رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

اصطلاحات رایج سئو که هر سئوکاری باید بداند

پست های پیشنهاد شده

آشنایی با اصطلاحات رایج سئو برای هر سئوکاری ضروری است. به عبارتی می‌توان گ??ت زمانی نام شما سئوکار یا متخصص سئو است که آشنایی کامل با این اصطلاحات اساسی و مهم داشته باشید.

 

در صورتی که می‌خواهید مقالات بیشتری در زمینه‌ی سئو مطالعه کنید و اطلاعات خودتون رو در این زمینه بالا ببرید، روی این لینک کلیک کنید.

 

اصطلاحات رایج سئو:

 

1 . الگوریتم‌های مهم گوگل:

 

seocommonphrases3.jpg

 

. الگوریتم گوگل پاندا:

 

 

وظی??ه‌ی این الگوریتم حذ?? سایت‌هایی است که از محتوای کپی یا محتواهای کم ارزش است??اده کرده‌اند و همچنین سایت‌هایی که از سئوی کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه‌ی سایت خود است??اده کرده‌اند.

 

. الگوریتم گوگل پنگوئن:

 

 

این الگوریتم وظی??ه‌ی شناسایی لینک‌ها اسپم و همچنین سایت‌های اسپمر را دارد. اگر تعداد لینک‌های موجود در یک سایت بیش از حد باشد و همچنین محتوای این لینک‌ها با محتوای سایت مرتبط نباشد الگوریتم پنگوئن سایت‌های لینک دهنده و لینک گذارنده را جریمه می‌کند.

 

. الگوریتم مرغ مگس‌خوار:

 

 

با است??اده از این الگوریتم در نتایج جستجو گوگل ص??حاتی برای کاربران لیست می‌شوند که با عبارت جستجو شده کاملا مرتبط هستند و کاربران با بیشترین سرعت و دقت به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می‌کنند.

 

. الگوریتم گوگل دنس:

 

 

این الگوریتم موجب تغییرات شدید رتبه‌ی سایت می‌شود. در واقع می‌توان گ??ت این الگوریتم سایت‌ها را می‌آزماید. به این صورت که ص??حاتی ایندکس شده از سایت را از پایگاه داده‌ی گوگل حذ?? می‌کند تا تعداد کاربران همیشگی این سایت را مشخص نماید و پس از مدتی دوباره ص??حات ایندکس را به سایت برمی‌گرداند. حتی ممکن است برای مدتی سایت را از نتایج جستجو حذ?? نماید. این اقدامات برای رتبه بندی جدید سایت‌ها است.

 

2. اصلاحات رایج سئو داخلی( On Page SEO)

 

 

سئوی داخلی به تمامی اعمالی گ??ته می‌شود که در داخل سایت انجام می‌شود تا رتبه‌ی آن در موتورهای جستجو بهبود یابد.

 

. تگ عنوان(Title tag):

 

 

این تگ همان لینکی است که در ص??حه‌ی نتایج جستجو (SERP) به صورت پر رنگ به کاربران نمایش داده می‌شود و موجب هدایت کاربران به ص??حه یا محتوای مربوطه می‌شود.

 

. متا تگ‌ها:

 

 

متا تگ‌ها اطلاعاتی دربار‌ه‌ی ص??حات سایت هستند. متا تگ‌ها موجب می‌شوند که موتورهای جستجو درک صحیحی از ص??حات سایت داشته باشند و به درستی آنها را ایندکس بکنند. یکی از مهم‌ترین متا تگ‌ها، متای توضیحات است.

 

. متای توضیحات(Meta description):

 

 

یک توضیح مختصر درباره‌ی محتوای ص??حه، در یک پاراگرا?? که تعداد کاراکترهای آن نهایتا 160 است در این متا تگ نوشته می‌شود.

 

. لینک متنی یا همان انکر تکست(Anchor text):

 

 

با است??اده از لینک متنی می‌توان به ص??حات مختل?? سایت خود یا سایت‌های دیگر لینک ایجاد کرد. که با است??اده از تگ a این امکان ??راهم می‌شود.

