رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
hp_unique

تابلو چلنیوم

پست های پیشنهاد شده

تابلو چلنیوم چیست؟

 

( channelium) ترکیبی از channel + aluminium است.

Channel به معنی کانال و یا جسمی u شکل میباشد و چون حرو?? ??ارسی ، لاتین ویا اشکال بعد از چسباندن نوارلبه به کناره ها شکل u مانند میگیرند ، در زبان لاتین از channel است??اده میشود و جنس لبه این حرو?? از آلومینیوم است ترکیب این دو کلمه را channelium نام گذاری شد. البته در زبان ??ارسی عامیانه در کشور ما اصطلاحا(یا به اشتباه) چلنیوم گ??ته میشود.

در سال ۲۰۰۰ میلادی برای اولین بار شرکت mci (واقع در کشور اسپانیا) توانست با است??اده از آلیاژ آلومینیوم و در طی مراحل ??رآوری آن را به شکل ورق هایی با سطح آیینه، به گونه ای که در ظاهر مانند ??لز استیل به نظر میرسد بسازد .

این محصول دارای کی??یت بسیار بالا بوده و در برابر نور آ??تاب ، گرما و سرما مقاوم می باشد و تغییر شکل و رنگ نمیدهد و همچنین از نظر زیبایی جلوه خاصی به تابلوها میبخشد.

یکی دیگر از مزایای لبه چلنیوم نوار اس??نجی گرد گیر میباشد که شرکت سازنده آنرا به خوبی طراحی و در نظر گر??ته است که مانع ورود آب و گرد و غبار به داخل حرو?? شده و در مقابل رسیدن آب به مدار تابلو چلنیوم و سوختن مدار جلو گیری میکند.

برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بروی تابلو چلنیوم، لبه تابلو چلنیوم که جنس آت از پلکسی گلس رنگی به قطر ۲٫۸ میلیمتر می باشد، دارای یک روکش محا??ظ نایلونی میباشد که تا زمان ساخت و نصب حرو?? بروی قسمت براق خواهد ماند و و در پایان کار به راحتی توسط نصاب جدا میشود. نکته لازم به ذکر این است که این روکش محا??ظ بعد از نصب حتما باید جدا شود در غیر اینصورت پس از چند روز قرار گر??تن در برابر نور آ??تاب دیگر از چلنیوم جدا نخواهد شد (مگر با زدن مواد الکلی مانند اسپری چسب ۱۲۳).

شرکت mci نام این محصول خود را با مارک آلوراپید ( alurapid) وارد بازار نمود که در کشور ما نیز این محصول موجود میباشد و قیمت آن نیز گرانتر از دیگر محصولات مشابه میباشد ، یکی از راه های تشخیص این محصول حک شدن نام برند این محصول (alurapid ) و همچنین جمله made in spania در داخل لبه تابلو میباشد.

این نوع تابلو در سایزهای ۷و۹و۱۱ سانتیمتر با رنگهای جیوه ای،میرور(طلایی) و مشکی در بازار در دسترس است.

بعد از اسپانیا کشور تایوان نیز از این ابتکار بی نصیب نماند و مشابه این محصول را بانام تجاری آلوباند ( aluband) تولید و روانه بازار نمود که این برند نیز در نوع خود دارای مرغوبیت میباشد. بعد ازتایوان کشور چین در تولید مشابه این محصول از تمامی رقبا حتی کشور سازنده اصلی یعنی اسپانیا پیشی گر??ت و تابلو چلنیوم های مختل??ی با انواع مارک

ها روانه بازار نمود که برخی از آنها عبارتند از آلوشاین (alushine) ،آلوتیپ (alutape) ،سهند(sahand) و غیره که امروزه در کشور ما بسیار ??راوان یا??ت میشود.

البته در بین جنس چینی و اصلی آن ت??اوت های قابل ملاحضه ای وجود دارد.

لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد(۲٫۸ میلیمتر) و حرو?? ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار میشود مخصوصا حرو?? های درشت و بزرگ ، به همین خاطر تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حرو?? بزرگ حتما از لبه های اصلی است??اده می نمایند.

رنگ لبه های تابلو چلنیوم اصلی در برابر نور آ??تاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت و همیشه براق بوده و تغییر رنگ نخواهد داد.

رنگ بنده روبه روی تابلو چلنیوم دارای تنوع زیادی بوده و از طی?? وسیعی برای آن است??اده میگردد.

اما لبه های چینی بسیار نازک میباشد و این نازکی در بعضی از برندها به حدی میباشد که با کمترین ??شار سوراخ شده و یا تغییر حالت میدهند، در عوض برای سازنده حرو??، کار کردن با آن بسیار آسان، واز این نوع لبه ها برای ساخت حرو?? های کوچک میتوان است??اده کرد.

یک نوع ازتابلو چلنیوم بنام لترمکس ( lettermax ) نیز در بازار موجو میباشد که ??رق آن با دیگر لبه ها اینست که در بروی لبه حدود ۱ سانتیمتر ??ضایی تعبیه شده که علاوه بر سطح حرو?? از این قسمت نیز نور دیده میشود و یک زیبایی خاصی به حرو?? میدهد.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...