رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

پست های پیشنهاد شده

سیستم امنیتی دوربین مداربسته برای هر کسب و کار و سازمانی ضروری است. انواع مختل??ی از دوربین مداربسته در بازار وجود دارد. باید بر اساس مکان و کاربری، نوع مناسبی از دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کرد. دوربین های مداربسته ویژگی ها، انواع و تنظیمات مت??اوتی دارند. از این رو انتخاب نوع متناسب با کاربری موردنظر بسیار مهم است. در این مقاله انواع دوربین مداربسته و کارکرد آن ها بیان می شود.

 

معر??ی انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن‌ها

 

دوربین مداربسته دام

 

 

دوربین های مداربسته دام یا گنبدی، بیشترین است??اده را در نظارت و امنیت ??ضاهای بسته دارد. نام این دوربین ها از شکل نیم دایره ی پایه ای که دوربین روی آن قرار می گیرد، گر??ته شده است. این نوع پایه ها و شکل ظاهری برای جلب توجه کمتر دوربین است??اده می شوند. البته این پوشش ها دوربین را مخ??ی نمی کنند. پایه های نیم دایره ای شکل، زاویه دید دوربین را مخ??ی می کنند؛ از این رو سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند.

 

اکثر این دوربین‌ ها لنزهایی wide با ??اصله کانونی کوچک (۳،۶ یا ۴ میلیمتر) دارند. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را ??راهم می کند، “اسپید دام??? نامیده می شوند.

 

دوربین های مداربسته دام امکان حرکت دوربین را برای اپراتور ??راهم می کنند. برخی از این دوربین ها نیز قابلیت زوم و چرخش خودکار را در ??واصل زمانی معین دارند. این دوربین ها می توانند ??ضایی گسترده را تحت پوشش قرار دهند و حتی در نور کم نیز کار می کنند.

 

دوربین مداربسته بولت

 

 

دوربین های مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله ت??نگ دارند. این دوربین ها اغلب برای دیدن ??واصل طولانی است??اده می شوند. این دوربین ها معمولا تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند.

 

دوربین مداربسته بولت قابلیت نصب بر روی دیوار و سق?? را دارند و هم برای مکان بسته و هم برای ??ضای باز است??اده می شوند. دوربین های مداربسته بولت اگر در پوششی محا??ظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند. این پوشش، دوربین را از گردوغبار، بارش بر?? و باران، تگرگ و دیگر عناصر تخریب کننده دور نگه می دارند.

 

این نوع از دوربین‌ ها قابلیت دید در شب (بااست??اده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند.

 

دوربین مداربستهC-Mount

 

 

دوربین مداربسته C-Mount امکان تعویض و جابجایی لنز را دارد. این قابلیت باعث می شود که این دوربین ها کاربری های مت??اوتی داشته باشند. لنزهای استاندارد دوربین مداربسته می توانند ??اصله 35 تا 40 ??وتی را پوشش دهند. دوربین های مداربسته C-Mount امکان است??اده از لنزهای خاص را دارند که امکان پوشش دهی مسا??ت های بیشتر از 40 ??وت را نیز ??راهم می کند.

 

دوربین مداربسته روز وشب

 

 

این نوع از دوربین ها در محیط های معمولی و همچنین کم نور، کارکرد بهتری دارند. این دوربین ها از نور مادون قرمز است??اده نمی کنند ولی در شرایط مختل?? نور و تاریکی تصاویر با کی??یتی ضبط می کنند. دوربین های روز و شب برای نظارت بر امنیت ??ضاهای باز مناسب هستند. در مکان هایی که دوربین های مادون قرمز عملکرد مطلوب نداشته باشند، دوربین های روز و شب مورد است??اده قرار می گیرند. این دوربین ها در مقابل تابش مستقیم نور خورشید مقاوم اند و به صورت 24 ساعته و 7 روز ه??ته کاربرد دارند.

 

دوربین مداربسته دید در شب یا ??رو سرخ

 

 

دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز است??اده می کنند و مناسب ??ضاهای باز و کم نور هستند. با به کارگیری دوربین‌ های دید در شب می‌ توان در تاریکی شب، یک شخص را از ??اصله ۱۸۳ متری مشاهده کرد. تکنولوژی به کار ر??ته در این دوربین ها به دو روش عمل می‌کنند.

 

۱ – آشکارسازی تصویر: در قسمت پایینی طی?? نوری مادون قرمز نور کمی وجود دارد که جمع شده و طوری تقویت می‌ شود که ما بتوانیم آن را مشاهده کنیم.

 

۲ – تصویربرداری حرارتی: در این حالت طی?? نوری مادون قرمز در قسمت بالایی جمع‌آوری شده و طی?? به صورت نور منعکس نشده بلکه به صورت گرما منتشر می‌ شود. اجسام گرم این نور را به اجسام سردتر مثل میز یا یک ساختمان متصاعد می‌ کنند.

 

دوربین مداربسته شبکه ای و IP

 

 

این دوربین ها نوع بی سیم و با سیم دارند. نوع اینترنتی آن ها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می کنند.

 

نصب دوربین های IP آسان تر از دوربین های آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسا??ت های طولانی منتقل می کنند.

 

دوربین مداربسته بی سیم

 

 

همه دوربین های بی سیم از تکنولوژی IP است??اده نمی کنند. این نوع از دوربین ها می توانند از تکنولوژی های بی سیم و جایگزین دیگر نیز است??اده کنند. صر?? نظر از نوع انتقال تصاویر، مزیت اصلی این دوربین ها انعطا?? پذیری در نصب است.

