رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
minagarmehei

راهنمای سفر به آنتالیا

پست های پیشنهاد شده

اکثر ا??رادی که تور آنتالیا را انتخاب کرده اند ، مایلند قبل از س??ر با امکانات و شرایط این شهر آشنا شوند . همانطور که میدانید آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با توجه به امکانات و جاذبه هایش بسیار مورد توجه گردشگران قرار گر??ته است . البته روس ها ، آلمانی ها و ایرانیان عزیز ، بیشتر از سایر مردم دنیا از ت??ریح در این استان ساحلی ترکیه لذت می برند … بهر جهت اگر تصمیم تان برای رزرو تور آنتالیا حتمی ست ، بهتر است قبل از س??ر با جاذبه ها و شرایط این شهر توریستی ترکیه ، آشنا شوید و یک راهنمای کامل س??ر به آنتالیا تهیه کنید تا س??ر راحت تری را تجربه کنید . داشتن اطلاعاتی در زمینه آب و هوای آنتالیا ، جاذبه های گردشگری آنتالیا ، مناسب ترین هتل های آنتالیا و یا نقشه این شهر برای هر مسا??ری م??ید و تا حدودی ضروری ست . این اطلاعات ، برنامه ریزی برای س??ر را آسانتر می کند و در نتیجه س??ری هد??مند را تجربه خواهید کرد و از تک تک ثانیه هایش لذت خواهید برد .

 

 

 

آنتالیا به دلیل داشتن دریا و جنگل و ت??ریحات متنوع در جذب گردشگران با سلیقه های مختل?? ، قوی تر از سایر شهرهای ترکیه ظاهر شده است . با وجود این استعدادهای طبیعی ، سایر جنبه های لازم برای گردشگری مو??ق در این شهر ، در حال پیشر??ت و بهبود است . بعبارت دیگر آنتالیا هر روزش با روز قبل مت??اوت و البته بهتر است . برای س??ر به آنتالیا قبل از هر چیز ، هد??تان را از س??ر مشخص کنید و سق?? هزینه را نیز مشخص کنید تا بتوانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید . میتوانید در اینجا راهنمای س??ر به آنتالیا را مطالعه کنید و البته اگر سوال و یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید .

آب و هوای آنتالیا :

 

 

آب و هوای آنتالیا خاص مدیترانه ای است و تابستان های آ??تابی دارد و زمستان‌هایش معتدل‌ و گاه بارانی‌اند . از اواسط آوریل تا نوامبر (??روردین تا آبان) برای شنا مناسب است . متوسط آب و هوای آنتالیا در تابستان ۲۸ درجه سانتیگراد و دمای آب ۲۷ درجه سانتیگراد است . تابستان آنتالیا ۸ تا ۹ ماه طول می کشد . در ماه آوریل میانگین دمای هوا ۱۶ درجه است و در ماه جولای و آگوست تا ۲۸ درجه ا??زایش پیدا می کند . این دما در ماه سپتامبر به ۲۱ درجه می رسد و ماه نوامبر دوباره ۱۶ درجه و مطبوع می شود . جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال در آنتالیا هستند . با وجود این گرمای شدید ، نسیمی که از سمت دریای مدیترانه می وزد و بادهای شمال شرقی که از سمت جزایر می وزند می تواند کمی هوا را خنک کند . این بادها که به بادهای Dokkun معرو?? هستند معمولا عصرها باعث خنک تر شدن آنتالیا می شوند . اما ??راموش نشود که ابن آب و هوا بهترین ??رصت برای لذت بردن از ورزشهای آبی در آنتالیاست .

 

 

??رودگاه آنتالیا :

 

 

ا??رادی که مسا??رت هوایی به آنتالیا را انتخاب کرده اند ، یکی از مهم ترین دغدغه هایشان ، ??رودگاه آنتالیاست . ??رودگاه آنتالیا مهم‌ترین ??رودگاه جنوب غرب ترکیه است . از ??رودگاه بین‌المللی آنتالیا به مقصد اکثر ??رودگاههای معرو?? دنیا پرواز وجود دارد . اتوبوس‌های شرکت هاواش به طور مرتب از پایانه اتوبوسرانی این شهر و نیز پردیس دانشگاهی آک‌دنیز به سمت ??رودگاه تردد می‌نمایند . مدت زمان رسیدن به ??رودگاه از دانشگاه آک‌دنیز حدود ۶۰ دقیقه و از پارک یاووز اوزجان در جاده ک??نیاآلتی حدود ۳۰ دقیقه‌است . ??اصله ??رودگاه تا کمر و بلک از مهم ترین سوالات گردشگرانی ست که به آنتالیا س??ر می کنند زیرا منطقه کمر و منطقه بلک از توریستی ترین مناطق آنتالیا محسوب می شوند و هتل های آنتالیا در بلک و کمر میزبان بیشترین گردشگران میباشند . اما پاسخ سوالات : ??اصله ??رودگاه آنتالیا تا کمر ۶۵ کیلومتر و ??اصله ??رودگاه آنتالیا تا بلک ۳۰ کیلومتر است . البته از مهر تا نیمه اس??ند به دلیل کاهش س??رها ، برای س??ر به آنتالیا پرواز مستقیم وجود ندارد . اگر میخواهید در تابستان به آنتالیا س??ر کنید بهتر است بدانید یکی از مهم ترین ویژگی های تور آنتالیا تابستان ، وجود پرواز مستقیم تهران آنتالیاست که معمولا از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر ادامه دارد .

