رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
tourkadeh

هزینه های سفر به ارمنستان

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

دلایل بیشماری ارمنستان را مقصد مناسبی برای گردشگران ایرانی ساخته است. از این دلایل بیشمار می توان به دارا بودن مرز مشترک با این کشور اشاره کرد. تنها با صر?? زمان کوتاهی میتوان از مرز نوردوز وارد خاک ارمنستان شد. از دلایل دیگر می توان به امنیت، ??رهنگ نزدیک به مردم ایران، لغو روادید، هزینه ای کم و منطقی س??ر، مردم مهمانواز و همچنین طبیعت بکر و بی نظیر اشاره کرد. این کشور در شمال غربی ایران با دارا بودن پهنه خاکی خیلی کمتر از ایران اما دارا بودن منظر بکر و چشم نواز سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب مینماید. البته قبل از اقدام به س??ر برای هر منطقه ای باید اطلاعات کا??ی از آن نطقه به دست آورد. بسته به اینکه برای س??ر به ارمنستان از چه مسیر و وسیله نقلیه ای است??اده کنید هزینه ها مت??اوت است. در ادامه به توصیه های تورکده توجه نمایید.

 

واحد پول ارمنستان

واحد پول ارمنستان درام است. برای س??ر به ارمنستان دلار به همراه خود داشته باشید و در صرا??ی های ایروان به میزان نیاز پول خود را به درام تبدیل نمایید. بطور تقریبی هر درام 7 یا 8 تومان است.

حمل و نقل زمینی

مسلما ارزانترین نوع حمل و نقل زمینی است که می تواند از طریق خودرو شخصی، تاکسی و یا اتوبوس باشد.

اتوبوس خودرو شخصی

 

حمل و نقل هوایی

برای س??ر به ارمنستان در حال حاضر (تابستان 1396) 4 شرکت هواپیمایی ( ماهان، آسمان، کیش ایر، آرمنیا) در حال خدمات رسانی هستند. که هر کدام بسته به زمانبندی در روزهای مشخص پرواز میکنند. با توجه به کم بودن تعداد پرواز های این مسیر پیشنهاد تورکده به شما این است که بلیت س??ر با برنامه ریزی به موقع در زمان زودتری تهیه شود که از نظر هزینه برای گردشگران مناسبتر باشد. بلیت هواپیما نرخ ثابتی ندارد از نرخ 630000 تومان شروع و در زمان های پیک س??ر به نرخ 1450000 تومان نیز خواهد رسید.

پرواز های ارمنستان بیشتر از تهران به صورت مستقیم انجام می شود . ولی بعضا از مسیر مشهد، اص??هان، اهواز، شیراز نیز پرواز های مستقیم بر قرار می گردد.

 

هزینه اقامت

اقامت در هتل

هتل های ارمنستان از کی??یت مناسبی برخوردار هستند. اقامت سه شب برای هر ن??ر میتواند از هزینه 200000 تومان شروع شود. بسته به درجه کی??یت هتل و منطقه قرار گیری آن هزینه ها مت??اوت است.

نکته: توصیه تورکده به شما این است که محل اقامت خود را در مرکز شهر ایروان انتخاب نمایید. البته ایروان شهر کوچکی است و هزینه تاکسی ناچیز ولی هتل های مرکز شهر هم از نظر کی??یت مناسب هستند هم از نظر دسترسی برای گردشگران مناسبتر هستند.

 

 

حمل و نقل در داخل ایروان

اکثر مکان های دیدنی ارمنستان در خارج از منطقه شهری قرار گر??ته است. دریاچه سوان، دره گلها و ....

برای بازدید از این مناطق چند راه وجود دارد که مطمیین ترین راه تور لیدر های معر??ی شده از شرکت های گردشگری ایرانی است. البته تاکسی های ??راوانی در میدان جمهوری برای ارایه خدمات آماده هستند که بهتر است بحث هزینه ها را از قبل با آنها تمام کنید، از تاکسی‌های اصلی شهر است??اده کنید و به هنگام سوار شدن از راننده بخواهید که تاکسی متر خود را روشن کند. تاکسی‌های گذری اغلب هزینه ای دو چندان دریا??ت می‌کنند. پایه ی هزینه‌های تاکسی از ۶۰۰ درام (حدود ۵ هزار تومان) شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر ۱۰۰ درام (حدود ۸۰۰ تومان) به هزینه آن ا??زوده می‌شود. هزینه حدودی گشت های اپشنال خریداری شده از لیدر ها بطور مثال دریاچه سوان و ناهار در رستوران 15 دلار برای هر ن??ر می باشد.

مترو

 

هزینه غذا

با توجه به ??رهنگ و سنت نزدیک ارامنه به ایرانی ها غذاهای آنها نیز شبیه هم می باشد. جالب است بدانید یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان است??اده از غذاهای لذیذ این کشور است. انواع کباب ها و خورشت ها با طعمی لذیذ و قیمت های مناسب قابل تهیه می باشد.

 

در ??ست ??ودهای زنجیره‌ای، هزینه ی یک وعده‌ی کامل، چیزی بین ۱۵۰۰-۳۰۰۰ درام می‌شود. (۱۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰ تومان)

هزینه غذا در رستوران های ارزان قیمت در حدود ۲ هزار تا ۴ هزار درام (حدود ۱۶ هزار تا ۳۲ هزار تومان)

هزینه غذا در رستوران‌هایی با غذای متوسط بین ۸۰۰۰-۱۳۰۰۰ درام است که به پول ما از ۶۳ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۰۲ هزار تومان یا بیشتر می‌رود که تنوع قیمت آن به رستوران و نوع غذایی که انتخاب کردید برمی‌گردد.

 

 

هزینه ارتباطات

اگر برای تور ارمنستان با همراه باشید لیدر ها در هنگام ورود سیم کارت های شرکت های ارمنستان (اپراتورهای ارمنی، بی لاین (Beeline)، ا??رنج (Orange)، ویواسل (VivaCell)، ام تی سی (MTC)، آرمنتل (Armentel) و کاراباخ (Karabakh) بوده که نرخ های مت??اوتی دارند) را در اختیار شما قرار خواهند داد که دیگر نیازی به است??اده از خدمات رومینگ نداشته باشید. برای اطلاع از هزینه های رومنگ به سایت اپراتور همراه خود مراجعه نمایید.

 

هزینه سوغاتی

پوشاک برند و مغازه های مخت??لی برای خرید سوغاتی در ارمنستان وجود دارد. هزینه خرید پوشاک برند نیز در تمامی نقاط جهان به یک میزان است. ارمنستان دارای صنایع دستی و سوغاتی های مخصوص به خود هم می باشد که می توانید مقاله مربوط به سوغات ارمنستان را در سایت تورکده مطالعه نمایید.

 

 

 

 

تور آنتالیا تور دبی تور گرجستان تور قشم تور استانبول

 

 

ویرایش شده توسط tourkadeh

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...