رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

مقایسه‌‌ی سئو و تبلیغات در گوگل: کدام یک برای سایت شما بهتر است؟

پست های پیشنهاد شده

قطعا هر صاحب سایتی تمایل زیادی برای حضور یا??تن در صدر نتایج موتورهای جستجو بخصوص گوگل دارد. دستیابی به این جایگاه به شرطی امکان‌پذیر است که اقدامات لازم انجام شود و زمینه ??راهم گردد. سئو و تبلیغات در گوگل دو ابزار یا دو روش برای دستیابی به این هد?? بزرگ هستند. شاید بتوان گ??ت: سئو و تبلیغات در گوگل مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را تشکیل می‌دهند و هد?? هر دو روش، کمک به قرار گر??تن سایت در نتایج اول گوگل و همچنین بهبود ترا??یک سایت است ولی ت??اوت‌هایی بین این دو روش وجو دارد. سوالی که شاید برای صاحبان سایت‌ها پیش آید، این است که کدام‌یک برای سایت آنها بهتر است؟؟ است??اده از این روش‌ها به عوامل مختل??ی بستگی دارد و ما در این مقاله ابتدا تعری?? مختصری درباره‌ی سئو و تبلیغات در گوگل ارائه می‌دهیم و سپس به بررسی ت??اوت‌ها و مزیت‌های هریک می‌پردازیم.

[h=3]سئو چیست؟[/h] سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. کلیه اقداماتی است که موجب می‌شود کلمات‌کلیدی و محتوا و لینک‌ها و تصاویر و متای توضیحات و تگ عنوان و زیر عنوان‌ها و سرعت سایت و بک‌لینک‌های سایت و …. مورد تایید موتورهای جستجو قرار گیرد و اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود موجب محبوبیت سایت شما نزد موتورهای جستجو خواهد شد. در واقع شما با انجام سئو، یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای سایت خود انجام می‌دهید که در نهایت با بازدید بالا و جذب ترا??یک سایت و قرار گر??تن در رتبه‌های بالاتر براساس برخی از کلمات کلیدی و محتواها و ص??حات، نتایج آن را مشاهده خواهید نمود. با بهینه سازی سایت در لیست‌ سایت‌های برتر یا اول موتورهای جستجو قرار می‌گیرد. می‌توان گ??ت بدون سئوسازی سایت موقعیت مناسبی در کسب و کار خود نخواهید داشت.

[h=3]تبلیغات در گوگل:[/h] قطعا هنگام جستجو در گوگل با لینک‌هایی با علامت Ad مواجه شده‌اید، این سایت‌ها از تبلیغات گوگل است??اده می‌کنند. گوگل AdWords یکی دیگر از روش‌های به نمایش درآمدن سایت شما در نتایج برتر گوگل و حتی رتبه‌ی یک است. در این روش به ازای پرداخت پولی به گوگل برای خود کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌کنید و به ازای هر کلیکی که کاربر روی لینک یا تبلیغ شما انجام دهد از حساب شما مبلغی کسر می‌شود تا زمانی که موجودی شما تمام شود. روش دیگر تبلیغ، کسر مبلغ به ازای هر بار نمایش است. برای این که تبلیغات گوگل را بهتر متوجه شوید، یک مثال ساده بیان می‌کنیم: ??رض کنید شما کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اید و بودجه‌ای برابر 100 دلار تعیین می‌کنید و اگر هزینه‌ی هر کلیک بر روی تبلیغ شما 0.5 دلار باشد، به لینک تبلیغاتی شما 200 بار اجازه‌ی کلیک داده خواهد شد. یعنی 200 ن??ر به سمت سایت شما هدایت خواهند شد. ولی زمانی که پول پرداختی شما به اتمام برسد دیگر سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. مگر اینکه از نظر سئو مناسب باشد.

