رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

دلایل موفقیت سایت شما

پست های پیشنهاد شده

هر ??رد یا شرکتی پس از طراحی یا ساخت سایت اختصاصی خود در درجه‌ی اول تنها یک هد?? در سر دارد و آن هم مو??قیت سایت است. قطعا برای شما هم پیش آمده است که پس از مشاهده‌ی یک سایت، برایتان خوش‌آیند بوده و به د??عات متعدد و در زمان‌های مختل?? از همان سایت بازدید کرده‌اید ولی برخی سایت‌ها هم بوده‌اند که اولین مشاهده‌ی شما همان آخرین مشاهده بوده و دیگر به سایت بازنگشته‌اید. ا??راد سلایق و معیارهای مختل??ی دارند و نمی‌توان به طور قطعی درباره‌ی خوب یا بد بودن یک سایت نظر داد. با این حال عواملی وجود دارند که در بین بسیاری از کاربران مشترک هستند و ما در این مقاله‌ها معیارهای کلی برای بالا بودن کی??یت یک سایت که در نهایت منجر به مو??قیت سایت می‌شوند را بیان خواهیم کرد.

 

 

کاربران در نگاه اول چه ر??تاری دارند؟

 

 

کابران پس از ورود به سایت شما ابتدا ??قط ظاهر آن را مشاهده می‌کنند و مطلبی نمی‌خوانند و سپس به دنبال مطالب م??ید و مورد نظر خود می‌گردند و در صورت مورد پسند بودن در سایت باقی می‌مانند.

عوامل مو??قیت وب‌سایت:

 

1- قبل از طراحی سایت هد?? خود را تعیین کنید:

 

بسیاری از ا??راد یا صاحبان شرکت‌ها بدون تعیین هد?? اقدام به راه‌اندازی سایت می‌کنند. در صورتیکه که بی‌هد?? بودن اولین و بزرگترین اشتباه در طراحی سایت است. مدیران سایت‌ها باید درک صحیحی از هد?? طراحی سایت داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی صحیحی برای طراحی سایت از نظر دسته‌بندی مطالب، انتخاب رنگ مناسب، چگونگی مدیریت سایت، انتشار مطالب و نحوه‌ی انتقال پیام به کاربران داشته باشند. تمامی این موارد باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که هد?? را به راحتی به کاربران انتقال داده و دست‌یا??تنی باشد. بنابراین در انتخاب هد?? و انتقال آن به کاربران هنرمندانه عمل کنید یعنی وب‌سایت شما و هد??تان باید یک مسیر را طی کنند تا رضایت و اعتماد کاربران و مشتریان را به دست آورید.

 

2- وضوح و ش??ا??یت در راه انتخاب شده:

 

پس از انتخاب هد?? باید بتوانید آن را به وضوح به کاربران انتقال دهید. گاها طراحی‌های پیچیده و گرا??یک‌های شلوغ سبب سر در گمی کاربران در سایت می‌شود نه تنها کاربران نمی‌توانند هد?? سایت را متوجه شوند بلکه به دلیل صر?? انرژی و خستگی سایت را ترک می‌کند هر چند که شما کاملا با هد?? و برنامه سایت را ایجاد کرده‌اید. همانطور که در مورد قبلی بیان شد باید بتوانید به درستی هد?? خود را به کاربر برسانید. پس همواره نظم و زیبایی و در عین حال سادگی و عدم شلوغی را در سایت خود رعایت نمایید. برای مثال یک سایت شرکتی نیاز به شناساندن نام و محصولات و خدمات خود به کاربران دارد و همچنین باید درباره‌ی ت??اوت محصولات و خدمات خود نسبت به شرکت‌های مشابه برای کاربران توضیحاتی قرار دهد تا زمینه‌ی اعتماد کاربران را ??راهم نماید.

 

3- کارایی و قابل است??اده بودن سایت برای کاربران:

 

سایت‌ها پس از طراحی باید برای کاربران قابل است??اده باشند حتی ظاهر و گرا??یک عالی سایت نمی‌توانند جای کارایی و قابل است??اده بودن سایت را بگیرند. ??رض کنید شما یک سایت ??روشگاهی دارید که در آن انواع لباس و ک??ش زنانه و مردانه و … را ب??روش می‌رسانید. برای اینکه سایت شما برای مشتری‌های مختل?? با سنین مت??اوت کارایی داشته باشد باید دسته‌بندی‌های مختل?? و منظم ، سبد خرید، نمایش پرطر??دارترین محصولات و *****های قیمت و …،تصاویر مناسب و واضح از کالا قسمت تخ??ی?? یا هدیه در زمان‌هایی خاص از سال و امکان جستجوی محصولات و قیمت کالا و همچنین روند ارسال و پیگیری س??ارش برای مشتریان داشته باشد.