 

دوربین مداربسته با کی??یتHD

 

 

این دوربین ها برای مکان های حساس مثل بانک ها مناسب هستند. این دوربین ها امکان زوم کردن روی تصاویر با وضوح بسیار بالا را دارند.

 

دوربین مداربسته گردان یاPTZ

 

 

این دوربین ها مشابه دوربین های اسپید دام هستند و دارای قابلیت گردش در جهات مختل?? و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. همچنین این دوربین ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند. یکی از قابلیت های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعری?? کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است. این پریست ها به شما امکان می دهد دوربین را طوری تنظیم کنید که به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده، محل هایی مشخص را به شما نشان دهند.

 

منبع : دوربین مارکت

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای اطلاعات بیشتر درباره دوربین مداربسته و دوربین مداربسته بیسیم می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

http://heg.ir/ http://heg.ir/product-category/secretory/network-system/network-camera/wifi-camera/

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در ح??اظت، نظارت و سیستم های امنیتی بکار می رود.

مزایا دوربین مداربسته :

۱. کاهش هزینه های بیمه ساختمان و سرقت

۲. ایجاد امنیت

۳. قیمت مناسب دوربین ها در بازار و نصب آسان و مقرون به صر??ه

۴. کارایی این دوربین ها بسیار گسترده می باشد.

کاربرد این دوربین ها در ??رودگاه و مراکز خرید و مغازه و بزرگراه ها و ایستگاه های مترو و.... برحسب نوع کاربرد نوع دوربین مورد نظر مت??اوت می باشد.

انواع دوربین های مداربسته :

۱.دوربین های مداربسته دام یا گنبدی:

بیشترین است??اده را در نظارت و امنیت ??ضاهای بسته دارد. نام این دوربین ها از شکل نیم دایره ی پایه ای که دوربین روی آن قرار می گیرد، گر??ته شده است. این نوع پایه ها و شکل ظاهری برای جلب توجه کمتر دوربین است??اده می شوند. البته این پوشش ها دوربین را مخ??ی نمی کنند. پایه های نیم دایره ای شکل، زاویه دید دوربین را مخ??ی می کنند ؛ از این رو سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را ??راهم می کند، “اسپید دام??? نامیده می شوند. این دوربین ها حتی در نور کم هم کاری می کنند.

۲.دوربین مداربسته بولت :

دوربین های مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله ت??نگ دارند. این دوربین ها اغلب برای دیدن ??واصل طولانی است??اده می شوند. این دوربین ها معمولا تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند.دوربین مداربسته بولت قابلیت نصب بر روی دیوار و سق?? را دارند و هم برای مکان بسته و هم برای ??ضای باز است??اده می شوند. دوربین های مداربسته بولت اگر در پوششی محا??ظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند. این پوشش، دوربین را از گردوغبار، بارش بر?? و باران، تگرگ و دیگر عناصر تخریب کننده دور نگه می دارند.این نوع از دوربین‌ ها قابلیت دید در شب (بااست??اده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند درشرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند.

۳. دوربین مداربسته دید در شب یا ??رو سرخ :

دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز است??اده می کنند و مناسب ??ضاهای باز و کم نور هستند. با به کارگیری دوربین‌ های دید در شب می‌ توان در تاریکی شب، یک شخص را از ??اصله ۱۸۳ متری مشاهده کرد. تکنولوژی به کار ر??ته در این دوربین ها به دو روش عمل می‌کنند.

آشکارسازی تصویر : در قسمت پایینی طی?? نوری مادون قرمز نور کمی وجود دارد که جمع شده و طوری تقویت می‌ شود که ما بتوانیم آن را مشاهده کنیم.

تصویربرداری حرارتی : در این حالت طی?? نوری مادون قرمز در قسمت بالایی جمع‌آوری شده و طی?? به صورت نور منعکس نشده بلکه به صورت گرما منتشر می‌ شود. اجسام گرم این نور را به اجسام سردتر مثل میز یا یک ساختمان متصاعد می‌ کنند.

 

۴. دوربین مداربسته شبکه ای و آی پی:

این دوربین ها نوع بی سیم و با سیم دارند. نوع اینترنتی آن ها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می کنند.

نصب دوربین های IP آسان تر از دوربین های آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسا??ت های طولانی منتقل می کنند.

۵. دوربین مدار بسته گردان یا ptz :

این دوربین ها مشابه دوربین های گنبدی هستند و دارای قابلیت گردش در جهت مختل?? و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. همچنین این دوربین ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند..

۶. دوربین مداربسته با کی??یت HD

این دوربین ها برای مکان های حساس مثل بانک ها و طلا ??روشی ها مناسب هستند. این دوربین ها امکان زوم کردن روی تصاویر و چهره با وضوح بسیار بالا را دارا می باشند.

 

منبع : سازه ا??زار www.sazeafzar.com

ÙÛازÙÙدÛÙØ§Û ØµÙعت ساختÙا٠| ساز٠اÙ??زار

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام خدمت همه دوستان عزیز

 

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با انواع دوربین مداربسته به لینک زیر مراجعه ??رمایید

 

 

http://nadin-co.ir/camera-category

 

ارتباطات نادین - دسته بندی دوربین های مداربسته بر اساس شکل ظاهری و ساختار

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...