رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aliseo

معیار خرید سوله دست دوم چیست؟ - جهان سوله اصفهان

پست های پیشنهاد شده

خیلی از ا??راد از خرید سوله دست دوم میترسند و ??کر می کنند کی??یت این نوع سوله با سوله های دیگر خیلی ت??اوت می کند. ما در اینجا با بررسی این موضوع و معیار خرید سوله دست دوم ، به این مسئله می پردازیم.

 

Niches-Jahansoleh-29.JPGمعیار خرید سوله دست دوم

  1. ابعاد سوله دست دوم: برای خرید سوله دست دوم باید توجه کرد که طول، عرض و ارت??اع سوله با مشخصات درخواستی خریدار مطابقت دارد یا خیر. در بسیاری از موارد دیده شده زمان ارائه مشخصات طول و عرض سوله، ا??راد بعضی اوقات آکس تا آکس اندازه داده شده و بعضی اوقات پشت تا پشت و در زمان اجرای ??نداسیون سوله دست دوم بعضا برعکس اجرا شده و همین امر باعث می شود نصب سوله امکان پذیر نگردد و مشکلات زیادی ایجاد می نماید و یا در مواردی امکان اینکه قبل از خرید سوله دست دوم صورت پذیرد. ??نداسیونن اجرا شده و در کنترل ابعاد طولی و عرضی هریک از طر??ین خریدار و ??روشنده سوله دست دوم ابعاد را در آکس تا آکس و پشت تا پشت جابه جا گ??ته و دچار مشکل شوند و پس ازز هزینه های مکرر این سوله دست دوم از سوله نو هم گران تر تمام می شود.

  1. وزن سوله دست دوم: در بعضی موارد خریداران سوله دست دوم به دنبال سازه های کیلویی بوده و معیار مقایسه باصر??ه بودن را هرکیلو ساخت سوله با سوله دست دوم قرار می دهند که در بسیاری موارد به دلیل اینکه سوله دست دوم موجود وزن سنگینی داشته از سوله نو هم گران تر تمام می شود. زیرا سوله نو را با در نظر گر??تن تمامی موارد استانداردد سازی و آئین نامه های نظام مهندسی و علم محاسبات و نرم ا??زار های طراحی و از همه مهم تر سبک سازی می توان با کمترین قیمت سوله ساخت در صورتی که سوله دست دوم را نمی توان گ??ت که تمامی موارد بالا را دارا می باشد. لذا برای خرید سوله دست دوم به صورت مترمربع خریداری شود و با سوله نو مقایسه گردد و بهتر است معمولا در مقایسه سوله دست دوم 30% نسبت به سوله نو ارزان تر است.

  1. کی??یت سوله دست دوم: در زمان خرید و بررسی معیار خرید سوله دست دوم ، در نظر گر??تن میزان اصطکاک سوله دست دوم و یا همان پوسیدگی قطعات اهمیت ویژه ای دارد چراکه در مقایسه مدت زمان است??اده م??ید از سازه باید پوسیدگی در نظر گر??ته شود. مثلا اگر سوله نو با 50 سال بازدهی م??ید عدد x تمام شود و سوله دست دوم با 25 سال بازدهی م??ید نص?? همان x عدد تمام شود، یعنی معقولانه نیست.

  1. اتصالات سوله دست دوم: در تعری?? سوله یعنی سق?? شیب دار با اتصالات پیچ و مهره ای در زمان خرید سوله دست دوم باید معیار خرید سوله دست دوم را مورد بررسی قرار داد و دقت نمود که سازه هایی که شبیه سوله هستند و دارای اتصالات جوشی می باشد دارای استحکام کمتر و هزینه بیشتری هستند. در بعضی موارد دیده شده از سوله های بسیار قدیمی طرح ??لنچ های خورشیدی است??اده کرده و قسمت ??لنچ خورشیدی برش خورده و ??لنچ های جدید نصب شده و جوشکاری می شود که این کار به دلیل وجود سوراخ های اضا??ه و متعدد در قسمت سر ستون غیر استاندارد و خطرناک می باشد. در قسمت بعدی به پیچ و مهره های سوله دست دوم باید توجه نمود چراکه پیچ و مهره های دست دوم و زنگ خورده قابل است??اده نیست و اگر هم بتوان است??اده نمود به دلیل زمان بیشتر و نیروی انسانی بیشتر و استحکام کمتر آن مقرون به صر??ه نیست. لذا در سوله دست دوم از پیچ و مهره های نو باید است??اده نمود.

  1. محل اجرای سوله دست دوم: در بسیاری از موارد دیده شده خریداران سوله دست دوم بدون در نظر گر??تن محل اجرای سوله نسبت به میزان بارش بر?? و وزش باد و زلزله سوله را خریداری نموده و نصب می نماید و در زمان بحران دچار خسارت های جبران ناپذیری می شود. چراکه بسیاری از سوله های دست دوم پس از مونتاژ شدن از محل اولیه بدون در نظر گر??تن موارد ایمنی سازه نسبت به محل جدید نصب می گردد. در محل اجرای سوله دست دوم به رنگ و زیر سازی سوله دست دوم نیز باید توجه ویژه ای نمود چراکه در مناطق مرطوب و گرم از رنگ های معمولی و یا بازسازی شده نمی توان است??اده کرد، چراکه بازدهی زمانی است??اده م??ید از سازه را تا 10 برابر کاهش می دهد. برای مثال اگر سوله سازی برای مناطق خشک کشور باشد و پس از مدتی بازشده و دارای پوسیدگی باشد و حتی مجددا رنگ آمیزی گردد، در مناطق گرم و مرطوب در عرض چند سال سریع اکسیده شده وو ظاهر بسیار بدی پیدا کرده و غیر قابل است??اده می گردد و غالبا در این مناطق است??اده از سوله نو با زیر سازی سند بلاست و رنگ های چند لایه مقاوم به رطوبت مثل زیر رنگ زینک ریچ و نهایی اپوکسی و پلی ارتان توصیه می گردد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...