رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
seoas

تفاوت طراحی سایت اختصاصی و استفاده از قالب آماده و سایت سازها

پست های پیشنهاد شده

امروزه اکثر طراحی وب سایت ها به دوروش انجام می شود. یک روش است??اده از طراحی وب سایت اختصاصی و برنامه نوسی از ص??ر برای کاربران است و روش دیگر ساخت سایت است??اده از سایت سازها و قالب های آماده است. که مشهور ترین سایت سازها جوملا و وردپرس و مشهورترین ??ریم ورک ها برای طراحی سایت اختصاصی لاراول و ??الکون می باشند.

طراحی سایت اختصاصی

 

در این روش ابتدا کار??رما rfp مورد نظر خودش را به طراح ارائه می نماید و سپس طراحی و گرا??یست با توجه به نیازهای کار??رما سایت مورد را طراحی می نمایند.

 

در این روش قالب های سایت بسیار زیبا تر در آمده و دقیقا مطابق با میل کار??رما است. تغییرات در این نوع طراحی محدودیتی ندارد و کار??رما به هر میزان می تواند از طراح بخواهد که قالب سایت خودش را ویرایش نماید.

 

معمولا سایت هایی که به دنبال برند شدن هستند و یا نیاز به قالب های زیبا و بدون ایراد دارند از این نوع روش در طراحی های خود است??اده می نمایند. مانند سایت هایی نظیر دیجی کالا و یا سایت دیوار و یا تمامی سایت هایی که دارای شهرت هستند و خودشان دارای برنامه نویس می باشند.

 

از جهت دیگر در این نوع از طراحی سایت ها پنل مدیریت که شرکت طراحی سایت برای کار??رما طراحی می نماید تا به وسیله آن محتوای و تصاویر و ویدئو های خودش را بروزرسانی نماید ساده و با توجه به نیازهای سایت طرحی می شود که عموما بدون است??اده از دانش خاصی می توان محتوای سایت را تغییر داد بدان جهت که منوهایی که برای تغییر محتوای سایت هستند ساده سازی شده اند و دقیقا نام همان مکان مورد نظر در سایت است.

 

از جهت دیگر طراحی سایت های اختصاصی دارای حجم کدهای کمتری نیز هستند زیرا کدهای از پیش نوشته شده برای سایت بسیار کمتر است و کدهای برنامه نویسی شده برای سایت مطابق با نیازهای سایت کار??رما است. این در صورتی است که سایت سازها دارای انبوهی از کدهای از پیش نوشته شده هستند.

 

 

است??اده از قالب های آماده و سایت سازها

 

در این روش کار??رما در ابتدا می بایست یکی از قالب های آماده در آرشیو وردپرس و یا جوملا را انتخاب نماید و سپس طراح سایت آن قالب را روی سایت ساز جوملا و یا ورد پرس پیاده سازی می نماید.

 

در این روش نمی توان تغییرات زیادی بر روی قالب و پنل مدیریتی انجام داد. زیرا هسته این قالب ها و سایت سازها قبلا برنامه نویسی شده اند و نیاز به دانش بالایی برای درک آن می باشد . از جهت دیگر کسانی که تا این حد از دانش برنامه نویسی رسیده باشند که بتوانند هسته وردپرس را ویرایش نمایند قطعا می توانند برای کار??رمایان خود طراحی سایت اختصاصی انجام دهند دیگر نیازی به است??اده از ورد پرس و جوملا و... نخواهند داشت.

 

در این مدل از طراحی سایت با توجه به آماده بودن قالب و ماژول های است??اده شده هزینه آن کم و جزو طراحی سایت ارزان حساب می شود منتها قابلیت ارتقای سایت در آینده را نخواهند داشت.

 

 

چگونگی تشخیص طراحی سایت های اختصاصی و سایت سازها

 

برای این کار شما می تواند از ا??زونه Wappalyzer برای مرورگر گوگل کروم از طریق لینک زیر

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/wappalyzer/gppongmhjkpfnbhagpmjfkannfbllamg?hl=en

 

 

و یا برای مرورگر موزیلا ??ایر??اکس می توانید از طریق لینک زیر

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/wappalyzer/

 

دانلود نمایید و در نهایت بعد از نصب این ا??زونه ها بر روی مرورگر خود بعد از آنکه یک سایت را باز می کنید با کلیک بر روی آیکون wappalyzer می توانید مشاهده کنید که در تکنولوژی های بکار برده شده برای طراحی این سایت ها از وردپرس و جوملا و یا سایر سایت سازها است??اده شده است و یا به صورت اختصاصی از ??ریم ورک هایی نظیر لاراول و یا ??الکون است??اده شده.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...