رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sshila

بر روی تردمیل طولانی یا سریع بدویم؟

پست های پیشنهاد شده

 

%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C%D9%84-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A8%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%85.jpg

طبق آخرین تحقیقات سریع دویدن به صورت منظم موجب ا??زایش قدرت مغز و تقویت حا??ظه می شود؛ چون این تمرین به از بین ر??تن خون اضا??ه کمک می کند. به طور کلی دویدن باعث رشد سلول های جدید در قسمت مغز می شود که به ا??زایش حا??ظه می انجامد.متخصصین اعصاب و روان با انجام آزمایشات گوناگون متوجه شدند، سریع دویدن سلول های خاکستری جدیدی برای مغز می سازد و منا??ع زیادی برای بدن دارد؛ اما مشکل اساسی اینجاست؛ ا??رادی که سریع می دوند اغلب نمی توانند برای مدت طولانی به دویدن ادامه بدهند و از طر??ی برای کاهش وزن، بدن باید وارد سیستم هوازی بشود.

ورزش هوازی به تمریناتی گ??ته می شود که در مدت نسبتاً طولانی با سرعت متوسط انجام بشود. در 20 دقیقه اول ورزش بدن ??قط قندهای موجود را می سوزاند و پس از پایان یا??تن ذخایر قندی برای تامین انرژی به سراغ سلول های چربی می رود؛ بنابرای کسانی که در ورزش هد?? لاغری و کاهش وزن را دنبال می کنند باید بتوانند مدت طولانی تری به ورزش ادامه بدهند؛ به این ا??راد توصیه می شود یا مدت مناسبی آهسته بدوند یا تمرین دویدن را به صورت تناوبی انجام بدهند؛ بدین ترتیب که 1 الی 2 دقیقه با سرعت زیاد بدوند و بعد 1 دقیقه با راه ر??تن استراحت ??عال داشته باشند.

دویدن برای بخش های مختل?? بدن مخصوصا استخوان ها بسیار م??ید است؛ چون در حین انجام این تمرین بدن ناچار می شود وزن خود را تحمل کند؛ بنابراین استخوان ها متراکم تر شده و استحکام پیدا می کنند. متراکم شدن استخوان ها و تقویت ماهیچه ها منجر می شود در سنین کهنسالی به بیماری پوکی استخوان دچار نشده و صا??ی قامت خود را از دست ندهید.

دویدن به صورت منظم و مستمر کار آسانی نیست و در بسیاری از مواقع مشکلاتی بر سر راه این کار به وجود می آید؛ به همین علت انجام تمرین بر روی دستگاه هوازی تردمیل توصیه می شود. آمارها نشان داده کسانی که با تردمیل خانگی به انجام تمرین می پردازند مدت بیشتری به این کار ادامه می دهند و در ورزش کردن ثبات بیشتری از خود نشان می دهند؛ به همین دلیل دستگاه تردمیل طر??دارن بسیاری دارد.

دویدن بر روی تردمیل هماهنگی بدن را ا??زایش می دهد و باعث می شود ??رد تسلط بیشتری در تنظیم سرعت و زمان تمرین داشته باشد. دویدن علاوه بر مزایای جسمانی برای روحیه ا??راد نیز بسیار م??ید است.در هنگام دویدن هورمون اندرو??ین از مغز آزاد شده که باعث می شود ورزشکار احساس شادابی و نشاط کند. این هورمون مسکن طبیعی بدن محسوب شده و استرس را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد؛ بنابراین علائم ا??سردگی از میان می رود.

انجام تمرین ورزشی به صورت مستمر اهمیت زیادی دارد؛ چون بر طبق اصل برگشت پذیری اگر برای مدت طولانی ورزش را کنار بگذارید همه تاثیرات مثبت آن از میان می رود و بدن به حالت اولیه باز می گردد.کسانی که با برنامه اصولی به تمرینات ورزشی هوازی می پردازند تا ساعت ها پس از ورزش چربی سوزی در بدن آنان ادامه خواهد داشت؛ زیرا در حین انجام این تمرینات اکسیژن زیادی وارد بدن شده و ضربان قلب بالا می رود؛ اکسیژن زیاد باعث می شود سوخت و ساز ا??زایش پیدا کند؛ از طر??ی این نوع ورزش حرارت بدن را بالا می برد و بدن برای متعادل نگه داشتن دما انرژی زیادی صر?? می کند.

برخی از ا??راد معتقدند در هنگام نگرانی و اضطراب چاق می شوند؛ این اشخاص اشتباه نمی کنند؛ چون در بدن کسانی که مستعد به چاقی هستند در هنگام نگرانی و استرس هورمون هایی ترشح می شود که اشتهای ??رد را ا??زایش می دهد، ورزش از ترشح این گونه هورمون ها پیشگیری می کند؛ این ا??راد در هنگام غم و اندوه به جای این که به سراغ یخچال بروند، باید شروع به ورزش کنند؛ کا??ی است 30 دقیقه با سرعت نسبتاً زیاد یا به روش تناوبی بر روی تردمیل راه بروند و بدوند؛ آنگاه خواهند دید که حال روحی شان تا چه حد بهتر می شود و اشتهای کاذب نیز از میان می رود.

گذشتگان ما برای انجام کارهای روزانه ناچار بودند ??عالیت های زیادی انجام بدهند؛ به همین علت کمتر چاق می شدند؛ اما امروزه با ماشینی شدن زندگی ها، شیوع مشاغل کم تحرک و پشت میز نشینی، مردم دیگر تحرک کا??ی ندارند؛ از طر??ی علم پزشکی نیز پیشر??ت چشمگیری داشته؛ به همین دلیل ما از بیماری های اپیدمیولوژی عبور کرده و با بیماری هایی مواجه هستیم که اغلب به دلیل کم تحرکی و تعذیه نامناسب ات??اق می ا??تند؛ ??شار خون بالا، چاقی، مشکلات قلبی- عروقی، سکته و سرطان از جمله این بیماری ها هستند.

در چنین شرایطی هر هزینه ای که برای ورزش و داشتن ??عالیت بدنی بیشتر صر?? بشود در مقایسه با هزینه هایی که بعدها باید صر?? درمان و توانبخشی ا??راد بکنیم، بسیار مقرون به صر??ه است.بدن انسان به ??عالیت های تکراری که در یک سطح باشند عادت کرده و دیگر به آن ها واکنش نمی دهند؛ به همین علت کسانی که تمایل به کاهش وزن و عضله سازی دارند باید هر ماه برنامه تمرینی خود را تغییر داده و بر شدت تمرینات بی??زایند؛ سرعت و زمان دو ??اکتور مهمی هستند که باعث بالا ر??تن سطح تمرینات می شوند.

ورزشکاران باید متناسب با آمادگی جسمانی بدن خود برنامه ورزشی بگیرند. تردمیل های مدرن اغلب دارای برنامه های از پیش تعیین شده در سطوح مختل?? هستند که کاربر به وسیله آن ها می تواند بدون نیاز به مربی تمرین مناسب خود را پیدا کرده و سطح تمرینات را بالا ببرد.با توجه به آنچه گ??ته شد بهترین روش دویدن و راه ر??تن برای تناسب اندام و کاهش وزن این است که دو ??اکتور سرعت و زمان را با هم لحاظ کرده و به تدریج ا??زایش بدهید تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.منبع:تردمیل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...