 

. خاصیت alt در تصاویر سایت:

 

 

متنی است که جایگزین تصاویر موجو در سایت می‌شود و ظاهر و عملکرد تصویر موجود در ص??حه را توصی?? می‌کند.

 

. تگ‌های هدینگ H1تا H6:

 

 

عنوان‌های داخل ص??حات سایت با است??اده از این عناوین مشخص می‌شود. که است??اده از کلمات کلیدی در این عناوین موجب کسب رتبه‌ی بهتر و بهبود سئوی سایت می‌شود. اهمیت تگ H1 نسبت به بقیه‌ی تگ‌های عنوان‌بندی بالاتر است.

 

. محتوای سایت:

 

محتوا، پادشاه سایت است. محتوای با کی??یت و غیر کپی، بخش مهمی از سئوی داخلی را تشکیل می‌دهد.

 

. URL سایت و ص??حات آن:

 

آدرس اینترنتی سایت و ص??حات آن که موقعیت یا مکان سایت و ص??حات آن را در اینترنت مشخص می‌کند.

 

. کلمات کلیدی:

 

 

seocommonphrases4.jpg

 

با است??اده کلمات کلیدی، موضوع اصلی یک محتوا یا سایت را به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهیم. این کلمات در متا تگ keyword نوشته می‌شوند. زمانی که بیش از یک کلمه کلیدی در این متا درج شود از علامت ویرگول برای جدا کردن آنها است??اده می‌شود.

 

. طراحی واکنشگرا:

یعنی ‌وب‌سایت با هر دستگاهی از جمله لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و … و متناسب با ابعاد آن دستگاه‌ها نمایش داده شود.

 

. نقشه سایت(Site map):

 

??ایل متنی است که آدرس تمامی ص??حات سایت در آن قرار می‌گیرد. و موجب می‌شود، موتورهای جستجو از محتوای سایت مطلع شوند. نقشه سایت به صورت یک ??ایل با پسوند XML است.

 

. Robot text :

 

یک ??ایلی است که در Root سایت قرار می‌گیرد. این ??ایل مشخص می‌کند که موتورهای جستجو به کدام پوشه‌ها دسترسی داشته باشند.

 

. ص??حات موبایلی(AMP):

 

AMP یکی از پروژه‌های گوگل است که با است??اده از کدهای ساده HTML موجب بهینه کردن سایت و همچنین ا??زایش سرعت بارگذاری آن در موبایل می‌شود.

 

. لینک‌های داخلی(Internal Link):

 

لینک‌هایی هستند که بین ص??حات موجود در یک سایت ایجاد می‌شوند و موجب ایجاد ارتباط بین ص??حات آن سایت می‌شوند.

 

. لینک‌های خارجی(External Link):

 

لینک‌هایی که از سایت شما به سایت‌های دیگر داده می‌شود.

 

. کلمات کلیدی LSI یا هم معنی:

 

مخ???? Latent Semantic Indexing و به معنای پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی است. در واقع کلمات متراد?? یک کلمه کلیدی هستند.

 

. زمان درگیر کردن مخاطب با ص??حه(??Dwell time):

 

به مدت زمانی گ??ته می‌شود که کاربر پس از جستجوی یک کلمه کلیدی وارد وب‌سایت شده و از آن خارج شده و دوباره به ص??حه‌ی نتایج جستجو باز می‌گردد تا از وب‌سایت دیگری بازدید نماید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابد. در واقع هرچه این زمان کمتر باشد، یعنی سایت در برآورده کردن نیاز کاربر در آن کلمه کلیدی خاص مو??ق نبوده است.

 

. چگالی کلمات کلیدی(Keyword Density):

 

به معنای تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در یک متن است یعنی تعداد کلمه کلیدی نسبت به کل کلمات ص??حه در نظر گر??ته می‌شود.

