رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
naghmeh zarei

طلاق توافقی در 15 دقیقه !!!!!

پست های پیشنهاد شده

بروز طلاق توا??قی یکی از بحران‌های تازه خانواده‌های ایرانی و از آسیب‌های اجتماعی رو به گسترش است. در كل دعاوی خانواده به معنای خاص (نكاح و طلاق) ، مقوله طلاق توا??قی بالاترین رتبه رسیدگی را به خود اختصاص داده است و مطالبه مهریه و طلاق غیر توا??قی نیز از نظر تعداد در رتبه‌های بعدی قرار گر??ته‌اند.

در حالی که در گذشته حساسیت‌های بی‌موردی روی طلاق وجود داشت که باعث می‌شد حکم طلاق صادر نشود اما امروز در 15 دقیقه این حکم صادر می‌شود. به همین دلیل شاهد ا??زایش طلاق‌های توا??قی هستیم.

روزگار در حال تغییر است. این ??قط انتخاب همسر و ازدواج نیست که دور از همه رسوم سنتی و حر?? و حدیث‌های ??امیل انجام می‌شود؛ حتی طلاقی که دعوا و تهدید و قشون‌کشی خانوادگی با خود داشت، حالا به ات??اقی آرام و بی‌سر و صدا تبدیل شده است به نام طلاق توا??قی !

انگار نه انگار این زوجی که کنار یکدیگر روی صندلی‌های دادگاه خانواده نشسته‌اند، چند سالی از عمرشان را زیر یک سق?? با یکدیگر هدر داده‌اند.

طلاق توا??قی، طلاقی است كه در آن زن و شوهر در تمام زمینه های مربوط به زندگی مشترك از جمله مهریه، ن??قه، جهیزیه و در صورت داشتن ??رزند مشترك، حضانت ??رزند توا??ق می كنند و دادخواست 'صدور گواهی عدم امكان سازش' را تنظیم و به دادگاه تسلیم می كنند.

 

در طلاق توا??قی زن و مرد توا??ق می كنند از یكدیگر جدا شوند و این توا??ق در حكم دادگاه ثبت می شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می كند، ولی از آنجا كه بر اساس ماده 1133 قانون مدنی حق طلاق با مرد است و مرد هر وقت كه بخواهد می تواند زن خود را طلاق بدهد، معمولا زنان همه یا بخشی از حقوق مالی خود را می بخشند تا همسرشان را برای جدایی راضی كنند. حکم مربوط به درخواست طلاق توا??قی معمولاً سریعتر صادر می شود.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گروه وکلای تهران با کادری محرب در زمینه طلاق توا??قی moasesehoghoghi.com در سریع ترین زمان و مشاوره رایگان در طلاق توا??قی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام.طلاق توا??قی جزو سریع ترین راه های طلاق هست؟من توی مشاوره حقوقی دینا خونده بودم برای طلاق توا??قی باید گواهی عدم سازش گر??ت که

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...