رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

شیوه‌ی صحیح آنالیز رقبای سایت چگونه است؟

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

امروزه به دلیل گسترش کسب و کارهای اینترنتی رقابت در ??ضای مجازی ??راوان به چشم می‌خورد. به همین دلیل برای حضور قوی در اینترنت و پیشی گر??تن از سایت‌های هم راستای ??عالیت خود، نیاز است با چگونگی ر??تار و ??عالیت آنها آشنا شوید. بنابراین آنالیز رقبای سایت به یکی از نیازهای ضروری برای ثبات حضور در اینترنت تبدیل شده است. آنالیز کردن رقبا یعنی شناسایی نقاط قوت و ضع?? آنها که موجب شناسایی موقعیت‌ها، ??رصت‌ها، مو??قیت‌ها و شکست‌های رقیبان خواهد شد که می‌توان از این دستاوردهای کلیدی در جهت رشد و بهبود ??عالیت خود است??اده نمود.

 

چگونگی آنالیز رقبای سایت:

بطور خلاصه برای تجزیه و تحلیل ابتدا باید لیستی از رقبا تهیه نمایید. تعداد انتخابی می‌تواند بین 2 تا 5 رقیب متغیر باشد. سپس تعدادی از محصولات یا کلمات کلیدی که در آنها با شما رقابت می‌کنند باید تعیین شود تا بتوان آنالیز را شروع کرد در حالت کلی اقدامات زیر را برای تجزیه و تحلیل رقیبان انجام دهید:

 

1- شناخت وب‌سایت‌های برتر در حوزه‌ی کاری:

 

ابتدا شما نیازمند شناسایی رقبا هستید. برای این منظور می‌توانید از سایت الکسا کمک بگیرید. ابتدا وارد http://www.alexa.com/siteinfo شوید، سپس نام وب‌سایت خود را برای دریا??ت اطلاعات وارد نمایید. در این قسمت رتبه‌ی الکسای کشور و جهانی و همچنین 5 کلمه کلیدی برتر سایتتان و 5 سایتی که حوزه‌ی کاری یکسانی با شما دارند و رقبای شما محسوب می‌شوند و دیگر اطلاعات را مشاهده نمایید. از این طریق رقیبان خود را می‌شناسید. 2- یا??تن و بررسی کلمات کلیدی خود و رقبا:

 

در این زمینه می‌توان از ابزارهایی مانند الکسا و similarweb کمک گر??ت. در اینصورت می‌تواند گامی در جهت شناسایی سئو‌ی رقیب بردارید. علاوه بر این می‌توانید کلمات کلیدی پرطر??دار را که هنوز در سایت خود است??اده نکرده‌اید، بیابید. تا بتوانید از این کلمات در سایت خود بهره بگیرید. برای این منظور می‌توانید از ابزارهای مختل??ی مانند Google Keyword Planner است??اده نمایید.

3- Domain Authority یا قدرت دامنه:

 

یا به اختصار DA معیاری است که براساس آن قدرت یک دامنه سنجیده می‌شود و عددی بین 0 تا 100 را شامل می‌شود و هرچه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد قطعا سایت از اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود. با است??اده از آدرس : https://moz.com/researchtools/ose/ می‌توانید از این ابزار برای مشاهده‌ی قدرت دامنه‌ی خود و رقبا است??اده کنید.

4-یا??تن تعداد ص??حات سایت خود و رقیبان:

 

یکی از نشانه‌های بالا بودن ??عالیت سایت تعداد ص??حات آن است. تعداد ص??حات نشانی از قدمت سایت است. در صورتی که تعداد ص??حات سایت شما نسبت به رقیبان در زمینه‌ی ??عالیت شما کم باشد باید به ??کر چاره باشید و ص??حات جدید ایجاد نمایید. برای مشاهده‌ی تعداد ص??حات سایت می‌توانید در کادر جستجوی گوگل و با است??اده از کلمه‌ی site تعداد ص??حات سایت خود و رقیبان را مشاهده نمایید. از دستور site:http://YourSiteAddress.com است??اده نمایید. آدرس را بدون www وارد نمایید. 5- بررسی ص??حه‌ی اصلی سایت رقیب:

 

در ص??حه‌ی اصلی هر سایتی اطلاعات بسیار خوبی نه??ته است. اینکه آیا کلمه کلیدی اصلی سایت در عنوان ص??حه نخست وجود دارد یا خیر. اطلاعات دیگری مانند دسته‌بندی‌ها و محصولات و خدمات و پیشنهادات را می‌توان مشاهده نمود.

6- شناسایی منابع ترا??یک سایت:

 

ترا??یک یکی از معیارهای اعتبار سایت است و منابع مختل??ی برای جذب ترا??یک در سایت وجود دارد. بازدید از سایت یکی از عوامل جذب ترا??یک است. با است??اده از الکسا می‌توانید متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی سایت شما و رقبا بیشترین ترا??یک را به سوی سایت جذب می‌کنند و از این طریق می‌توانید در جهت تقویت یا برطر?? کردن کمبودها و ضع?? منابع خود بپردازید. با است??اده از ابزار SEMrush می‌توانید به آنالیز و مقایسه‌ی ترا??یک سایت خود و چند رقیب دیگر به طور همزمان بپردازید واطلاعات مناسبی به دست آورید.

7- بررسی سئوی سایت رقیب:

 

بررسی سئو رقیب یکی از عوامل مهم و ضروری در ??رآیند آنالیز است. برای بررسی و مقایسه‌ی سایت خود و رقیب عوامل مختل??ی مانند کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و نوع آنها، تعداد لینک‌های Follow و Nofollow، انکرتکست‌های برتر، نرخ پرش و میزان ماندگاری کاربران در سایت، که می‌توانید از ابزار الکسا و SEMrush تمامی این اطلاعات را به دست آورید. علاوه بر این برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی در سایت خود از گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید کمک بگیرید.

8- است??اده از ایمیل برای دریا??ت اطلاعات رقیبان:

 

عضویت در خبر نامه‌های رقبا یکی از را‌ه‌های دریا??ت اطلاعات از آنهاست. به عنوان مثال محتوای ایمیل، و زمان ارسال ایمیل و دیگر اطلاعاتی که در نهایت می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

نتیجه گیری:

 

آنالیز رقبای سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به خصوص زمانی که رتبه‌ی سایت شما کاهش محسوسی پیدا کرده است با است??اده از تجزیه و تحلیل سایت‌های هم حوزه‌ی خود اطلاعات مناسبی به دست خواهید آورد که با به کارگیری آنها می‌توانید به بازگشت به جایگاه قبلی یا حتی بهتر از آن امیدوار باشید.

 

منبع: سایت ساز زرین

ویرایش شده توسط sitesazz

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...