رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
naghmeh zarei

روند روبه رشد دعاوی ملکی در ایران

پست های پیشنهاد شده

مبحث دعاوی ملکی از جمله مباحثی است که در دسته بندی حقوقی در حوزه وکالت ملکی قرار می گیرد و به طور کل رابطه بین انسان و اموال، خصوصاً اموال غیرمنقول را بیان می کند از اموال غیر منقول می توان به زمین، خانه و... اشاره کرد. اموال غیرمنقول اموالی هستند که به هیچ عنوان قابلیت جابجایی و نقل مکان ندارند.

آنچه که وکیل ملکی همواره به آن می پردازد ر??ع دعاوی مختل??ی است که باعث تضییع حق انسان ها در رابطه با اموال غیرمنقولشان می شود. از مهم ترین دعاوی ملکی می توان به دعوی اخذ صورت مجلس ت??کیکی ، تصر?? عدوانی ، خلع ید ، اخذ پایان کار ، حق سرق??لی ، تقسیم و ا??راز ملک مشاع و ... را اشاره کرد.

باید در نظر داشت که بخشی از دعاوی که یک وکیل ملکی به آن ها می پردازد مانند ??روش مال غیر ، جعل سند و .... کی??ری هستند

دپارتمان املاک گروه وکلای ره جویان عدالت با نزدیک به بیست و شش ??عالیت هزاران پرونده مختل?? در زمینه دعاوی ملکی را با مو??قیت به پایان رسانده است.

با است??اده از مشاوره تل??نی رایگان این گروه می توانید مشکلات خود در زمینه های خانواده و کی??ری ، حقوقی ، املاک ، را مطرح کرده و مشاوره بگیرید. همیشه داشتن یک وکیل خوب امتیاز مهمی در روند دعاوی مختل?? و حسن بزرگی برای هر یک از طر??ین د عوی است.

حق سرق??لی چیست و حق کسب و پیشه چگونه است ؟

مستأجرین املاک تجاری با پرداخت مبلغی به مالک، حقی را از مالک ملک خریداری می کنند که از آن به حق سرق??لی تعبیر می شود و حق سرق??لی با حق کسب و پیشه که بصورت تدریجی حاصل می شود و محتمل الحصول است ??رق دارد.

میزان و مقدار حق سرق??لی کاملا مشخص است اما میزان و مقدار حق کسب و پیشه و تجارت قابل محاسبه نبوده و حتی ممکن است این حق بوجود نیاید.

 

متصر?? کیست و تصر?? عدوانی چگونه است ؟

یکی از مباحث مهم در دعاوی ملکی تصر?? عدوانی است. زمانی که مال غیرمنقولی بدون داشتن مجوز قانونی و بدون رضایت مالک آن ، توسط شخصی از تصر?? مالک در بیاید دعوی تصر?? عدوانی بوجود می آید.

همچنین متصر?? شخصی است که مالی را در اختیار دارد و از آن است??اده می کند و مکن است مالک باشد یا نباشد.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...