[h=3]سئو و گوگل ادورز چه ت??اوتی با هم دارند؟[/h]

1- با است??اده از سئو، روی سایت یک سرمایه گذاری دراز مدت انجام می‌دهید که به مرور زمان در کسب و کار خود رشد و توسعه را مشاهده می‌کنید. در مقابل آن با است??اده از تبلیغات گوگل بسیار سریع در صدر نتایج قرار می‌گیرید ولی این ات??اق برای مدت محدودی ات??اق می‌ا??تد تا اینکه دوباره هزینه‌ای پرداخت نمایید. در واقع تبلیغات یک روش موقتی محسوب می‌شود.

 

2- زمانی که شما سایت خود را سئو می‌کنید در اصل سایتتان برای تمام موتورهای جستجو بهینه شده است ولی تبلیغات گوگل این‌ گونه نیست و تنها سایت‌هایی می‌توانند از گوگل ادورز بهره ببرند که از گوگل ادسنس است??اده می‌کنند.

 

3- با است??اده از تبلیغات گوگل می‌توانید تعداد بیشتری کلمات کلیدی را در نتایج جستجو بالا بیاورید. ولی در رابطه با سئو می‌توان گ??ت برای اینکه بتوانید به نتایج مطلوب برسید در ابتدا باید تعداد کمتری از کلمات تمرکز کنید.

 

4- سئوسازی سایت می‌تواند موجب بهینه شدن لینک‌های داخلی و خارجی، کلمات کلیدی و تراکم آنها، متای توضیحات و تگ عنوان بهینه شدن تصاویر، ا??زایش سرعت سایت و …. شود و به مرور زمان به سمت سایت ترا??یک جذب خواهد شد. تبلیغات گوگل می‌تواند از ابتدا ترا??یک جذب نمایند و این مورد برای سایت‌های جدید مناسب می‌باشد.

 

 

5- یک سایتی که تکینک‌های سئو روی آن انجام شده است، به راحتی توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود که در نهایت بیش از آنچه که برای سئو‌سازی هزینه پرداخت کرده‌اید به شما باز می‌گردد. علاوه بر این شما در سئو گزارش‌های ماهانه از مو??قیت سایت خود دریا??ت می‌کنید.

 

 

6- تبلیغات می‌تواند انواع مختل??ی داشته باشد از جمله عکس و متن و ??یلم، و محدودیتی در هزینه‌ی تبلیغات شما وجود نخواهد داشت.

[h=3]سئو و تبلیغات در گوگل، کدام یک برای سایت شما بهتر است؟[/h] همانطور که در ابتدا گ??تیم هد?? هر دو کسب نتایج بهتر و حضور در ص??حه‌ی نخست نتایج جستجو است بنابراین سئو و تبلیغات در گوگل به هیچ وجه رقیب یکدیگر نیستند بلکه در بسیاری از موارد مکمل یکدیگرند و ترکیب این دو روش قدرتمند می‌تواند موجب رسیدن به هد?? شود. با توجه به اهدا?? سایت خود می‌توانید یکی از این دو یا حتی هر دو را انتخاب نمایید. به طور کلی می‌توان گ??ت است??اده از هر دو روش به طور همزمان مناسب خواهد بود زیرا در این صورت هم برای اکنون سایت خود تلاش می‌کنید و هم برای آینده‌ی سایت برنامه ریزی کرده‌اید. ولی در صورتیکه نمی‌توانید برای هر دو روش هزینه کنید. ابتدا باید اهدا?? خود را تعیین کنید و با توجه به هد?? روشی را برای خود در نظر بگیرید. بعنوان مثال شما یک سایت خبری دارید و با توجه به اینکه خبر یه مقوله‌ی همیشگی و به روز است می‌توانید از سئو است??اده نمایید. یا اینکه ??رض کنید شما یک ??روشگاه لباس و پوشاک زمستانی دارید بنابراین بیشترین مشتریان شما در ??صل‌های سرد خواهند بود پس بهتر است برای جذب مشتری و بازدید بیشتر از تبلیغات است??اده کنید.

 

 

منبع: سایت ساز زرین - ساخت سایت

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...