رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mehdi_321

تابلو چلنیوم

پست های پیشنهاد شده

توضیحاتی در مورد تابلو های چلنیوم

 

قبل از توضیح چلنیوم باید گ??ت که واژه اصلی(چنلیوم) نام دارد.که در کشور ما اکثر مشتریان آنرا با نام چلنیوم میشناسند.

 

چلنیوم یکی از تابلو های تبلیغاتی می باشد که به شکل حرو?? های برجسته و در کار گاه های تابلو سازی ساخته می شود.چلنیوم یا به زبان لاتین Channelium مخ???? دو کلمه aluminium + channel است . channel به معنی کانال می باشد و به دلیل اینکه بعدا از چسباندن چنلیوم ، حرو?? ساخته شده حالت U شکل به خود می گیرد ، در زبان لاتین از کلمه channel است??اده می شود.که ترکیب این دو کلمه دلیل بر نام گذاری channelium می باشد.

 

در سال 1980 میلادی شرکتی به نام mci در کشور اسپانیا توانست طی مراحلی آلومینیوم را به شکل ورق هایی آینه شکل (چلنیوم ??علی) تبدیل کند که در برابر نور آ??تاب سرما و گرد و غبار بسیار مقاوم بود. شرکت mci محصول خود را با نام آلوراپید (alurapid) روانه بازار نمود که در کشور عزیز ما نیز این محصول مورد است??اده و استقبال تابلو سازان و مشتریان قرار دارد.که یکی از بهترین برند های چلنیوم موجود در بازار ایران و جهان جهت ساخت تابلو چلنیوم به شمار می رود.

 

روش تشخیص چلنیوم آلوراپید با دیگر چلنیوم ها این است که دور تا دور لبه چنلیوم آلوراپید made in spania و alurapid حک شده است و مورد دومی که این چلنیوم را از دیگر برند ها متمایز ساخته ضخامت بیشتر لبه نسبت به دیگر برندها می باشد. لبه های چلنیوم در سایز های 7,9,11 سانتی متری در بازار موجود هستند و با توجه به قطر قلم حرو?? ، لبه مورد نظر برای ساخت تابلو انتخاب می شود.

 

لبه های چلنیوم مرغوب معمولا با نایلونی پوشانده شده است تا از آسیب دیدن روی لبه در هنگام ساخت جلوگیری شود. که بعد از ساخت و نصب تابلو چلنیوم توسط تابلو سازان این نایلون از سطح حرو?? برداشته می شود تا حرو?? ساخته شده از نما و جذابیت بیشتری بر خوردار باشد.

 

بعد از اسپانیا کشور های تایوان و چین نیز شروع به تولید چلنیوم با برند های مختل??ی نظیر آلوباند(alubond)،آلوشاین (alushine)،آلوتیپ(alutape) و... نمودند که برخی از این برند ها نیز در نوع خود مرغوب می باشند البته لبه های چلنیوم دیگری هم در بازار موجود می باشند که متاس??انه در مقابل نور آ??تاب،سرما و گرد و غبار در مقایسه با لبه های چلنیوم اصلی تغییر رنگ و حالت می دهند.که البته است??اده هر کدام از این لبه ها با توجه به نوع برند تاثیر مستقیمی روی قیمت تابلو چلنیوم ساخته شده دارند.

 

لبه های چلنیوم دیگری در بازار به نام لترمکس (letermax) وجود دارند که ت??اوت آن با دیگر لبه های چلنیوم این است که ??ضایی دور تا دور لبه تعبیه شده که وقتی حرو?? ساخته می شود علاوه بر روی حرو?? دور تا دور آن هم شاهد انعکاس نور خواهیم بود.

 

حال می پردازیم به مراحل ساخت ??یزیکی چلنیوم.

 

 

ابتدا متن یا شکل مورد نظر توسط نرم ا??زار کورل دراو (coreldraw) اتوکد (autocad) و دیگر نرم ا??زار های مشابه طراحی می شود و روی جنس پلکسی گلاس لیزر می شود.

در مورد پلکسی گلاس باید گ??ت که برند های مختل??ی در بازار موجود باشد که بهترین نوع پلکسی متعلق به کشور تایوان می باشد و بهتر است که از برند های چینی نا مرغوب است??اده نشود زیرا در مدت زمان کوتاه با قرار گر??تن چلنیوم در محیط بیرون و تابش نور آ??تاب به چلنیوم پلکسی گلاس رنگ خود را از دست داده و شاهد حرو?? بی روحی خواهیم بود.

بعد از برش طرح توسط دستگاه لیزر نوبت به چسباندن لبه چلنیوم می رسد.برخی از کارگاه های تابلو سازی برای چسباندن لبه چلنیوم از دستگاه چلنیوم ساز است??اده می کنند. لازم به ذکر است که این دستگاه ها به دلیل اینکه توسط کشور های اروپایی مخصوص حرو?? لاتین ساخته شده اند دارای خطاهایی برای ساخت حرو?? ??ارسی می باشند.که از این رو بهتر است برای ساخت چلنیوم حرو?? ??ارسی از دست است??اده شود.

برخی از تابلوسازی ها که از دستگاه چلنیوم است??اده می کنند،به ناچار باید برای قسمت های مختل??ی از حرو?? که دستگاه قادر به ساختن آن نیست از دست است??اده کنند.

بعد از ساخت حرو?? نوبت به بریدن زیر سازی حرو?? که از جنس pvc است می رسد.

ابتدا حرو?? چلنیوم ساخته شده را روی pvc قرار داده و بعد دور تا دور حرو?? علامت گذاری می شود و pvc توسط اره برش داده می شود

و در آخر برای روشنایی حر?? چلنیوم از smd است??اده می شود

به این صورت که smd روی pvc چسبانده می شود. بعد از چسباندن smp حرو?? چلنیوم ساخته شده روی آن قرار می گیرند و برای روشن شدن حرو?? ترانس مورد نظر انتخاب می شود ( با توجه به تعداد smd و مقدار جریان مصر??ی) در مورد smd ها باید گ??ت که smd های زیادی در بازار با برند های مختل?? وجود دارند که بهتر است با در نظر گر??تن شدت نور،کی??یت و ضد آب بودن،یکی از برند های مرغوب است??اده شود.

گروه تبلیغاتی نوین لایت م??تخر است با است??اده از بهترین متریال مصر??ی حرو?? چلنیوم خدمت گذار مشتریان و همکاران عزیز باشد.

 

منبع:گروه تبلیغاتی نوین لایت

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...