رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
site2017

ترفندهای سئو برای بهبود ساختار url (بخش اول)

پست های پیشنهاد شده

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و URL­­ها به شما ارائه کنیم، اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که است??اده از ساختارها و تر??ندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی ص??حاتی که در ساخت سایت تولید می­کنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این تر??ندها در ص??حات خود بهره بگیرید، ممکن است ص??حات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم است??اده از آنها به معنی نادیده گر??تن این ص??حات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتم­های خود را برای برطر?? کردن چالش­های ??نی جستجو بهبود می­دهند، اما اگر بتوانید با است??اده از تکنیک­های سئو روند ارائه­ی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گر??ت.

  • تا حد امکان از یک دامنه­ و زیردامنه است??اده نمایید

 

شواهد بسیاری این ??رضیه را اثبات می­کند که ممکن است با انتقال یک محتوا از دامنه­ی اصلی به یک زیر دامنه­ی ثانویه، ترا??یک آن ص??حه تا حد زیادی از دست برود. است??اده از هر روشی که روند امتیازدهی موتورهای جستجو به یک دامنه را پیچیده­تر کند ممکن است روند انتقال اندیس­های کسب شده به دامنه را با مشکل روبرو نماید و رتبه­ی آن دامنه را کاهش دهد.

 

البته نمی­توان گ??ت که است??اده از چند دامنه­ی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و است??اده از یک دامنه­ی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان است??اده از یک دامنه وجود نداشته باشد، است??اده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنه­ی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبه­بندی­ها خواهند داشت.

  • هر چه URL شما برای کاربران خواناتر باشد، بهتر است

 

از آنجا که موتورهای جستجو نحوه­ی ارتباط مخاطب با وب سایت­ ها را رصد می­نماید، هرچه ارتباط شما با مخاطب مطلوب­تر باشد، ارتباط موتورهای جستجو نیز با شما مطلوب­تر خواهد بود. خوانا بودن یک مقوله­ی ذهنی است اما هر چه ارتباط یک URL با محتوای درون ص??حه­ی آن بیشتر باشد، مخاطب با دید بازتری روی آن کلیک می­نماید و این موضوع می­تواند نرخ بازگشت مخاطب از سایت شما را نیز کاهش دهد. کاهش این نرخ از دید موتورهای جستجو دور نمی­ماند و این ??اکتور مثبت در ارتباط با مخاطب، باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو لینک شما را لینکی محبوب از دیدگاه مخاطب قلمداد کرده و رتبه­ی آن را در نتایج جستجوها بهبود دهد.

  • است??اده از کلیدواژه­ها در URL­­­­­ ایده­ی خوبی به نظر می­رسد

 

است??اده از کلیدواژه­های هد?? در URL به چند دلیل می­تواند م??ید باشد:

 

اول اینکه کلیدواژه­ی موجود در URL به کسانی که آدرس شما را در ایمیل­ها، شبکه­های اجتماعی و لینک­ها مشاهده می­کنند کمک می­کند تا دریابند در ص??حات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد.

 

ثانیا بسیار ات??اق می­ا??تد که URL از جایی کپی شده و در جای دیگر paste شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (anchor text) است??اده نشده باشد، URL نقش انکر تکست را ای??ا می­نماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودی­های قدرتمند در الگوریتم­های رتبه­بندی به شمار می­آید).

 

از سوی دیگر کلیدواژه­هایی که در نتایج جستجو در URL ظاهر می­شوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب می­آیند.

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...