رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mahsa-nita

گیج فشار چیست؟

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

گیج فشار چیست و چگونه عمل می‌کند؟

گیج فشار یا پرشر گیج یک دستگاه خاص برای اندازه‌گیری فشار است که امکان استفاده از آن در سیستم‌های لوله‌کشی یا در یک مخزن وجود دارد و تغییرات فشار در شرایط مختلف را دنبال می‌کند. در حقیقت این ابزار به‌مانند یک فشارسنج عمل می‌کند که تغییرات فشار در محیط را به‌صورت حرکت عقربه در صفحه‌ نمایش یا داده‌های دیجیتال در یک نمایشگر به اپراتور نشان می‌دهد و در انواع مختلفی مانند گیج فشار روغنی و گیج فشار معمولی و یا گیج فشار تمام استیل وجود دارد. 

ساده‌ترین و قدیمی‌ترین شیوه‌های اندازه‌گیری فشار، استفاده از لوله بوردون بوده که در حال حاضر به‌عنوان اصلی‌ترین مبنای طراحی فشارسنج‌ها به کار گرفته می‌شود. در این دستگاه از یک لوله منعطف استفاده‌ شده که عبور یک سیال از آن باعث تغییر وضعیت لوله و درنتیجه حرکت عقربه  دستگاه می‌شود. عقربه در انتهای لوله قرار دارد و زمانی که سیال با فشار بالا وارد لوله منعطف می‌شود، لوله خمیده تمایل دارد که به‌صورت راست تغییر وضعیت دهد که این تغییر وضعیت منجر به حرکت عقربه و نشان دادن فشار می‌شود.

البته امروزه سیستم‌های متفاوتی برای اندازه‌گیری فشار تعریف‌ شده که در گیج فشار هم از آن‌ها استفاده می‌شود؛ مانند ترانسمیتر فشار بنابراین طبیعی است که با مدل‌های مختلفی از این دستگاه‌ها مواجه باشیم که هرکدام از آن‌ها شیوه خاص خود را دارد؛ اما درنهایت این حقیقت وجود دارد که نتیجه همه آن‌ها یکسان بوده و نتایج گزارش‌ شده برای فشار و تغییرات بسیار جزئی و اندکی دارد.

در فروشگاه تجهیزات کنترل فرکو انواع مانومتر ها را از برند های مختلف و در مدل های متنوع، برای هر نوع سیستم با هر نوع سیالی را، برای خرید موجود داریم، که میتوانید در زیر محصولات ما را مشاهده کنید و در صورت نیاز به مشاوره و یا استعلام قیمت با ما در تماس باشید.

 

ویرایش شده توسط mahsa-nita

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...