رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
radmehrr

جاذبه های گردشگری تهران

پست های پیشنهاد شده

[h=2]کردان، واریان، ارنگه[/h] از مسیر جاده کرج می‌توان به شماری از خوش آب و هواترین گستره‌های ییلاقی پیرامون تهران رسید. پس از پی‌ریزی سد امیرکبیر، تنها راه ارتباطی به ده واریان گذر با قایق از دریاچه سد کرج است. در هتل واریان نیز که در کنار جاده چالوس قرار دارد. امکاناتی برای قایقرانی و اسکی روی آب ??راهم آمده است. هوای این منطقه در تابستان ملایم و معتدل و در زمستان بسیار سرد است. باغ‌های سیب و گلستان‌های ارتگه نیز شهرت بسیار دارد با اجاره ماشین در تهران ای مناطق را به شما معر??ی می کند..

 

[h=2]آبشار گزو[/h] این آبشار با ارت??اع ۷۵ متر در میان جنگل زیبای ل??ور در استان مازندران واقع شده است. ??اصله اين مسير تا تهران در حدود دو ساعت است.برای رسیدن به آنجا باید از جاده ??یروزکوه تا شیرگاه ر??ته، سپس از شیرگاه از طریق جاده ل??ور در پشت سد در حال ساخت البرز وارد جنگل زیبا و بکر ل??ور شویم.

پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می‌رسیم. البته در طول مسير به دو راهي‌هاي زيادي مي‌رسيم كه با تابلوي به طر?? امامزاده گزو راه كاملا مشخص مي‌شود. از امامزاده تا آبشار به‌مدت نیم ساعت پیاده‌روی به‌سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند ??اصله داریم. به تمامی‌دوستداران طبیعت س??ارش می‌کنم که برای یکبار هم که شده از این آبشار دیدن کنند باور کنید که پشیمان نمی‌شوید.

[h=2]دریاچه شورمست[/h] در ??اصله 170 كيلومتري تهران مكاني زيبا و رويايي وجود دارد به نام درياچه شورمست. درياچه‌اي طبيعي به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و عمق پنج متر. اين درياچه در پنج کیلومتری غرب شهر پل س??يدو در ارت??اعات مشر?? به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌است. ??اصله زماني ازمركز تهران تا درياچه نزديك به دو ساعت و نيم است

[h=2]دریاچه سد لتیان[/h] این دریاچه در 25 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خود محل مناسبی برای پرورش انواع ماهی نیز می‌باشد.

[h=2]دریاچه سد لار[/h] دریاچه سد لار در 84 کیلومتری تهران است این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است.

 

[h=2]پارک ملی کویر[/h] پارک ملی کویر در 50 کیلومتری جنوب شرقی تهران و در غرب کویر مرکزی ایران و شرق دریاچه نمک قرار دارد. اراضی مسطح این پارک با پوشش گیاهی کویری و نیمه کویری، زیستگاه پستاندارانی چون جبیر، آهو و گونه‌های با ارزشی چون یوزپلنگ و گورخر است. در ناحیه کوهستانی بخش شمالی پارک، کل و بز و قوچ و میش به سر می‌برند.

پرندگانی چون کبک و تیهو بومی‌این منطقه هستند ولی هر سال پرندگان مهاجری چون ??لامینگو، آنقوت، سرسبز و خوتکا به آب بندهای این منطقه می‌آیند.علاوه بر آن در این پارک آثار ??رهنگی و تاریخی مانند کاروانسرای قصر بهرام و باقی مانده آثار کاروانسرای عین الرشید نیز به چشم می‌خورد.

[h=2]آبشار شاهاندشت و قلعه ملک بهمن[/h] آبشار زیبای شاهاندشت در قسمت شرقی جاده هراز و در ??اصله 100 کیلومتری شهر تهران، در کنار روستای شاهاندشت (شونادشت) واقع شده است. این آبشار بلند حدود 50 متر ارت??اع دارد که از کنار قلعه ملک بهمن عبور کرده و به سمت پایین سرازیر می‌شود. قلعه ملک بهمن در جنوب آبشار قرار دارد و قدمت آن دست کم به دوره ساسانی باز می‌گردد که یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های کوهستانی رشته کوه البرز به شمار می‌رود.

ظاهرا این قلعه به نام ملک بهمن (ملک قلا)، آخرین امیر سلسله استندر لاریجان نامیده شده است. سلسله استندر متعلق به زمان حکومت شاه طهماسب ص??وی بوده. این قلعه بنا به ??رمان شاه عباس ص??وی در سال ۱۰۰۵ هجری تسخیر گردید.قلعه ملک بهمن به شماره 2788 در ??هرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

[h=2]دریاچه شهدای خلیج ??ارس[/h] دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌??ارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب و منطقه22تهران واقع شده است. این دریاچه مصنوعی در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گر??ته و جنوب آن به آزاد راه تهران-کرج، شمالش به بزرگراه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد و از غرب به با??ت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد.حدود ۸۰ درصد از آب این دریاچه از محل آب رودخانه کن و مابقی از روان‌آب‌های حوزه میانی و سطحی منطقه تأمین می‌شود.

دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر به دلیل قرارگر??تن در مسیر بادهای غربی- شرقی تهران می‌توانند علاوه بر تلطی?? هوا و بالا بردن رطوبت در سطح شهر تهران با استقرار کاربری‌های ت??ریحی - گردشگری مناسب سهم به سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. این دریاچه همچنین علاوه بر ایجاد چشم اندازهای زیبا و منحصربه‌??رد می‌تواند سبب کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های ??صلی و همچنین تغذیه س??ره‌های آب زیرزمینی گردد

[h=2]پارک قوری چای[/h] شهر ورزش ـ قوری چای محلی که روزی شنیدن نام آن ??ضایی نامناسب توأم با آلودگی های زیست محیطی را به یاد می آورد ، امروز به محلی برای ت??ریح و ورزش و گذران اوقات ??راغت شهروندان ساکن این منطقه تبدیل شده است. این پارك در محدوده منطنقه 21 واقع در جنوب آزاد راه تهران -كرج به پارك جنگلي چيتگر قرار گر??ته، محیطی مناسب برای ت??ریح به حساب می آید پارکینگ طراحی شده برای مجموعه قوری چای با ظر??یت پارک 2000 خودرو از مهم ترین امکاناتی بوده است که هنگام ساخت این بوستان از نگاه تیزبین طراحان آن به دور نمانده است. خیالتان راحت باشد.

 

 

 

اجار٠اÙÙاع Ø®ÙدرÙÙØ§Û Ø§ÛراÙÛ|ÙاشÛ٠تشرÛÙ??ات|اجار٠ÙÙ 09128005848

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...