رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

مختصر درباره مهم‌تریم خواص شیر

پست های پیشنهاد شده

کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است.

 

??س??ر برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و ??عال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم با??تی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ای??ا می کنند، با خوردن شیر دریا??ت می ‌شوند.

 

3.gif

 

yh5baeaaaaalaaaaaabaaeaaaibraa7

 

 

 

 

اما مهم‌ ترین خواص آن به قرار زیر است:

 

* نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معرو?? است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله ا??سردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این ا??راد باید بدانند که مصر?? شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

 

* شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم ??راوان دارد، مصر??ش به همراه ویتامین d باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین a ، ویتامین های گروه b و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک ??راوان می‌ کند.

 

* مطالعات بسیاری نشان داده است که مصر?? روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش ??شار خون بالا می‌ شود

 

اگر چه هنوز مکانیسم آن مشخص نیست، اما به نظر می‌‌ رسد که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین شیر نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

 

* تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصر?? شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصر?? می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصر?? شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما ??راموش نكنید كه منظور ما از شیر، نوع كم چرب آن است.

 

* برخلا?? تصور عموم، دیده شده است، ا??رادی که از شیر کم‌ چرب است??اده می‌ کنند، لاغرتر از سایرین هستند. شما می ‌توانید با مصر?? شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریا??تی تان را تحت کنترل داشته باشید تا از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری شود.

 

* از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی، مرحله ی خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی ??رد است، رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در این دوران پایه ‌گذار دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی سالم تر به حساب می آید.

 

به علاوه، مطالعات نشان می ‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصر?? می‌ کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش ‌ترند.

 

* شیر دشمن دیابت نوع دوم است. محققان به این نتیجه دست یا??ته اند که مصر?? منظم لبنیات و شیر کم‌ چرب می ‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.

 

* با شیر به جنگ سرطان برویم. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان ‌دهنده تاثیر شیر بر پیشگیری از سرطان بوده‌اند. نقش خوردن انواع شیر از جمله شیر موز و شیر توت ??رنگی در پیشگیری از سرطان‌های پستان و روده بزرگ به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، مردانی که روزانه 5/1 لیوان شیر می‌ خورند، 35 درصد کمتر احتمال دارد كه به سرطان روده بزرگ مبتلا ‌شوند.

 

* یک رژیم غذایی خوب و سالم نقش مهمی در سلامت سالمندان دارد و حتی به آن ها کمک می ‌کند که برای مدت طولانی‌ تری زندگی شاد و ??عالی داشته باشند و از شر بسیاری از بیماری ‌ها در امان بمانند.

 

مصر?? روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی ??عال تر محسوب می شود.

 

* همان طور که می دانید در دوران بارداری و شیردهی، نیازهای غذایی مادر ا??زایش پیدا می‌ کند، بنابراین مادران باردار در این دوران مخصوصا در سه‌ ماهه دوم و سوم باید میزان بیشتری کالری، پروتئین، انواع ویتامین‌ و کلسیم مصر?? کنند.

 

شیر از آن دسته مواد غذایی است که مادران باردار به آن نیاز بیشتری دارند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...