رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sshila

کدام دوچرخه ثابت برای من بهتر است؟

پست های پیشنهاد شده

 

قبل از هر اقدامی برای خرید دوچرخه بهتر است از خود بپرسید که کدام نوع دوچرخه ثابت برای شما بهتر است؟اگر هد?? شما از است??اده دوچرخه رسیدن به تناسب اندام و لاغری است، باید در ابتدا با برنامه ریزی درست تمرینات م??یدی انجام دهید و سپس به تغذیه خود نیز توجه داشته باشید.

دوچرخه ثابت دستگاهی هوازی بوده که امروزه در تمام باشگاه های ورزشی موجود است و به داخل خانه ها نیز راه پیدا کرده است. با است??اده از دوچرخه ثابت می توانید دوچرخه سواری در خانه را نیز تجربه کنید.دوچرخه های ثابت انواع مت??اوتی برای کاربران مختل?? دارد که از لحاظ نوع حرکتی، مقاومتی، نوع صندلی ها و میزان تحمل وزنی که دارند با یکدیگر مت??اوت هستند.

%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.jpg

دوچرخه ثابت به دو نوع نشسته یا همان مبله و ایستاده یا معمولی تقسیم بندی می شود. دوچرخه ثابت نشسته اغلب برای ا??رادی که مشکلات حرکتی دارند و از زانو درد و کمردرد رنج می برند بسیار مناسب بوده و به راحتی ا??رادی که بیمارهایی مانند؛ ام اس و ضع?? های حرکتی رنج می برند می توانند از آنها است??اده کنند.این نوع دوچرخه ثابت ها نسبت به سایر دوچرخه های ثابت بیشتر به تقویت عضلات کمک خواهند کرد و بیشتر جنبه پزشکی دارند و کاربر با است??اد مداوم و پیروی از یک برنامه اصولی می تواند به کاهش وزن و لاغری نیز دست پیدا کند.

زمانی که بیماران در خانه و تحت مراقبت با است??اده از دوچرخه ثابت رکاب می زنند، سبب می شود تا عضلات از بی تحرکی که به دلیل بیماری به وجود آمده است بیرون بیایند و بیشتر ضعی?? و بیمار نشوند.با کمک دوچرخه ثابت علاوه بر ارتقای سلامتی و داشتن تحرک می توانید به کاهش وزن و لاغری به خصوص در ناحیه شکم برسید و در راحتی کامل ورزش انجام دهید.

دوچرخه های ثابت ایستاده یا معمولی؛ با داشتن زینی اغلب قابل تنظیم، میتوانند به کاهش وزن، لاغری و قوی شدن عضلات ا??راد کمک کنند و می توانند گزینه خوبی برای علاقه مندان دوچرخه در خانه باشند.دوچرخه های ایستاده نسبت به دوچرخه های نشسته کالری سوزی بیشتری را به وجود می آورند و ا??راد می توانند هم روی زین بنشینند و دوچرخه سواری انجام دهند هم بایستند. با است??اده از دوچرخه ثابت می توانید به راحتی تمرینات ورزشی بدون برخوردی را انجام دهید و به م??اصل و ستون ??قرات خود ??شار کمتری وارد کنید.

نوع دیگری از دوچرخه ثابت اسپینینگ است که حر??ه ای ترین نوع دوچرخه ثابت محسوب می شود. متخصصان اعلام کرده اند این دوچرخه ثابت به دوچرخه های کورسی شباهت زیادی دارد و ا??رادی که می خواهند دوچرخه سواری واقعی و نزدیک به واقعیت را در منزل انجام دهند، بهتر است از این نوع دوچرخه است??اده کنند.ا??راد در هنگام رکاب زدن می توانند به صورت نیم خیز شوند و کالری بیشتری در زمان رکاب زدن با اسپینینگ بسوزانند و در مدت زمان کوتاهی تغییرات خوبی را در اندام خود مشاهده کنند.

میزان مقاومت در دوچرخه های ثابت به دو شکل مگنتی و الکترومگنتی تغییر می کند. در دوچرخه های مگنتی کاربر می تواند به صورت دستی مگنت دستگاه را بپیچاند و مقاومت دستگاه که اغلب تا 8 حالت سخت و آسان می شود را تغییر دهد. در دوچرخه های الکترومگنتی تغییر مقاومت از طریق مانیتور دستگاه انجام می شود و کاربر در حین انجام دادن تمرین نیز می تواند با ??شار دادن دکمه ای مقاومت دستگاه را به راحتی تغییر دهد.

دوچرخه ثابت های الکترومگنتی دارای مانیتورهایی هستند که قادرند سرعت، کالری، مدت زمان تمرین و مسا??ت را به نمایش در بیاورند و مقاومت دستگاه را نیز تعیین کنند.مقاومت دوچرخه های الکترومگنتی معمولا تا 15 درجه است که میتوان در زمان رکاب زدن نیز آن را تغییر داد. همان طور که می دانید به وسیله رکاب زدن می توانید عضله های خود را تقویت کنید و توانایی آنها را بالا ببرید.

دوچرخه های الکترومگنتی دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای نیز هستند که کاربر با انتخاب آنها قبل از شروع تمرینات خود می تواند بدون نیاز به مربی حر??ه ای ورزش های متنوع و م??یدی انجام دهد و به اهدا?? در نظر گر??ته خود برسد.زین در دوچرخه های معمولی و اسپینینگ قابل تنظیم اغلب در دو جهت ا??قی و عمودی می باشند و سبب می شود کاربر در بهترین وضعیت بدنی ورزش انجام دهد.

دوچرخه های نشسته ??قط در حالت ا??قی قابل تنظیم هستند و کاربر ??قط می تواند صندلی را جلو یا عقب ببرد و زانو ها را در حالت مناسبی برای رکاب زدن قرار دهد.تحمل وزن دوچرخه ثابت به میزان قدرت شاسی دستگاه بستگی دارد و هر چقدر شاسی محکم تر و سنگین تر باشد می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. اگر وزن ورزشکار بیشتر از حد تحمل دوچرخه باشد، در زمان رکاب زدن می لرزد و هم خطری برای دوچرخه محسوب می شود، هم برای ورزشکار.

برای اینکه ورزش خوبی انجام دهید بهتر است دوچرخه ثابتی را تهیه کنید که تحمل وزن بالا و متناسب با وزن شما را داشته و دارای گارانتی و خدمات پس از ??روش خوبی داشته باشد و شناخته شده باشد.برندهای مشهوری مانند جی کی اکسر و اکسترا دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از ??روش است که با تهیه این گونه برندها دیگر لازم نیست نگران خرابی یا پیش آمد مشکلی برای دستگاه خود باشید.

هایپرجیم امکان خرید حضوری و غیرحضوری انواع دستگاه های ورزشی از جمله دوچرخه ثابت را در اختیار شما قرار می دهد و با ارسال و نصب رایگان محصولات به خریداران کمک می کند تا بتوانند بهترین خرید را تجربه کنند.منبع:دوچرخه ثابت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...