رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
setareh238

نقش بازاریابی در جذب گردشگر

پست های پیشنهاد شده

نه تنها گردشگری بزرگترین صنعت دنیاست بلکه روزبه روز نیزدرحال رشداست ؛ به گونه ای که سازمان جهانی گردشگری پیش بینی می کند که درسال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران بین المللی به بیش ازیک میلیارد وششصدمیلیون ن??ر خواهد رسید و مشاغل جدیدی را در کشور ایجاد می کند . مشاغلی مانند اجاره ماشین با راننده و مشاغل خدماتی دیگر که وابسته به توریست می باشد.

 

ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری و تنوع آن دارای پتانسیل‌های ??راوانی است. از این رو اهمیت دارد از قابلیتهای خود در توسعه گردشگری است??اده کند. از جمله عواملی که می تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، بکارگیری ابزارها و پارامترهای مؤثر بازاریابی است.

 

نقش تبلیغات در توسعه صنعت گردشگری

 

به طور کلی ??راوانی مراکز تبلیغاتی و نداشتن سیستم واحد در تبلیغات و بازاریابی، یکی از موانع توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود. تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار مو??قیت در زندگی ا??راد ، ایجاب می کند که این ابزار به عنوان شاخه‌های علمی، اجتماعی ، ??رهنگی و ارتباطی به دقت مورد مطالعه قرار ‌گیرد و با نگاهی علمی، هنری و کارشناسانه‌تر و تخصصی مورد است??اده قرار گیرد تا مو??قیت و اهدا?? را به دنبال داشته باشد.

 

امروزه در صنعت گردشگری باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بصورت حر??ه‌ای است??اده کرد، زیرا مو??قیت تبلیغ برای ارزش‌های ??رهنگی و گردشگری کشور مبتنی بر درک صحیح و حر??ه‌ای از تبلیغات و ارزش‌های آن است. زیرا تبلیغات حر??ه‌ای می تواند به عنوان ابزار برنده‌ای برای پیشر??ت اهدا?? ??رهنگی در داخل و خارج مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت هدر دادن وقت، سرمایه و انرژی است.

 

 

original-2017-12-18-17-151360552984.gif

 

 

 

 

برای ??عالیت‌های تبلیغاتی در صنعت گردشگری در دنیای امروز باید با این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود که تبلیغات هزینه بر نبوده، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهدا?? سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی‌ می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد. در این رابطه ، هد?? و وظی??ه تبلیغات ا??زایش ??? بازاریابی و بازار ا??زایی??? است و هرگونه بی‌توجهی و عدم بهره‌برداری صحیح از این ابزار، نه تنها عدم مو??قیت را در پی داشته، بلکه موجبات عقب ماندن از رقابت‌ها و سبقت‌های بازاریابی گردشگری و در نهایت شکست و ورشکستگی در دنیای بازاریابی صحیح و اصولی در عرصه بین المللی را در پی خواهد داشت. توجه به انگیزه‌های گوناگون گردشگران، نشان دهنده آن است که سیاستگذاری تبلیغات جهانگردی را می‌توان در بخش (??رهنگی، تجاری، خدماتی ، اقتصادی ، ورزشی، زیست محیطی، طبیعت گردشگری، تحقیقات و … برنامه ریزی کرد. موضوع تبلیغات را می‌توان از چند دیدگاه مورد بررسی قرار داد از جمله:

 

 

 

• تبلیغات در سطح کلان و با تکیه بر سیاستگذاری‌های داخلی و خارجی

 

 

 

• تبلیغات در سطح ??رد و بر اساس مسایل موضوعی

 

 

 

• تبلیغات در سطح کلان و بر اساس وسایل مختل?? ارتباطی

 

 

 

• تبلیغات در سطح کلان و با بهره گیری از کمک‌های ارایه شده از سوی دولت

 

 

 

• تبلیغات در سطح کلان بر اساس نیازهای تجاری از سوی بخش خصوصی

 

 

پس باید به این نکته مهم توجه داشت که توسعه صنعت جهانگردی و تبلیغات در ??رایندی مشخص؛ پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند. زیرا صنعت جهانگردی در ??رایند توسعه ، بخشی از ساختار تولید اقتصادی است که می تواند در کشورها باعث گسترش تولید و درآمد و در ایجاد اشتغال نقش مهم و اساسی داشته باشد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...