رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
comreg

اتاق بازرگانی ایران و کانادا

پست های پیشنهاد شده

اتاق مشترک بازرگانی:

اتاق بازرگانی تشکلاتی است که در آن تجار عمده و صاحبان صنایع برای هماهنگی ??عالیت های خود با نهادهای حکومتی جهت تامین منا??ع شان تلاش می کنند. نحوه ی شکل گیری اتاق های مشترک به این صورت است که عده ای از علاقه مندان به ??عالیت تجاری با یک کشور از اتاق تقاضا می کنند که بین دو کشور شورای اتاق مشترک تشکیل گردد.

 

 

بررسی تاریخ تشکیل وپیشینه ی اتاقهای بازرگانی در تمامی نقاط جهان نشان می دهد که هد?? اصلی این اتاق ها برقراری بهتر روابط تجاری با تجار دیگرکشورها وبرطر?? کردن مشکلات پیش روی تجار وتسهیل روند معاملات آنها و گشودن دروازه های بازارهای خارجی برای کالاهای تولید شده در داخل کشور بوده است.

امروزه بیشتراتاق های بازرگانی پا را ??راترنهاده باح??ظ هد?? اصلی به انجام مأموریتهایی در راستای پی گزاری واصلاح حلقه های اولیه تولید تا صادرات پرداخته اند. طوری که با انجام دادن این وظای??، خود به خود به هد?? اصلی که گسترش صادرات و واردات وتسهیل آن است رسیده اند.

اتاق مشترک ایران و کانادا:

یکی از اتاق های بازرگانی مشترک ایران،اتاق بازرگانی ایران و کانادا است.کانادا عضوی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD ) و گروه 8(G8 ) است که یکی از سالم ترین سیستم های تجاری در بین کشورهای صنعتی می باشد.

اتاق بازرگانی ایران و کانادا از آذر ماه 1371 توسط گروهی از بازرگانان و صاحبان صنایع ??عالیت خود را آغاز نمود و با حمایت روسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و وزیر محترم وقت بازرگانی،همچنین س??یر محترم وقت کانادا در تهران و گروهی از ??عالین در این امر،اساسنامه اتاق تدوین و در پی آن نخستین مجمع عمومی با حضور کلیه موسسین در شهریور ماه 1372 در محل اتاق بازرگانی،صنایع و معادن ایران تشکیل شد.هیات موسس در شهریور همان سال به طور رسمی با تایید مجمع عمومی اقدام به انتخاب هیات مدیره ای متشکل از هیات مدیره ا??تخاری و هیات مدیره موظ?? و تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا نمودند و سرانجام اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا در تاریخ 7/10/1372 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و ??عالیت خود را آغاز نمود.به دلیل اهمیت و جایگاه اتاق بازرگانی ایران و کانادا،اتاق ایران برای اولین بار محل استقرار اتاق مشترک را در ساختمان اتاق ایران تجهیز نمود و بدین ترتیب اتاق ??عالیت خود را بر اساس اهدا?? و وظای?? پیش بینی شده در اساسنامه آغاز کرد.1

 

 

1)http://iran-canada.biz.ir

 

به طور کلی اعضای این اتاق شامل صادر کنندگان و وارد کنندگان کالاهای مختل?? سنتی،صنعتی،کشاورزی،،مهندسین مشاور،پیمانکاران و حقوقدانان ،وکلای دادگستری ،نمایندگان شرکت های کانادایی و شرکت های کانادایی مقیم ایران می باشند.

خدمات اتاق بازرگانی ایران و کانادا به اعضاء بر اساس اساسنامه:

_ارائه اطلاعات بازرگانی

_اعزام هیئت های بازرگانی و اقتصادی به کانادا

_ارسال نشریه و خبرنامه اتاق

_مشارکت دادن اعضاء در نمایشگاه هایی که اتاق برگزار می کند.

_معر??ی به س??ارت کانادا جهت اخذ ویزای تجاری در صورت داشتن دعوت نامه تجاری

_دعوت از اعضاء در نمایشگاه های که اتاق برگزار می کند.

_دعوت از اعضاء علاقه مند به شرکت در کمیسیون های اتاق:

کمیسیون مبادلات(صادرات و واردات)

کمیسیون امور نمایشگاهی و حمل و نقل و توریسم

کمیسیون طرح و برنامه و ساختار

کمیسیون انتشارات و اطلاعات

کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی

گسترش روابط تجاری ایران و کانادا دردوران پساتحریم

قابل ذکر است، علی رغم سردی روابط میان دو کشور در دوران تحریم،در دوران پساتحریم، کانادا به شرکای عمده ی تجاری ایران پیوست و روابط تجاری خود را با ایران احیا نمود.بطوریکه، اکنون علاء میر محمد صادقی،رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا،از س??ر هیات تجاری از ایران برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در پی لغو تحریم های کانادا علیه ایران خبر داده است. بر اساس جزئیات تجارت روزانه ایران که در سامانه اطلاعاتی گمرک منتشر شده،اقلام عمده وارداتی ایران در روز 21 بهمن ماه سال 94 عبارتند از:

ذرت دامی،ماشین آلات معدن،محصولات آهن یا ??ولاد،لوبیای سبز،موز سبز تازه یا خشک.در این روز بیشترین کالاهای صادراتی ایران نیز عبارتند از:آهن یا ??ولاد،گازهای ن??تی مایع شده،پروپان مایع شده و پلی اتیلن گرید ??یلم

در همین مورد بررسی جزئیات تجارت روزانه نیز نشان می دهد این کشور در ??هرست 10 کشور مبدا عمده واردات ایران در روز 21 بهمن سال 94 قرار گر??ته است.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...