رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mahtab.hsni

آشنایی با وکیل خانواده و طلاق توافقی

پست های پیشنهاد شده

یکی از انواع طلاق، طلاق توا??قی است. زن و مرد میتوانند با توا??ق یکدیگراقدام به طلاق نمایند، لیکن مقصود از طلاق به توا??ق زوجین این نیست که اراده ي زن و مرد به یک اندازه در طلاق مؤثر بوده و به منزله یک قرارداد بین زوجین تلقیمیشود، چنین امري در ??قه امامیه و قانون مدنی قابل قبول نیست، چراکه هر دو،طلاق را حق و اختیار مرد دانستهاند.

در این نوع طلاق همه چیز به توا??ق زن و شوهر بستگی دارد و معمولا زن و شوهر پس از توا??ق در مسائل مربوط به زندگی مشترک از جمله ن??قه، جهیزیه و مهریه و در صورت داشتن ??رزند مشترک، حضانت ??رزند، برای طلاق توا??قی اقدام میکنند. اخذ وکیل طلاق توا??قی می‌تواند به تسهیل این روند کمک شایانی کند.

طلاق به توا??ق به این معنا در ??قه امامیه و قانون مدنی پذیر??ته نشده استبه هر طریق پیشر??ت هاي تکنولوژي براي تأمین خانواده، توسعه و ر??اه مناطق و ا??زایش منابع اقتصادي در دسترس براي زنان، از میزان وابستگی آنان بهمردان براي حمایت هاي خود و ??رزندانشان کاست و این روند منجر به تجزیهينهاد ازدواج شده است، خواه ناخواه این تغییرات، پتانسیلهایی مداوم براي عوضشدن نقش نهاد ازدواج در جوامع دارند که هنوز کاملاً قابل پیش بینی نیست.

این نظر مبتنی بر یک م??هوم مضیق و محدود از طلاق با تراضی است. اگر مقصود از طلاق به توا??ق این باشد که ارادهي زن ومرد به یک اندازه در طلاق مؤثر باشد و طلاق یک قرارداد بین زوجین تلقی شود یالااقل صر?? توا??ق ارادههاي خصوصی زن و شوهر مبناي حکم دادگاه بر طلاق باشد

مهريه از جمله حقوقي است که شارع حکيم در عقد نکاح ، برای زن قرار داده است. همان گونه که قرآن کريم ??رموده است ، مهريه عطيهای است که مرد در آغاز زندگي به زن ميدهد تا دلبستگي و محبت خود را به وی نشان دهد. در عين حال، شارع مقدس، برای مهريه و پرداخت آن، شرايطي را معين کرده است تا در عين اين که ماهيت هديه بودن آن ح??ظ ميشود، در نحوه تعيين، استقرار و پرداخت آن، نظمي عقلانی ایجاد گردد.

طرح دعوی کی??ری ن??قه :

ترک ان??اق به ا??راد واجب الن??قه به موجب قانون مجازات جرم است و برای آن جرم انگاری شده است و دارای مجازات حبس می باشد و زوجه می تواند با مراجعه به دادسرای محل زندگی مشترک مراجعه نماید و ابتداً شکواییه ای مبنی بر ترک ان??اق تنظیم و پس از ابطال تمبر به دایره ارجاع دادسرا و پس از انجام تحقیقات در کلانتری حکم به مجازات زوج داده می شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...