رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

مهمترین رازهای سئو که باید بدانید

پست های پیشنهاد شده

شاید تمایل زیادی داشته باشید تا نکات ریز و رازهای سئو را بدانید تا توسط آنها دستی به سر و روی سئوی سایت خود بکشید. در این مقاله سعی می‌کنیم مهم‌ترین رازهای سئو را برای کاربران گرامی بیان کنیم.

[h=3]نکات و رازهای سئو:[/h]

1- محتواهای باکی??یت تولید کنید و محتواهای تکراری و بی ارزش را از سایت خود حذ?? نمایید. این محتواها نه تنها تاثیر مثبتی بر سایت شما نخواهند داشت، بلکه موجب کاهش کی??یت کلی سایت خواهند شد. حتی الامکان محتواهای طولانی تر و جذاب‌تر تولید کنید، زیرا محتواهای طولانی‌تر بیشتر مورد پسند موتورهای جستجو قرار می‌گیرند. علاوه بر این محتوای خود را از نظر غلط‌هایی املایی و انشایی بررسی نمایید. این محتواها شاید تاثیری بر رتبه‌بندی نداشته باشند ولی با توجه به اینکه امروزه رضایت کاربران شرط اول گوگل برای رتبه‌دهی به سایت‌ها قرار گر??ته‌ است وجود اشتباهات گرامری و املایی موجب ا??زایش نرخ پرش کاربران می‌شود. علاوه بر این باید ص??حاتی از سایت که موجب ترک سریع کاربران می‌شوند شناسایی شوند و مشکلات آنها ر??ع شود.

 

 

2- در URL های ص??حات خود از علائمی مانند % ، # ، } ، { ، [ ، ] و … است??اده نکنید زیرا خزنده‌ها و ربات‌های موتورهای جستجو قادر به ایندکس کردن چنین URLهایی نخواهند بود. علاوه براین حتما کلمات کلیدی خود را در URL ها به کار ببرید.

 

 

3- به احتمال زیاد در سال 2018 جستجوی صوتی است??اده بیشتری داشته باشد. بنابراین سعی کنید کلمات کلیدی خود را به عبارات کلیدی تغییر دهید.

 

 

 

4- با وجود سخت‌گیری ها و معیارهایی که الگوریتم‌های گوگل از جمله پنگوئن برای لینک‌های سایت در نظر گر??ته‌اند باید در بازه‌ی زمانی مشخصی مثلا هر ماه یکبار لینک‌های سایت خود را از نظر اسپم بودن بررسی نمایید برای این منظور می‌توانید از ابزار Open Site Explorer است??اده نمایید. که در این ابزار می‌توانید میزان اسپم بودن لینک‌های داخلی و خارجی سایت خود را مشاهده نمایید.

 

5– لینک‌دهی‌های داخلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و اگر به طرز صحیحی انجام شوند قطعا موجب ا??زایش رتبه‌ی سایت و ص??حات آن خواهند شد ولی توجه داشته باشید که لینک‌دهی‌های داخلی باید ساختار مناسبی داشته باشند تا بتوانند برای سایت شما م??ید واقع شوند. بهترین ساختار لینک دهی در سایت، در متن نوشته‌ها و مطالب آن است یعنی باید از محتواهای مختل?? سایت به یکدیگر لینک بدهید و به این نکته توجه کنید که بهتر است لینک‌های داخلی از مطالب یک دسته به مطالب همان دسته لینک داده شود و در صورت لزوم به محتواهای دسته‌های دیگر لینک ایجاد نمایید.

 

6- سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر رضایت مشتری و سئو‌ی وب‌سایت است. کاربران نهایتا تا 15 ثانیه منتظر لود شدن سایت شما خواهند بود و زمان بیشتری را صر?? نخواهند کرد. بنابراین بهبود و ا??زایش سرعت سایت یکی دیگر از راه‌های جلب رضایت مشتریان است. سرعت لود شدن سایت شما بهتر است 2 الی 6 ثانیه باشد. برای بررسی سرعت سایت خود می‌توانید از Gtmetrix است??اده نمایید.

 

 

7- سئوی داخلی محتواها و نوشته‌ها را ??راموش نکنید. برای مثال بهتر است هر ص??حه یک تگ H1 داشته باشد و تراکم کلمات کلیدی در حد 1% الی 3% از کل واژه‌های ص??حه باشند. کلمه یا کلمات کلیدی خود را در متای توضیحات به کار ببرید و در محتواهای متنی از واژه های دارای ارتباط معنایی با کلیدواژه اصلی خود است??اده کنید زیرا گوگل قادر به مرتبط ساختن این کلمات خواهد بود. از عکس‌های با کی??یت در داخل نوشته‌های سایت است??اده کنید و برای تصاویر حتما از متن جایگزین است??اده کنید.

 

8- شما می‌توانید برای ص??حات و بخش‌هایی که می‌خواهید هنگام خزش، در اولویت خزنده‌ها و ربات‌ها قرار گیرند نقشه‌ی سایت ایجاد کنید. می‌توانید بیش از یک نقشه‌ی سایت داشته باشید به عنوان مثال می‌توانید برای پست‌ها و دسته‌بندی‌ها و تصاویر و ویدئو‌های سایت خود نقشه ایجاد کنید.

 

9- در گوگل آنالیتیکس و گوگل وب‌مستر تولز حساب ایجاد کنید و به طور پیوسته با است??اده از این دو ابزار به آنالیز سایت خود بپردازید.

 

 

منبع: سایت ساز زرین - ساخت سایت

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...