رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

آشنایی با تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

پست های پیشنهاد شده

به روش‌ها و اعمالی که برخلا?? قوانین و مقررات موتورهای جستجو بوده و برای کسب رتبه‌ی بالا در موتورهای جستجو انجام می‌شود و در آن رضایت کاربران مد نظر قرار نمی‌گیرد، سئو کلاه سیاه گ??ته می‌شود. تکنیک‌های سئو کلاه سیاه جزء آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های سئو است که تنها هد?? آنها قرار گر??تن در ص??حه اول گوگل است. ولی این هد?? می‌تواند عواقب و جریمه‌هایی از طر?? موتورهای جستجو بخصوص گوگل را در پی داشته باشد. در این مقاله درباره‌ی تکنیک‌های خطرناک سئو کلاه سیاه صحبت خواهیم کرد.

 

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه:

 

1- به کار بردن کلمات کلیدی زیاد و یا غیر مرتبط:

 

در گذشته هرچه تعداد تکرارها و به کارگیری کلمات کلیدی در یک مطلب بیشتر بود، بدون توجه به خوانایی نوشته یا مناسب بودن یا نبودن آن برای کاربران، رتبه‌ی بالاتری دریا??ت می‌کرد ولی این مورد موجب می‌شد سایت‌هایی که مطالبی با کی??یت ایجاد می‌کردند که تعداد تکرار کلمات کلیدی در آنها کم یا معقول بود و از حد نمی‌گذشت، در رتبه‌های پایین تری قرار می‌گر??تند. ولی امروزه طبق قوانین گوگل به کار بردن کلمات کلیدی زیاد در نوشته‌ها و تکرار پی در پی یک کلمه کلیدی در alt تصاویر جزء قوانین سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود. تراکم مناسب کلمات کلیدی باید بین 1 الی 3 درصد باشد. همچنین است??اده از کلمات کلیدی جذاب که هیچ ارتباطی با محتوا ندارند ولی برای ا??زایش بازدید است??اده می‌شوند یکی دیگر از راه‌های سئو کلاه سیاه است.

 

2- پنهان کردن متن یا Cloaking :

 

یکی دیگر از روش‌های سئو کلاه سیاه است که یکی از روش‌های آن متنی نوشتن متنی است که کابران قادر به مشاهده‌ی آن نیستند و لزوما هم خوشآیند کابران نیست و تنها موتورهای جستجو می‌توانند آن را بخوانند. در واقع صاحبان وب‌سایت‌ها با دستکاری‌هایی در سورس کد ص??حات قصد بهینه سازی ص??حات سایت را برای موتورهای جستجو دارند تا از رقبا پیشی بگیرند.

 

3- محتوای غیر قابل مشاهده و مخ??ی :

 

در این روش کلمات کلیدی را به رنگ س??ید یا هم رنگ پس زمینه به کار می‌برند تا چگالی آنها ا??زایش یابد، به این صورت که کاربران قادر به مشاهده‌ی آن‌ها نیستند ولی موتورهای می‌توانند آنها را تشخیص دهند. ت??اوت این روش با روش قبلی در این است که در محتوای غیر قابل مشاهده و مخ??ی تنها متن یا یک عبارت یا کلمه مخ??ی می‌شود ولی در روش Cloaking کدها نیز قابل پنهان سازی هستند.

 

4- کپی کردن محتوا:

 

کپی کردن مطالب سایت‌های دیگر در ص??حات سایت خود و یا کپی کردن مطالب سایت خودتان در ص??حات دیگر آن، یکی دیگر از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است. علاوه بر اینکه کاربران اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می‌دهند. موتورهای جستجو نیز روز به روز به محتواهای کپی حساس‌تر می‌شوند.

 

5- گزارش تخل?? رقبا:

 

برخی سایت‌ها برای پایین آوردن رتبه‌ی سایت‌های رقیب اقدام نا صحیحی انجام می‌دهند، و اقدام به گزارش یا ریپورت رقبای خود می‌کنند.

 

6- کامنت‌ها و بک‌لینک‌ گر??تن اسپم:

 

برخی سایت‌ها به تبادل لینک با سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی می‌پردازند که هیچ ارتباط محتوایی با یکدیگر ندارند و گوگل این لینک‌ها را به عنوان لینک‌های اسپم شناسایی می‌کند. و همین طور برخی سایت‌ها در وبلاگ‌ها و سایت‌های غیر مرتبط کامنت می‌نویسند و در انتهای آن لینک سایت خود را قرار می‌دهند، که این لینک‌ها تنها با هد?? دریا??ت بک‌لینک ایجاد می‌شوند.

 

7- Doorway page :

 

در این روش برای ص??حه‌ای یا مطلبی یک کلمه کلیدی مد نظر قرار می‌گیرد ولی توجهی به با ارزش بودن ص??حه و محتوا نمی‌شود و تنها از این ص??حه به عنوان پلی برای ورود به ص??حات دیگر است??اده می‌شود. در واقع با است??اده از کلمه کلیدی هد?? وارد ص??حاتی از سایت می‌شوند که محتوای آن هیچ ارتباطی به متن لینک ندارد. می‌توان گ??ت سایت‌ها از این روش برای انتقال کاربران به ص??حات مهم سایت است??اده می‌کنند، ولی یک روش مضر برای رتبه‌ی سایت است.

 

8- عبارت‌بندی کردن دوباره‌ی جملات مطالب:

 

این روش چیزی شبیه به کپی کردن محتوا است. در واقع تنها عبارات و جملات مقاله یا مطلب اصلی جابجا می‌شوند تا دقیقا کپی نباشد ولی الگوریتم‌های گوگل به راحتی قادر به تشخیص این محتواها هستند.

 

9- خرید بک‌لینک(لینک‌سازی‌های غیر طبیعی):

 

یکی از روش‌های اشتباهی که سایت‌های مختل?? به آن دچار می‌شوند و ??کر می‌کنند که با است??اده از آن سریعا می‌توانند رتبه‌ی مناسبی کسب کنند خرید بک‌لینک است. که این روش جزء خطرناک‌ترین اقدامات سئو کلاه سیاه است.

 

نتیجه گیری:

 

امروزه به دلیل وجود هوش مصنوعی است??اده از سئوی کلاه سیاه بسیار مشکل است و موجب ایندکس نشدن سایت و ص??حات آن می‌شود و این روش برای کسب و کارهای بزرگ که اهدا?? طولانی مدت دارند به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. شما می‌توانید با است??اده از تکنیکهای سئو کلاه س??ید سایت خود را به شیوه‌ی صحیح و پایدارتری سئو کنید. در صورتی که می‌خواهید مقالات بیشتری در زمینه‌ی سئو مطالعه کنید، روی این لینک کلیک کنید.

منبع: سایت ساز زرین

# سئو سایت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...