رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

عناصر کلیدی یک استراتژی بازاریابی موفق

پست های پیشنهاد شده

[h=2]کی از عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی مو??ق این است که مشتریان بالقوه و ??علی خود را بر اساس «نیازها» به گروه‌ها و بخش‌های مختل?? تقسیم کنید. شناسایی این گروه‌ها و نیازها باید از طریق تحقیق بازار صورت بگیرد، در مرحله بعد باید همیشه یک گام جلوتر از رقبا حرکت کنید و به صورتی مو??قیت‌آمیز، به گروه‌های هد?? و نیازهای آنان بپردازید.

 

همچنین می‌توانید بر پایه نقاط قوت خود، یک استراتژی بازاریابی تهیه کنید و سپس آن را با نیازهای مشتریان جدید، مطابقت دهید. برای مثال، اگر گروهی از مشتریان، بیش از هر چیز به کی??یت اهمیت می‌دهند، در اینجا، هر ??عالیت بازاریابی باید روی معر??ی کی??یت بالای محصولات و سرویس‌هایی که شما می‌توانید ارائه دهید، متمرکز باشد.بعد از این مرحله، بهترین ??عالیت بازاریابی که شناسایی محصولات و سرویس‌های شما از طر?? بازار هد?? را اثبات می‌کند را شناسایی کنید. این ??رآیند می‌تواند از راه‌هایی مثل تبلیغات، نمایشگاه‌ها، روابط عمومی و ??عالیت‌های اینترنتی با ایجاد یک استراتژی موثر «نقاط ??روش» تکمیل شود. باید ??عالیت‌های خود را به متودهایی که به نظرتان کارساز هستند، محدود کرده و از پراکندن بودجه خود اجتناب کنید.

 

یکی از عناصر دیگری که معمولا در استراتژی‌های بازاریابی نادیده گر??ته می‌شود، این است که باید اثرگذاری استراتژی خود را به صورتی مداوم، ارزیابی و کنترل کنید. این ارزیابی‌ها و کنترل‌ها نه‌تنها می‌توانند کارایی استراتژی طراحی‌شده را در عمل به نمایش بگذارند، بلکه می‌توانند به استراتژی بازاریابی آینده شما نیز کمک کنند. یک روش ساده این است که از مشتریانتان بپرسید که چگونه با کسب‌وکار شما آشنا شده‌اند.

 

بعد از تصمیم‌گیری نهایی در مورد استراتژی بازاریابی، حال نوبت به مشخص کردن برنامه اجرا و ارزیابی می‌رسد. این برنامه، باید در زمان‌های مقرر مورد بازبینی قرار گیرد تا بتواند در سریع‌ترین زمان، به تغییر در نیاهای مشتریان، نگرش‌های صنعت شما و موقعیت‌های اقتصادی گسترده‌تر، پاسخ دهد.[/h] [h=2]درک نقاط قوت و ضع??[/h] [h=2]در طراحی استراتژی بازاریابی باید مدنظر داشته باشید که نقاط قوت و ضع?? شما چگونه می‌تواند روی ??رآیند بازاریابی اثرگذار باشد. پیشنهاد می‌کنیم که استراتژی بازاریابی خود را با یک آنالیز swot آغاز کنید. در این آنالیز باید به نقاط قوت، ضع??، ??رصت‌ها و تهدیدها نگاهی داشته باشید. همچنین می‌توانید چاشنی تحقیق بازار را نیز به این مرحله اضا??ه کنید. این ا??زودن چاشنی به شما کمک خواهد کرد تا تصویر صادقانه‌تری از میزان اعتبار خود در بازار به دست آورید.[/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...