setareh238 0 ارسال شده در فروردین 97 نه تنها گردشگری بزرگترین صنعت دنیاست بلکه روزبه روز نیزدرحال رشداست ؛ به گونه ای که سازمان جهانی گردشگری پیش بینی می کند که درسال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران بین المللی به بیش ازیک میلیارد وششصدمیلیون ن??ر خواهد رسید و مشاغل جدیدی را در کشور ایجاد می کند . مشاغلی مانند اجاره ماشین با راننده و مشاغل خدماتی دیگر که وابسته به توریست می باشد. ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری و تنوع آن دارای پتانسیلهای ??راوانی است. از این رو اهمیت دارد از قابلیتهای خود در توسعه گردشگری است??اده کند. از جمله عواملی که می تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، بکارگیری ابزارها و پارامترهای مؤثر بازاریابی است. نقش تبلیغات در توسعه صنعت گردشگری به طور کلی ??راوانی مراکز تبلیغاتی و نداشتن سیستم واحد در تبلیغات و بازاریابی، یکی از موانع توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود. تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار مو??قیت در زندگی ا??راد ، ایجاب می کند که این ابزار به عنوان شاخههای علمی، اجتماعی ، ??رهنگی و ارتباطی به دقت مورد مطالعه قرار گیرد و با نگاهی علمی، هنری و کارشناسانهتر و تخصصی مورد است??اده قرار گیرد تا مو??قیت و اهدا?? را به دنبال داشته باشد. امروزه در صنعت گردشگری باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بصورت حر??های است??اده کرد، زیرا مو??قیت تبلیغ برای ارزشهای ??رهنگی و گردشگری کشور مبتنی بر درک صحیح و حر??های از تبلیغات و ارزشهای آن است. زیرا تبلیغات حر??های می تواند به عنوان ابزار برندهای برای پیشر??ت اهدا?? ??رهنگی در داخل و خارج مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت هدر دادن وقت، سرمایه و انرژی است. برای ??عالیتهای تبلیغاتی در صنعت گردشگری در دنیای امروز باید با این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود که تبلیغات هزینه بر نبوده، بلکه نوعی سرمایهگذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهدا?? سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی میتواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد. در این رابطه ، هد?? و وظی??ه تبلیغات ا??زایش ??? بازاریابی و بازار ا??زایی??? است و هرگونه بیتوجهی و عدم بهرهبرداری صحیح از این ابزار، نه تنها عدم مو??قیت را در پی داشته، بلکه موجبات عقب ماندن از رقابتها و سبقتهای بازاریابی گردشگری و در نهایت شکست و ورشکستگی در دنیای بازاریابی صحیح و اصولی در عرصه بین المللی را در پی خواهد داشت. توجه به انگیزههای گوناگون گردشگران، نشان دهنده آن است که سیاستگذاری تبلیغات جهانگردی را میتوان در بخش (??رهنگی، تجاری، خدماتی ، اقتصادی ، ورزشی، زیست محیطی، طبیعت گردشگری، تحقیقات و … برنامه ریزی کرد. موضوع تبلیغات را میتوان از چند دیدگاه مورد بررسی قرار داد از جمله: • تبلیغات در سطح کلان و با تکیه بر سیاستگذاریهای داخلی و خارجی • تبلیغات در سطح ??رد و بر اساس مسایل موضوعی • تبلیغات در سطح کلان و بر اساس وسایل مختل?? ارتباطی • تبلیغات در سطح کلان و با بهره گیری از کمکهای ارایه شده از سوی دولت • تبلیغات در سطح کلان بر اساس نیازهای تجاری از سوی بخش خصوصی پس باید به این نکته مهم توجه داشت که توسعه صنعت جهانگردی و تبلیغات در ??رایندی مشخص؛ پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند. زیرا صنعت جهانگردی در ??رایند توسعه ، بخشی از ساختار تولید اقتصادی است که می تواند در کشورها باعث گسترش تولید و درآمد و در ایجاد اشتغال نقش مهم و اساسی داشته باشد. به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر