رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
tazeha

آموزش زبان

پست های پیشنهاد شده

آموزش زبان انگلیسی

برای یک تاجر مو??ق که در یک سازمان بین ­المللی کار می­ کند، ر??تن به یک س??ر کاری، به طور مثال بازدید از شعبه ­­ی آسیای شرقی کمپانی مذکور، رویدادی تکرار شونده حساب می­ شود. با این که شبکه ­های اجتماعی و به طور کلی اینترنت، کار ارتباطات از راه دور را بسیار سهل ساخته ­اند، اما هنوز هم این دسته از س??ر­ها روی بورس هستندبه گزارش مجله اکونومیست، شرکت­ها و سازمان ­های اقصی نقاط کره ­ی خاکی، بیش از 1.25 تریلیون دلار هزینه این گونه مسا??رت­ ها را متقبل شدند. اگر در زمینه انگلیسی تجاری دانش و توانایی مناسب را نداشته باشید، به طور حتم از این س??ر­ها وحشت دارید. برای ارتقاء اعتماد به ن??س حاصل از قابلیت خود، در این مقاله با کالج زبان پارمان همراه شوید.

ارتباط انگلیسی تجاری و درک ت??اوت زمانی و ??رهنگی

 

زمانی که شما به مقصد مورد نظرتان می­ رسید، به خصوص اگر س??ر شما بین قاره­ ای باشد، دچار خستگی م??رط ناشی از پرواز می­ شوید، که در اصطلاح انگلیسی تجاری، به آن Jetlag می­ گوییم. در ضمن، از یاد نبرید که ساعت محلی مقصد، با آن زمانی که ساعت شما نشان می­ دهد، مت??اوت است. این پدیده را Time Zone می‌نامند.

بعد از خلاص شدن از دردسر­های ناشی از دو رویداد اخیر، نوبت به ت??اوت میان ??رهنگ­ های ملل مختل?? می ­رسد. از اختلا?? سلیقه در طعم غذا، تا ت??اوت های مذهبی میان مسلمانان و مسیحیان، همگی پتانسیل این را دارند، که شما را به چالش بکشند. به سردرگمی یک گردشگر، از این ت??اوت­ های ??احش ??رهنگی Culture shock می­ گویند.

 

بنابراین:

 

علاوه بر یادگیری انگلیسی تجاری، می بایست با ??رهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد نیز آشنا باشید.

 

کاربرد انگلیسی تجاری برای گشت و گذار در یک مکان نا آشنا

 

خیلی از مشکلات در این گونه س??رهای تجاری، ناشی از عدم آگاهی‌تان در مورد انگلیسی تجاری، بروز پیدا می­ کند. وقتی قصد دارید تا در یک شهر غریب، چرخی بزنید و خرید کنید، به یک سیستم موقعیت یاب یا GPS نیاز خواهید داشت. یکی دیگر از چالش بر­انگیز­ترین قسمت ­ها، یا??تن بهترین وسیله برای عبور و مرور در شهر است. از ریکشا­های هند تا اتوبوس­ های توریستی در لندن، هر شهری وسیله ر??ت و آمد ایده ­آل خود را دارد. به این تنوع در وسایل حمل و نقل عمومی واژه Mode of transportation اطلاق می ­شود.

 

کاربرد انگلیسی تجاری در داخل ??رودگاه

 

یکی از مکان­ هایی که هر مسا??ر خارجی با آن سر و کار دارد، ??رودگاه است. همین امر آن را به یکی از پرکاربرد‌ترین بخش ­های انگلیسی تجاری تبدیل می ­کند. به محض این که وارد ??رودگاه بین‌المللی محل زندگی ­تان می ­شوید، باید به بخش Check-in counter ایرلاین مورد نظر مراجعه کنید. بعد از دریا??ت کارت پرواز خود که به Boarding pass مشهور است، نام و شماره پرواز شما از طریق بلندگو اعلام می­ شود. سپس باید چمدانهای خود را که Checked baggage نامیده می ­شود، به قسمت تحویل بار ببرید. به کی?? دستی و آن دسته از اشیایی که می ­توانید با خود به داخل هواپیما ببرید، Carry-ons گ??ته می­ شود.

اگر پیش از این به سراغ متن­ های مربوط به انگلیسی تجاری ر??ته باشید، ممکن است لغت Luggage را هم به معنی بار شنیده باشید. باید بدانید که این کلمه در انگلیسی بریتانیایی کاربرد بیشتری دارد.

وقتی شروع به صحبت با مسئول باجه هواپیمایی می­ کنید، از شما می­ پرسد که چه صندلی­ ای را ترجیح می ­دهید؛ نزدیک پنجره و یا نزدیک به راهرو؟ به این انتخاب شما Seating prefrences گ??ته می ­شود. به یاد داشته باشید که قبل از وارد شدن به هواپیما، در سالنی مستقر می­ شوید که سالن انتظار نام دارد. در زبان انگلیسی به این منطقه، Boarding lounge می­ گویند.

 

کاربرد انگلیسی تجاری درحمل و نقل درون شهری

 

بالاخره به مقصد مورد نظر رسیده­ ایم. اکنون می­ خواهیم برای ر??تن به آدرس شرکت هد??، و یا هتل رزرو شده توسط کمپانی، یک تاکسی بگیریم. اگر بخواهیم بهترین مسیر ممکن را پیدا کنیم، این گونه سوال می­ کنیم:

 

?How do I get from chase bank to main office

 

 

 

یا این که اگر قصد دارید مسا??تی که باید تا مقصد طی کنید را ب??همید، از یک رهگذر بپرسید:

 

?How long will it take to get to chase bank from here

کاربرد انگلیسی تجاری در داخل رستوران

 

انسان همیشه به غذا احتیاج دارد، حتی وقتی که در یک س??ر کاری است. در نتیجه، در آموزش‌های اولیه‌ی انگلیسی تجاری برای این بخش هم لغات، و اصطلاحاتی دارد که مهم ­ترین آن، قسمت س??ارش دادن غذا است. وقتی وعده غذایی خود را انتخاب کردید، به سادگی بگویید:

 

?Could I have the rack of lamb please

 

I’ll have the grilled salmon please.

 

کاربرد انگلیسی تجاری برای آماده شدن برای ر??تن

 

اگر به یک قرار جلسه کاری ر??ته­ اید، یا این که از شرکت مورد نظر بازدید­تان را به عمل آوردید، با جملات زیر قصد خود برای خروج را ابراز کنید:

 

Oh’look at the time. It’s getting late.

 

I’ll have an early day tomorrow.

 

این جملات و اصطلاح ­ها، تنها تعداد محدودی از کلماتی هستند، که در ابتدای مسیر یادگیری انگلیسی تجاری و به عنوان یک تاجر بین‌‌المللی، کاربرد زیادی برای شما و دیگران خواهند داشت. مسلم است، که موقعیت ­های زیاد و متنوعی در طول یک س??ر تجاری یا قرار ملاقات با مدیران کسب و کار ات??اق خواهد ا??تاد، که آمادگی هرچه بیشترتان در این زمینه، برگ برنده شما نیز خواهد بود. امیدواریم از مقاله آموزشی و کاربردی ما، است??اده لازم را در س??ر­های کاری خود ببرید.

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...