رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mahtab.hsni

شرایط نفقه و مهریه در طلاق توافقی

پست های پیشنهاد شده

امروزه در راهروهای دادگاه های خانواده به و??ور زوج هایی دیده می شوند که بدلیل نداشتن سازگاری به دلایل مختل?? از جمله عدم ت??اهم، وجود مشکلات اقتصادی و .... کانون روابط زناشویی آنها دچار مشکل شده و دیگر قصد سازش برای ادامه زندگی مشترک را ندارند. در این حالت این زوج ها به دنبال جدایی بی درسر و آسان هستند به همین جهت آنها طلاق توا??قی را انتخاب می کنند.

در طلاق توا??قی زوجین باید بر سر همه مسائل اساسی زندگی شان از جمله اجرت المثل ، مهریه ، ن??قه و ... باید به ت??اهم دو جانبه و در نتیجه توا??ق کامل برسند.

در طلاق توا??قی یک وکیل نمی تواند از طر?? زن و مرد، وکالت در طلاق را به عهده گیرد و اگر زن از طر?? مرد وکالت در طلاق گر??ته باشد در این شرایط وکیل زن ، به نوعی با واسطه وکیل مرد نیز به حساب می آید و در این شرایط ??قط حضور زن در دادگاه برای امضای دادخواست لازم است.

با داشتن وکیل طلاق دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت با سابقه درخشان نزدیک به سه دهه ??عالیت در زمینه پرونده های خانواده می توانید بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه و جلسات داوری و مشاوره طلاق توا??قی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید.

طلاق توا??قی و مهریه

در طلاق توا??قی زن باید بخشی از مهریه اش یا کل آن را با توجه به توا??ق طر??ین ببخشد و شیوه پرداخت مابقی مهریه نیز با توجه به توا??ق طر??ین تعیین می شود.

مهریه همواره یک پشتوانه محکم اجتماعی برای زنان به حساب می آید. باید توجه داشت که رای دادگاه برای مهریه به طور کامل براساس آنچه که زوجین توا??ق کرده اند صادر می شود.

طلاق توا??قی و ن??قه

تمامی هزینه های متداول یک زن را از جمله هزینه های بهداشتی ، درمانی ، مسکن ، پوشاک و ... را ن??قه گویند. پرداخت ن??قه نیز مانند مهریه در طلاق توا??قی کاملا براساس توا??ق زن و مرد است و زن می تواند از دو روش تنظیم دادخواست و طرح دعوی کی??ری ن??قه را دریا??ت کند.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...