رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
parhamdent

دندان قروچه

پست های پیشنهاد شده

در اصطلاح علم پزشکی ، ساییدن و مالیدن دندان ها به روی یکدیگر که بیشتر هنگام خواب رخ میدهد را دندان قروچه می گویند.اگر شدت این مالیدن ها زیاد باشد می تواند منجر به شکستن و یا لق شدن دندان ها شود. در زیر به معر??ی برخی از روش ها برای کاهش ، دندان قروچه می پردازیم.

 

•آگاه و شدن شخص از انجام این عمل در خواب

 

عمل ساییدن دندان ها معمولا شب ، هنگامی که ??رد خواب است به طور غیر ارادی انجام می شود و برخی دلیل انجام این کار را ، اضطراب هایی که در طول روز به ??رد وارد می شود می دانند. یکی از اولین گام هایی که برای مقابله با این عمل می توان انجام داد آگاهی ??رد ، از انجام این کار است. می توانید از اعضای خانواده درخواست کنید که وضعیت شما را در هنگام خواب زیر نظر داشته باشند و درهنگام ساییدن دندان ها ، شما را از انجام این کار آگاه کنند و یا می توانید صدای خود را در طول شب ضبط کنید.البته دندانپزشک با معاینه دندان های شما می تواند متوجه ساییده شدن آنها شود.

 

•اضطراب و نا آرامی های خود را کاهش دهید.

 

سعی کنید با ورزش کردن ، انجام روش های تمرکز که باعث به دست آوردن آرامش می شود و حتی ر??تن به جلسات مشاوره از روش های پیشنهادی مشاور، برای آرام تر شدن خود کمک بگیرید و زمان خود را با ا??راد شاد بگذرانید و مصر?? کا??ئین را به حداقل کاهش دهید.

 

•استراحت دادن به ??ک ها

 

اگر ??شار دادن ??ک ها ی خود را در طول روز هم انجام می دهید بهتر است گاهی زبان خود را بین دندان هایتان قرار دهید تا شاید کمی ??ک هایتان در آرامش قرار بگیرند .

 

•کلسیم و منیزیم را به غذاهای خود وارد کنید

 

اگر کلسیم و منیزیم به اندازه کا??ی در بدن موجود نباشد مشکلات زیادی را پدید می آورند.

 

برخی از مشکلاتی که کمبود منیزیم در بدن انسان ایجاد می کند، در زیر به آن اشاره شده است.

 

1.گر??تگی عضله ها

 

انقباض ناگهانی یک یا چند عضله که همراه با درد است و حتی می تواند کارکرد نرمال آنها را دچار اختلال کند. منیزیم ، سیستم های درد را در مغز و سیستم عصبی می بندد.

 

2.سردرد های مکرر

 

تحقیقاتی در سال2012 انجام شد، نشان داد که دلیل ایجاد بسیاری از سردرد ها ، کمبود منیزیم در بدن است و تمام سردرد های میگرنی می توانند با دریا??ت منیزیم درمان شوند.

 

3.ا??سردگی ، بی شوقی ، اندوهگینی

 

خوردن منیزیم به آرامش و خونسردی کمک می کند و اگر شما بسیار، احساس غمگینی و ا??سردگی دارید بهتر است از مکمل های منیزیم است??اده کنید.

 

4.بی حالی و بی رمقی بدون دلیل

 

اگر مقدار منیزیم در بدن شما حتی به مقدار بسیار ناچیز، کاهش یا??ته باشد می تواند برایتان بی رمقی و بی حالی را پدید آورد.

 

5.بالا ر??تن ??شار خون

 

چیزی که جالب است این است که مقدار منیزیم موجود در بدن روی ??شار خون نیز موثر است. منیزیم باعث باز شدن رگ ها می شود و همچنین باعث می شود که شما ، خواب آرام و با کی??یتی را تجربه کنید و همچنین مغز شما را آرام می کند و در راحت خوابیدن ا??راد پیر تاثیر مثبتی را دارد.

 

6.مشکلات ??راموشی

 

کم بودن کلسیم در بدن می تواند در صد ابتلا به بیماری ??راموشی ، پارکینسون و ام اس را نیز بالا ببرد.

 

•تکنیک های آرامش قبل از خواب

 

قبل از اینکه به خواب روید سعی کنید صورت ، گردن و شانه های خود را ماساژ دهید . می توانید از کمپرس آب گرم و یا از یک حوله گرم شده برای آرام کردن عضلات خود کمک بگیرید و به یک موسیقی آرام گوش دهید و وسیله های استرس زا از جمله کامپیوتر ، موبایل و تلویزیون را ساعتی قبل از خوابیدن خاموش کنید.

 

اگر همه روش های بالا را انجام دادید ولی باز هم دندان قروچه در شما ادامه پیدا کرد پزشک می تواند به شما داروهای شل کننده عضلات ??ک و صورت و یا است??اده از گاردهای دهانی برای شب (هنگام خواب ) را پیشنهاد دهد.

 

لینک منبع:دندان قروچه-کلینیک دندانپزشکی پرهام

http://parhamdentistry.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/107-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B1%D9%88%DA%86%D9%87-3.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...