 

 

هتل های آنتالیا :

 

 

بعد از اینکه از آب و هوا و شرایط ر??تن آنتالیا اطلاعاتی کسب کردید باید به دنبال اقامتگاهی برای ایام س??رتان باشید . طبق نظرات و تجارب س??ر سایر ا??راد ، هتل های ۵ ستاره آنتالیا از بهترین گزینه ها برای داشتن یک س??ر آرام و بی دردسر است . برخی از هتل های آنتالیا در شهرهای ساحلی با داشتن پارک آبی و سایر ت??ریحات و ورزشهای آبی ، شما را از سایر ت??ریحات آنتالیا بی نیاز می کند پس در هنگام رزرو هتل در آنتالیا به تمام امکانات هتل توجه کنید . هتلی که انتخاب می کنید مستقیما روی قیمت تور آنتالیا تاثیر می گذارد . از بهترین هتل های ۵ ستاره آنتالیا میشود به هتل مردان پالاس ، هتل رویال تاج محل ، هتل اورنج کانتی ، هتل پریمیر پالاس ، هتل کرنلیا دیاموند و هتل ریکسوس سانگیت اشاره کرد . سرویس دهی هتل ها به صورت ال و یو ال است که با انتخاب هر کدام از این موارد تا حدود زیادی از هزینه های جانبی برای خرید غذا و … صر??ه جویی می کنید . هتل یکی از مهم ترین ارکان هر س??ری ست و انتخاب یک هتل مناسب س??ر شما را دلچسب تر می کند ، موقع رزرو هتل چیزهایی را که برایتان اهمیت دارد ، در الویت قرار دهید . مثلا امکانات ت??ریحی ، ساحلی بودن هتل ، نوع سرویس دهی هتل ، برنامه های ت??ریحی هتل ، هزینه هتل ، ??اصله تا مرکز شهر و … میتواند شما را در رتبه بندی هتل و انتخاب دقیق تر ، کمک کند .

 

 

هزینه حمل و نقل در آنتالیا :

 

 

اگر میخواهید اطلاعات کاملی از هزینه ر??ت و آمد در آنتالیا ، کسب کنید ، این پاراگرا?? را با دقت کامل بخوانید . برای ر??ت و آمد در آنتالیا ، می‌توانید تاکسی بگیرید که نسبتا گران است ؛ گاهی چهار یا پنج برابر قیمتی است که برای همین مسا??ت در ایران می‌پردازید . ایستگاه تاکسی در آنتالیا ??راوان است ، همه تاکسی ها در آنتالیا به رنگ زرد هستند و کرایه تاکسی بر حسب مسا??ت طی شده تعیین می شود . نرخ اولیه ای که برای ورود به تاکسی باید بپردازید ۲ دلار می باشد و پس از طی یک مسیر ۱۰ کیلومتری در حدود ۲۰ الی ۳۰ دلار با توجه به وضعیت ترا??یک می بایست پرداخت نمود . کرایه ها از دوازده شب تا ۶ صبح ، یک و نیم برابر هم بیشتر می‌شود . از دلموش ها میتوانید است??اده کنید . مینی‌بوس‌های آنتالیا به غیر از مبدأ و مقصد ، اسم ایستگاه‌های میانی را نیز روی شیشه‌شان نوشته‌اند . کرایه هر ن??ر برای است??اده از ون یا مینی بوس در آنتالیا ، ۴ لیره ترک است . البته است??اده از اتوبوس ، بهترین و راحت ترین روش برای دسترسی به اکثر نقاط آنتالیاست . اتوبوس‌های آنتالیا ، شهر را به خوبی پوشش می‌دهند و کرایه‌هایشان هم ارزان است . بیشتر اتوبوس‌ها تهویه و تلویزیون هم دارند . برای ر??تن به ??رودگاه آنتالیا نیز میتوانید از این وسیله نقلیه است??اده کنید اما باید یادآوری کنم که باید برای ر??تن به ??رودگاه باید خط عوض کنید و در مجموع دو اتوبوس سوار شوید . کرایه اتوبوس در آنتالیا ۱٫۸ لیره ترک است و برای ر??تن به ??رودگاه باید ۳٫۶ لیر بپردازید و تقریبا یک ساعت در راه باشید . یک خط تراموا در آنتالیا وجود دارد که در خیابان یکطر??ه ایشیک لار بموازات خیابان جمهوریت حرکت می کند . تراموا از موزه‌ی آنتالیا شروع به حرکت می‌کند و به منطقه‌ی قدیمی کاله‌ایچی می رسد بعبارتی مسیر بین ساحل غربی کنی‌آلتی و موزه‌ آنتالیا را در ٣٠دقیقه طی می کند . کرایه تراموا در آنتالیا تنها ۲ لیره ترک است .