 

. لینک‌های نو??الو و ??الو (Nofollow,Follow):

 

لینک‌های ??الو لینک‌های معمولی هستند و انتقال دهنده‌ی اعتبار بین ص??حات یا سایت‌هایی هستند که لینک‌های این چنینی دارند. لینک‌های نو??الو به لینک‌هایی گ??ته‌ می‌شود که مشخص می‌کنند بین ص??حات یا سایت‌ها ارتباطی وجود ندارد در واقع برای جلوگیری از انتقال اعتبار از سایت یا ص??حه مبدا به سایت یا ص??حه‌ی مقصد می‌شوند. با است??اده از rel=nofollow به موتورهای جستجو می‌گویید که این لینک را دنبال نکند. پس از اعتبار شما کاسته نخواهد شد.

 

.اعتبار ص??حه (Page Authority):

 

اعتباری است که به هر کدام از ص??حات سایت نسبت داده می‌شود و عددی بین 1 تا 100 را شامل می‌شود. و مقدار آن برای ص??حات سایت مت??اوت است.

 

. اعتبار دامنه (Domain Authority):

 

به مجموع اعتبار ص??حات یک سایت، اعتبار دامنه گ??ته‌ می‌شود.

 

. اسپم (Spam):

 

برخی اقدامات مانند ایجاد محتواهای کپی و بی کی??یت موجب ??ریب دادن، گوگل و کاربران می‌شود به چنین ??عالیت‌هایی، اسپم گ??ته می‌شود.توجه کنید که این ??عالیت‌ها به راحتی نمی‌توانند گوگل را ??ریب دهند چون الگوریتم‌هایی مانند پنگوئن به راحتی این ??عالیت‌ها را تشخیص می‌دهند.

 

. ریدایرکت (Redirect):

 

زمانی که در داخل سایت لازم باشد محتوایی از یک ص??حه به ص??حه‌ی دیگر منتقل شود باید از ریدایرکت است??اده شود. برای آشنایی با انواع ریدایرکت‌ها پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت را مطالعه نمایید.

 

. (User Experience)UX یا تجربه‌ی کاربری:

 

کاربر باید تجربه‌ی خوبی از کار کردن با سایت شما داشته باشد که دسته‌بندی مطالب سایت و ساختار مناسب و ظاهر زیبای سایت می‌توانند در ایجاد یک تجربه‌ی کاربری خوب، موثر واقع شوند.

 

 

3- اصطلاحات رایج سئو خارجی (Off Page SEO)

 

. بک‌لینک(Back Link) و لینک سازی (Link Bulding):

 

 

seocommonphrases5.jpg

 

لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع داده می‌شود بک لینک هستند. و به ??رآیندی که موجب قرارگیری لینک سایت شما در سایر سایت‌ها می‌شود لینک سازی گ??ته می‌شود. قرار گر??تن لینک سایت شما در سایت‌هایی که رتبه‌ی بالایی دارند موجب ا??زایش رتبه‌ی سایت شما می‌شود.

 

. بازاریابی محتوا (Content Marketing):

 

زمانی که برای جذب مشتری و بازدید کننده‌ی بیشتر محتوای با کی??یت و با ارزشی را برای معر??ی محصولات و خدمات خود تولید می‌کنید در حال انجام بازاریابی محتوا هستید.

 

. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یاSMM(Social Media Marketing):

 

به کلیه‌ی ??عالیت‌های بازاریابی که توسط شبکه‌های اجتماعی برای ا??زایش مشتری و بازدید کننده انجام می‌گیرد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی گ??ته می‌شود.

 

سخن پایانی:

 

اصطلاحات سئو، تنها به این موارد محدود نمی‌شوند. قطعا موارد دیگری نیز وجود دارند. در این مقاله سعی شد اصطلاحات رایج سئو که بیشتر مورد است??اده است ذکر شود. امیدواریم این مطلب برای کاربران گرامی م??ید واقع شود.

 

منبع: سایت ساز زرین

آموزش سئو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...