه باشید.

[h=2]آموزش حل مشکل ص??حه س??ید وردپرس :[/h] ا??زایش میزان حا??ظه رم اجرایی PHP

در سمت سرور قابلیتی در ??ایل php.ini تعری??‌شده به نام memory limit که اجازه می‌دهد مدیر سرور با اعمال تنظیم این پارامتر مقدار است??اده از رم سرور برای هندل ??ایل‌های php را محدود و مشخص نماید.

مشاهده‌ شده در بسیاری از سرورهای میزبانی که تعداد سایتهای موجود بر روی آن ها زیاد است مشکل به دلیل عدم کان??یگ سرور به‌صورت اصولی رخ‌داده است و آن‌هم مربوط به عدم اجرای صحیح ??ایل php به دلیل کم بودن مقدار حا??ظه تعری??‌شده برای اجرای ??ایل‌های php است.

برای ر??ع این مشکل ابتدا مسیر صحیح ??ایل php.ini سرور خود را پیداکرده و آن را با ویرایشگر بازکرده و مقدار آن را ا??زایش دهید. و چنانچه از هاست های اشتراکی است??اده می‌کنید از میزبان خود بخواهید تا این کار را انجام دهید.

Nano /usr/local/lib/php.ini

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums] 1

[/TD]

[TD=class: crayon-code] Nano /usr/local/lib/php.ini

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

و بعد به دنبال پارامتر memory_limit بگردید و سپس مقداران را به ۲۵۶M و یا ۵۱۲M تغییر دهید.

اگر مشکل ص??حه س??ید وردپرس به دلیل وجود این محدودیت در سرور باشد با اعمال این تغییر مشکل شما ر??ع و ص??حات س??ید به‌درستی اجرا خواهند شد.و چنانچه هنوز این مشکل به قوت خود باقی است ادامه آموزش را با ما همراه باشید تا ارور ک??ن س??ید وردپرس را باهم ر??ع کنیم.

[h=3]غیر??عال کردن همه‌ی ا??زونه‌ها[/h] حال دومین چیزی که شک ما را در پی داشته وجود یک پلاگین معبوب و مشکل‌دار در کدنویسی و ??عال بودن آن بر روی وردپرس می‌باشد.ابتدا تمامی پلاگین ها را به‌طور موقت یکجا غیر??عال کنید برای انجام این کار از بخش ا??زونه‌ها اقدام نمایید.

و اگر به بخش مدیریت وردپرس کلاً دسترسی ندارید و یا این مشکل باعث شده ص??حه پیشخوان مدیریت شما س??ید بشه واردهاست لینوکس سایت خودتان بشید و وارد ??ولدر wp-content و بعد ??ولدر plugins را به یک نام دیگر تغییر بدید مثلاً plugins-backup با این کار پلاگین های شما کلاً غیر??عال می‌شوند.

حال چنانجه مشکل ص??حه س??ید وردپرس حل شد نشان از این دارد که یکی از پلاگینها به‌طور حتم مشکل دارد.حال برای یا??تن دقیق پلاگین مقصر که انقدر برای ما دردسر درست کرده تک‌تک پلاگین ها را ??عال کرده و ص??حه مربوطه را ر??رش نمایید اگر مشکل در هر قسمتی بروز کرد پلاگین مربوطه را غیر??عال و حذ?? کنید و یک‌ن??س راحت بکشید.

اگر باز ارور ص??حه س??ید وردپرس شما پابرجاست باید روش‌های ارائه‌شده در زیر رو تست نمایید تا بالاخره بر این مشکل غلبه کنید.

[h=3]بررسی قالب سایت[/h] یکی دیگر از دلایل مشکل ص??حه س??ید وردپرس می‌تواند وجود قالب ناقص و مشکل‌دار باشد. برای ر??ع این مشکل ابتدا باید مطمئن بشویم که قالب مشکل داره یا خیر و بعد اگر قالب مشکل داشت برید و به کدنویس خودتان بگید تا مشکل رو براتون ر??ع کنه خوب چطوری مطمئن بشیم مشکل از قالبه ؟!!!

خوب ساده است قالب خودتان را به قالب پیش‌??رض تغییر بدید اگر مشکل ر??ع شد که خوشا به حال شما و خسته نباشد.

اگر باز مشکل ر??ع نشد ممکنه کلاً در ??ایل‌های هسته وردپرس مشکلی وجود داشته باشه که یک خبر بد دارم اونم اینه که باید کلاً ??ایل‌های جدید رو جایگزین کنید و دوباره وردپرس خودتونو راه‌اندازی کنید.

و یک‌راه دیگر هم برای پیدا کردن مشکل دقیق خودتان، ??عال کردن ارور لاگ سرور و وردپرس می‌باشد.بخش مربوط به سرور که خوب معلومه مدیر سرور باید انجام بده ولی بخشی که شما باید وارد کار بشید قرار دادن قطعه مد زیر در ??ایل wp-config.php سایتتان می‌باشد.

error_reporting(E_ALL); ini_set('display_errors', 1); define( 'WP_DEBUG', true);

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums] 1

2

[/TD]

[TD=class: crayon-code] error_reporting(E_ALL); ini_set('display_errors', 1);

define( 'WP_DEBUG', true);

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

با اضا??ه شدن این کد و ر??رش دوباره‌ی ص??حه س??ید وردپرس خودتان ارورها نمایش داده می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی عمل debug را انجام دهید.

اگر باز مشاهده کردید که یکی از ص??حات قدیمی شما س??ید شده نترسید چون با تکنیک زیر دوباره این ص??حه احیا خواهد شد.

خوب ??قط کا??ی است قطعه کد زیر را در ??ایل wp-config.php جایگذاری کنید و تمام !

/** Trick for long posts */ini_set('pcre.recursion_limit',20000000);ini_set('pcre.backtrack_limit',10000000);

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums] 1

[/TD]

[TD=class: crayon-code] /** Trick for long posts */ini_set('pcre.recursion_limit',20000000);ini_set('pcre.backtrack_limit',10000000);

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

امیدوارم تونسته باشید با یکی از روش‌های بالا از شر این ارور رهابشید.

 

منبع

Ùشک٠صÙ??ح٠سÙ??Ûد Ùردپرس - ÙدÛر سرÙر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...