رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
modagah

فرق لمینت دندان با کامپوزیت دندان چیست؟

پست های پیشنهاد شده

لمینت دندان است??اده از یک لایه مواد همرنگ روی دندان‌هاست. لمینت یکی از روش‌های زیباسازی دندان‌هاست که مزایای بیشتری نسبت به سایر روش های زیبا سازی دندان ها دارد.

 

بسیاری از ا??راد از داشتن دندان‌هایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به ن??س در این ا??راد گشته است اما امروزه علم دندانپزشکی تقریبا جای هیچ‌گونه نگرانی برای این ا??راد باقی نگذاشته.

لمینت چیست؟

 

لمینت دندان (لامینت) یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان یا مواد س??ید رنگ هالیوودی است که برای اصلاح ??رم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن ??اصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی ??وق‌العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند. درواقع این لایه همرنگ دندان‌ها بوده که باعث اصلاح ??رم و رنگ دندان‌ها شده و اگر دندان‌ها با ??اصله در کنار هم باشند ??اصله را بسته و بر روی دندان‌هایی که شکستگی دارند انجام می‌گیرد

 

انواع لمینت :

 

ونیر‌ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شود (که به آن‌ها ونیر کامپوزتی می‌گویند) و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می‌شوند (که به آن‌ها ونیر سرامیکی گ??ته می‌شود).

 

لامینت سرامیکی: مقاومت بیشتری نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت‌ها داشته و دارای ظاهر زیباتری هستند

لامینت کامپوزیتی: ثبات رنگ این نوع لامینت کمتر است ولی قیمت آن‌ها ارزان‌تر بوده و تراش کمتر دندان را از جمله مزیت‌هایش می‌توان دانست.

 

روش انجام کار به چه صورت است؟

 

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این مورد مطرح می‌شود این است که در هنگام است??اده از لمینت دندان آیا دندان اصلی را باید تراش داد؟ جواب این سوال باز می‌گردد به نوع و شکل و ??رم دندانی که قرار است بر روی آن کار شود. گاهی نیاز است تا کمی سطح دندان تراش داده شود و گاهی هم ممکن است اصلا نیازی به این کار نباشد. در کل اگر هم قرار باشد تراشی بر روی دندان‌ها ایجاد شود باید بدانید حجم آن نسبت به زمانی که می‌خواهید روکش بر روی دندان‌ها قرار دهید بسیار کمتر است.

  • ۱)یکی از اصلی ترین ت??اوت همان بین مراحل ساخت آنها می باشد.
     
    ۲)در جنس ماده ی است??اده شده نیز ت??اوت های بین لمینت دندان و ونیرکامپوزیتی وجود داشته است.
     
    ۳)??رق لمینت و کامپوزیت را معمولا می توان در میزان هزینه ها نیز مطرح کرد کامپوزیت هزینه ی کمتری به نسبت لمینت سرامیکی وجود دارد.

جستجوگر پوشاک مدآگاه - - دندانپزشک

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...