رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sshila

هفت نکته ای که باید در مورد سفید کردن دندان بدانیم

پست های پیشنهاد شده

۱- س??ید کردن دندان در سطح مولکولی عمل می کند:

عامل ??عال در س??ید کردن، هیدروژن پروکساید است. مولکولهای هیدروژن پروکساید خیلی پایدار نیستند و تمایل دارند که خیلی سریع تجزیه شوند. در اثر تجزیه آنها، رادیکالهای آزاد تولید می شوند. این رادیکالهای آزاد به اندازه کا??ی کوچک هستتند که به داخل دندان و به رنگدانه حمله کنند. تجزیه رنگدانه ها موجب س??یدتر دیده شدن دندان خواهد شد.

۲- نتیجه س??ید کردن دندان بستگی به میزان رنگدانه های موجود در دندان دارد:

تکنولوزی امروزه نمی تواند مقدار س??ید شدن دندانها را تخمین بزند و به این دلیل است که نمی توانیم تعیین کنیم که چه مقدار از رنگ دندان بستگی به رنگدانه های داخل دندان دارد. ا??راد با رنگدانه های خیلی زیاد گاه تا ۲۰ درجه بعد از س??ید کردن روشنتر می شوند، در حالیکه کسانی که به این اندازه رنگدانه ندارند ممکن است تنها به اندازه ۲ تا ۴ درجه روشنتر شوند.

۳- نقاط س??ید دندان بعد از س??ید کردن ممکن است بیشتر یه چشم آیند:

نقاط س??ید روی دندان بسیار شایع هستند و معمولاً به علت کمبود کلسیم در مناطقی از مینای دندان ایجاد می شوند. دلایل زیادی برای تشکیل آنها وجود دارد، مثل ژنتیک، براکتهای ارتودنسی، اروژن دندان در اثر تجمع پلاک دندانی، ??لوروزسیس، ر??لاکس اسید معده و… . به هر علتی که این نقاط س??ید ایجاد شده باشند، به علت از بین ر??تن رنگدانه ها بعد از س??ید کردن، این نقاط واضح تر خواهند شد و بیشتر به چشم خواهند آمد. از بین ر??تن آنها چند روز بعد از س??ید کردن دندانها به دنبال بازیابی رطوبت دندان آغاز می شود و در عرض چند ه??ته به اندازه نرمال نزدیک خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که س??ید کردن دندانهایتان را حداقل دو ه??ته قبل از هر مراسم مهم مثل ازدواج، عکس گر??تن و … انجام دهید.

bleaching1.jpg

 

۴- حساسیت بعد از س??ید کردن دندان طبیعی است:

گاه مولکولهای هیدروژن پروکساید ممکن است از طریق مینا به پالپ ن??وذ کنند که موجب حساسیت دندان خواهد شد. این حساسیت معمولاً بیشتر از یک روز طول نمی کشد. مهم است که بیماران بدانند که اگر حساسیت در حین کار بوجود آمد دندانپزشکتان را مطلع کنید تا پروسه را متوق?? کند. با س??ید کردن با است??اده از دستگاههای س??ید کننده به سه تا ۱۵ دقیقه نیاز است که در هر بار ژل س??ید کننده جدیدی گذاشته می شود. منتهی در ا??راد با حساسیت زیاد تنها ۱ یا ۲ بار ژل جدید گذاشته می شود تا میزان حساسیت بعد از کار به حداقل برسد. است??اده از ژل سدیم ??لوراید بعد از کار می تواند میزان حساسیت را کاهش دهد.

۵- بعد از س??ید کردن از رژیم غذایی س??ید است??اده کنید تا نتایج س??ید کردن پایدار بماند:

این خیلی مهم است که حداقل در ۴۸ ساعت اول، از خوردن و نوشیدن غذاهای حاوی رنگدانه بپرهیزید. توبولهای مینایی در ۲ روز بعد از س??ید کردن باز هستند و مستعد جذب رنگدانه ها هستند. نوع رژیم غذایی در پایدار ماندن نتایج س??ید کردن بسیار مهم است. خوردن غذاهای حاوی رنگدانه نتایج س??ید کردن را در عرض چند ه??ته از بین می برد. بهتر است برای خوردن قهوه و چای از نی است??اده شود. از سیگار کشیدن اجتناب شود و بلا??اصله بعد از خوردن غذاها و نوشیدنیهای حاوی رنگدانه، آب نوشیده شود.

۶- س??ید کردن داخل خانه به همان اندازه س??ید کردن در مطب م??ید است اما زمان بیشتری طول می کشد:

محصولات س??ید کننده ای که از داروخانه ها تهیه می کنید حاوی کارباماید پروکساید است که سه بار ضعی??تر از هیدروژن پروکساید می باشد اما پایدارتر است. این به این معنی است که زمان بیشتری طول می کشد تا به همان نتیجه داخل مطب دست یابیم. از طر?? دیگر اگر از ریهای پیش ساخته است??اده شود به علت ??یت نبودن با دندانها احتمال عوارض ناخواسته مثل سوختن با??تهای اطرا?? بیشتر است.

bleaching2.jpg

۷- س??ید کردن دندان یک عمل زیبایی کاملاً ایمن است:

س??ید کردن دندان ایمن ترین پروسه زیبایی است که شما می توانید در مطب انتخاب کنید، به نحوی که هیچ آسیبی به مینا و ساختار دندان وارد نمی شود. در صورتیکه س??ید کردن توسط تیم حر??ه ای انجام شود هیچ آسیبی به لثه ها و با??تهای اطرا?? در اثر ژل س??ید کننده وارد نمی شود و به غیر از حساسیت بعد از کار که معمولاً بعد از ۲۴ ساعت برطر?? می شود عوارض دیگری ندارد.منبع:س??ید کردن دندان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...