رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
asoa

حرکت، بیان و صدا در نوازندگی پیانو

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

 

 

با سلام خدمت هنرمندان و خصوصا پیانیست های عزیز.

ما از این پس قصد داریم تا اطلاعات مختصری اما کاربردی و عمیق راجع به ماهیت تکنیک و نحوه ی تمرین کردن صحیح و آگاهانه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. این مطالب ترجمه ای هستند از کتاب "حرکت، بیان و صدا در نوازندگی پیانو" نوشته گیورگی ساندور.

مترجم: رضا حجت زاده

 

تکنیک: هماهنگی حرکات مطابق با خصوصیات پیانو

 

به طور واضح در این ??رآیند،عوامل نامحسوس بسیاری درگیر هستند.حال و هوا،ت??سیر،بداهه،الهام و خلاقیت اصطلاحاتی هستند که به سختی تعری?? میشوند.این اصطلاحات موضوع بحث و تغییر دهنده ی نظرات و سلایق هستند.تکنیک های آموزشگاه موسیقی غرب تهران اگرچه یک مهارت است (یک سیستم کاملا هماهنگی از حرکات مشروط به قابلیت های آناتومی بدن انسان و طبیعت پیانو) حتی پیچیده ترین ??عالیت های تکنیکال و ??نی باید توسط هر ??ردی که تمایل به یادگیری و تسلط یا??تن بر آنها را دارد درک شوند. بدین منظور میتوان آنها را به اجزای تشکیل دهنده شان ساده کرد: حرکت که از طریق انگشتان،دست،مچ،بازو و ساعد و بدن انجام میگردد؛در واقع از طریق تمام کالبد انسان.هماهنگی این مکانیسم انسان بر پایه ی اصول ساده ی جمعی از ??یزیولوژی و نیروی جاذبه بنا نهاده شده است.

این شرایط چه بدانید چه ندانید در اکثر ??عالیت های ??یزیکی حاکم اند؛ همچون رقصیدن، بازی گل??،پینگ پونگ، تنیس،نواختن ویولن، و یا پیانوکه البته ممکن است آگاهی مختصری از آن داشته باشید!

 

تمرین کردن باید آگاهانه باشد نه ماشینی

 

این بدان معنا نیست که آگاهی از این عوامل برای اجرای هنرمندانه و الهام بخش ضروری هستند؛ در حقیقت،کاملا برعکس، ??رآیند های خلاقانه به ندرت آگاهانه هستند. اما آماده سازی (ساعت های بسیار زیاد صر?? تمرین کردن) باید هد??مند و به طور آگاهانه توسط مغز کنترل شود ،نه اتوماتیک و ماشینی.

مادامی که ما در حال تمرین کردن هسیتم باید بدانیم که چه کار داریم میکنیم؛ در غیر این صورت اکثر زمان ما به هدر میرود. برخی از ا??راد به صر?? ??قط تمرین کردن به جهت لذت بردن از این عمل، از زمان بسیاری که صر?? انجام این پروسه (تمرین کردن) میکنند بی خبرند. این مطلب برای اکثر ا??راد قوت قلبی است که بدانند به کار گیری آگاهانه از اصول صحیح میتواند زمان تمرین را به مقدار قابل توجهی کم و بهترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورد. منبع: آموزشگاه موسیقی غرب تهران

ویرایش شده توسط asoa

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...