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا :

 

 

خوشبختانه شهری را که برای س??ر انتخاب کرده اید یک شهر توریستی به تمام معناست و در تمام نوشته های مربوط به راهنمای مسا??رت به آنتالیا ، قسمت مهیج س??ر ، مربوط به جاذبه های گردشگری ست . تنوع جاذبه های گردشگری آنتالیا ، برنامه ریزی برای ایام تور آنتالیا را کمی سخت می کند . تورهای ت??ریحی یکی از مهم ترین جاذبه های آنتالیاست . کواد سا??اری در آنتالیا ، تور کشتی آنتالیا ، قایق سواری در رودخانه وحشی آنتالیا ، جیپ سا??اری آنتالیا ، میکرو لایت آنتالیا ، تور غواصی آنتالیا و چتربازی در آنتالیا ، تورهای نیم روزی هستند که برای رزرو آنها میتوانید از طریق لیدر و یا میز گردشگری هتل اقدام نمایید . اما بازدید از موزه ها و آثار تاریخی آنتالیا هم برای گردشگران جذاب است : شهر ماناوگات آنتالیا ، برج ساعت آنتالیا ، پاموک کاله آنتالیا ، کسیک مناره آنتالیا ، دروازه هادریان آنتالیا ، موزه آتاتورک آنتالیا ، شهر پرگ آنتالیا ، شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا و شهر باستانی الیمپوس از جاهای دیدنی آنتالیا هستند که میتوانید از آنها بازدید کنید . غار آلتین بشیک آنتالیا ، غار داملاتاش آنتالیا ، غار کوکین آنتالیا ، غار بلدیبی آنتالیا ، غار کارائین آنتالیا ، آبشارهای دودن آنتالیا ، پارک ملی آنتالیا هم از جاذبه های طبیعی آنتالیا برای دوست داران طبیعت است . اما پارک های آبی هم از جاذبه های شهر هستند : پارک آکوالند آنتالیا و پارک آبی دیدمان آنتالیا از مهم ترین پارکهای آبی آنتالیا هستند که با جدیدترین وسایل بازی و سرسره ها تجهیز شده است البته در کنار وسایل بازی ، دل??یناریوم آنتالیا هم رضایت گردشگران را جلب می کند . در ضمن آکواریوم آنتالیا نیز میتواند ساعتها توجه شما و کودکان را بخود جلب کند .

 

مراکز خرید آنتالیا :

 

خرید در آنتالیا از لحاظ قیمت و تنوع با خرید در استانبول قابل مقایسه نیست اما خرید جز جدا نشدنی هر س??ری ست حتی اگر شما از ا??رادی که خرید در س??ر را یکی از لذتبخش ترین هیجانات س??ر می دانند ، نباشید ، ممکن است برای خرید سوغات به مراکز خرید آنتالیا سر بزنید پس آشنایی با این مراکز می تواند در وقت و هزینه شما صر??ه جویی کند . مراکز خرید آنتالیا دارای متنوع ترین اجناس ترک و مارک هستند . بعضی از این مراکز خرید آنتالیا با داشتن بهترین امکانات ر??اهی و ت??ریحی بخودی خود از ت??ریحات آنتالیا بشمار می آیند . از مهم ترین مراکز خرید آنتالیا می توان به مرکز خرید میگروس آنتالیا ، مرکز خرید لاپیس آنتالیا ، مرکز خرید جی آنتالیا ، مرکز خرید اوزدلیک آنتالیا ، مرکز خرید ترا سیتی آنتالیا ، مرکز خرید دپو آنتالیا ، مرکز خرید شی آنتالیا و مرکز خرید لاورا آنتالیا اشاره کرد.

 

رستوران های آنتالیا :

 

دلایل زیادی برای صر?? غذا در رستوران های آنتالیا وجود دارد اگر از غذاهای هتل محل اقامتتان خسته شده اید یا کنجکاوید که در رستوران های آنتالیا ، غذاهای سنتی ترکیه را میل کنید ، میتوانید در هر نقطه شهر ، یک رستوران یا ??ست ??ود پیدا کنید . اما اگر به دنبال یک غذاخوری شیک و امتحان پس داده هستید بهتر است برای صر?? غذا به رستوران سراسر ??این داینینگ ، رستوران وانیلا لانج ، رستوران کارا?? واین ، رستوران ۷ مهمت ، پیتزا ??روشی ایل ویچینو ، رستوران آلپ پازا و یا رستوران کا??ه‌ کسل مراجعه کنید . این رستورانها در بین مردم آنتالیا محبوبیت خاصی دارند و برخی از آنها دارای چند شعبه هستند .

 

منبع : http://www.turkeyhotel.ir/

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...