 

4- در دسترس بودن سایت:

 

در دسترس بودن سایت به این معناست که هر کاربری با هر دستگاه و سیستم عامل و هر مرورگری قادر به است??اده از سایت باشد. بعضی از سایت‌ها کاربران را محدود به است??اده از برخی مرورگرها یا برخی سیستم ‌عامل‌ها می‌کنند که این موارد در دسترس بودن سایت را به شدت مورد تخریب قرار می‌دهد و موجب کاهش بازدیدکننده می‌شوند. در اکثر موارد قابلیت است??اده بودن سایت و دسترسی آن در کنار یکدیگر قرار داشته و شاید به جای هم است??اده شوند ولی این دو مورد از یکدیگر جدا هستند ولی در هم تنیده‌اند. توجه داشته باشید که یک سایت با قابلیت دسترسی بالا به کاربران خود امکان انتخاب خواهد داد.

 

5- اهمیت دادن به کاربران و تمرکز بر روی آنها:

 

یک سایت زمانی می‌تواند ادعای مو??قیت داشته باشد که رضایت و اعتماد کاربرانش را به عنوان پشتوانه داشته باشد. پس همواره رضایت کاربران باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه مدیران سایت باشد و کاربران را مورد توجه قرار دهند. پس همه‌ی موارد مربوط به سایت از جمله گرا??یک و ظاهر محتواها دسترسی و کارایی سایت همگی باید در جهت برآوردن نیازهای کاربران و جلب رضایت آنها باشد. بنابراین مدیران وب‌سایت‌ها قبل از اینکه به ??کر این باشند که چه چیزی از سایت بدست می‌آورند باید به این بیندیشد که کاربر قرار است چه چیزی از سایت بدست بیاورد و سپس اقدام به برنامه ریزی نمایند.

 

6- چگونگی جابجایی بین محتوا و هدایت کاربران در سایت:

 

نحوه‌ی جابجایی و هدایت کاربران در سایت با دسترسی و کارایی سایت رابطه‌ی مستقیم دارد. منوی‌ اصلی سایت نقش بسیار مهمی در جابجایی صحیح کاربران دارد. شما می‌توانید قسمت‌های مهم سایت خود را در منوی اصلی و همچنین ??وتر سایت قرار دهید. علاوه بر این برای نمایش آخرین مطالب سایت یا پر بازدیدترین محتواها از منو‌های سمت راست یا چپ است??اده کنید. است??اده از ص??حات راهنمای سایت، ص??حه‌ی درباره‌ی ما، دسته بندی‌های صحیح بسیار مهم هستند. بعبارتی کاربران در هر ص??حه‌ای که باشند باید بتوانند با حداکثر سه کلیک به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و همچنین در مطالب سایت خود لینک‌های مربوط به محتواهای مرتبط را داخل یا انتهای نوشته قرار دهید که این ??رصت بسیار خوبی است که شما علاوه بر کمک به کاربر و ر??ع نیاز آنها، بازدیدکنندگان را به ص??حات مهم سایت خود هدایت کنید و از این طریق تغییر خوبی در رتبه داشته باشید و به مو??قیت سایت خود نزدیک شوید.

 

7- ظاهر و طراحی سایت:

 

ظاهر سایت آخرین عامل ولی یکی از مهمترین دلایل مو??قیت سایت است. طراحی سایت باید متناسب با زمینه‌ی ??عالیت و کاربران هد?? شما باشند. از روانشناسی رنگ‌ها برای انتخاب رنگ مناسب است??اده کنید. و سعی کنید ظاهری ساده ولی جذاب داشته باشید و از تکنولوژی‌های روز است??اده کنید. ظاهری که برای برآوردن نیازهای کاربران و کارایی و دسترسی مناسب طراحی شده باشد و در عین حال خسته کننده یا گیج کننده نباشد قطعا به اهدا?? خود نزدیک تر خواهد شد.

 

رعایت این 7 مورد در سایت، می‌تواند تاثیر به سزایی بر رضایت کاربران و نزدیک‌ شدن به اهدا?? و مو??قیت سایت داشته باشد. امیدواریم این مقاله راهنمای مناسبی برای ا??رادی باشد که تصمیم به طراحی سایت نموده‌اند.

 

منبع: سایت ساز زرین

آموزش طراحی سایت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...