رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
twinkle

پیشگیری از آلودگی به باج افزار WCry یا WannaCry Ransomware

پست های پیشنهاد شده

پیشگیری از آلودگی به باج ا??زار WCry یا WannaCry Ransomware

 

 

WCry00-Malware.jpg

 

این روز ها تب جدیدی از بدا??زارها در حال شیوع است و هر روز کاربران بسیاری را گر??تار خود کرده است. بدا??زارهایی که این روزها مد شده و هر روز اخبار جدید از آن ها به گوش ما می رسد، باج ا??زارها هستند. از میان همه آن خبر از باج ا??زاری به گوش می رسد که گویا هد?? آن مورد حمله قرار دادن تمامی کاربران در سرتاسر دنیاست و پیام های باج گیری خود را در 20 زبان دنیا منتشر کرده است! نام این باج ا??زار مخو?? WannaCry یا به اختصار WCry است.

 

باج ا??زار WannaCry چه می خواهد؟

 

باج ا??زار WCry پس از این آلوده کردن سیستم و Encrypt کردن اطلاعات سیستم، از کاربر می خواهد تا 300 دلار پول در قالب Bitcoin به حساب صاحبان باج ا??زار واریز کند و در صورتی که بعد از گذشت 3 روز اقدام به پرداخت نکند، در این صورت باید مبلغ 600 دلار پرداخت کند و اگر تا 7 روز این مبلغ را واریز نکند، باج ا??زار اقدام به حذ?? اطلاعات Encrypt شده می کند.

 

WCry01-Malware.jpg

 

باج ا??زار WannaCry چگونه سیستم های کاربران را آلوده می کند؟

 

این باج ا??زار با است??اده از آسیب پذیری کش?? شده در SMBv1 که در سیستم عامل های مایکروسا??ت مورد است??اده قرار می گیرید، سیستم ها را آلوده می کند و پس از آن اقدام به Encypt کردن ??ایل های کاربر می کند. همچنین این توانایی را دارد که با است??اده از شبکه، اقدام به انتشار خود به سایر سیستم های آسیب پذیر کند.

 

چه سیستم هایی در معرض آلودگی به باج ا??زار WannaCry هستند؟

 

سیستم هایی که SMBv1 در آن ها ??عال باشد در معرض آلودگی به به این باج ا??زار هستند. SMBپروتکل اشتراک گذاری ??ایل در سیستم عامل ویندوز است. این پروتکل ورژن های مختل??ی دارد و همراه با عرضه نسخه های جدیدتر ویندوز، ورژن جدیدتری از SMB عرضه شده است. البته به منظور سازگاری با سیستم عامل های قدیمی تر، ورژن های قبلی SMB هم در ویندوزهای جدید پشتیبانی می شود.

 

 

منبع: سایت هیوا شبکه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...