رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masoud.a

راهنمای سفر به مشهد

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان یه راهنمای س??ر برای ر??تن به مشهد مقدس توی یه سایت مربوط به گردشگری و هتل پیدا کردم و براتون اینجا میذارم :)

اگه کسی نظری داره مربوط به این شهر و س??ر به مشهد لط??ا بگه تا به کسایی که میخوان برن مشهد کمکی بشه :)

SSSS-compressor.jpg

 

 

 

 

[h=2]بهترین زمان س??ر به مشهد[/h]

در هر زمان از سال که اراده کنید می توانید تور ارزان قیمت مشهد را انتخاب کنید. بهتر است بدانید در ایام سوگواری و یا جشن های مذهبی شهر مشهد مملو از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. در ماه های خرداد و دی کمی از ازدحام همیشگی مشهد کاسته می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از س??ر به شهر مشهد از راهنمای س??ر به مشهد است??اده نموده و زمان مناسب خود را انتخاب نمائید.

 

اما اگر بخواهیم دقیق تر بگوییمبهترین زمان مسا??رت به مشهد، از تاریخ ۱۳ ??روردین تا ۱۵ خرداد است.

 

چرا؟! به چند دلیل که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد:

 

۱- هوای مشهد در ??صل بهار عالی می‌باشد.

 

۲- قیمت هتل ها در این زمان از نص?? هم کمتر می‌شود.

 

۳- شهر و حرم مطهر خیلی خلوت تر از ??صول دیگر هستند، چرا که اکثر گردشگران و زائران بعد از ایام نوروز به شهر خود باز می‌گردند.

 

۴- به خاطر ??صل بهار، مناطق ییلاقی مشهد بسیار زیباتر از دیگر زمان ها هستند. جاذبه های طبیعی شهر مشهد در ??صل بهار بسیار چشم نواز می‌باشد.

 

۵- کلیه اجناس داخل شهر ارزان تر هستند.

 

۶- برای ر??تن به جاهای دیدنی شهر ترا??یک بسیار کمتری را تحمل می‌کنید و در محدوده حرم طرح ترا??یک اجرا نمی‌شود.

 

۷- بلیط انواع وسایل نقلیه برای برگشت به شهرتان به و??ور و با قیمت کمتر موجود است.

[h=2]وضعیت آب و هوای مشهد[/h]

در راهنمای س??ر به مشهد شما را با آب و هوای شهر مشهد آشنا می‌کنیم، تا بتوانید با ذائقه خود زمان مناسب برای س??ر به مشهد را انتخاب نمایید. مشهد به‌ دلیل موقعیت جغرا??یایی خاص که در منطقه مرزی بین شمال و جنوب خراسان قرار دارد و نیز تداخل جبهه‌ های مختل?? آب‌ و هوایی، دارای آب‌ و هوا و خصوصیات ویژه اقلیمی است و قسمت اعظم دشت مشهد–نیشابور، جزء اقلیم سرد و خشک و قسمتی از دشت مشهد–قوچان، نیمه‌خشک و سرد و بخش کوچکی از بلندترین ارت??اعات رشته‌ کوه‌ های بینالود و هزار مسجد جزء اقلیم مرطوب و سرد است و در مجموع شهر مشهد دارای آب‌ و هوا متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینه درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای ص??ر و کمینه آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر ص??ر است.

 

شهرستان‌ های مختل?? استان خراسان رضوی آب‌ و هوا گوناگونی دارند، اما در مجموع استان خراسان، استانی معتدل و خشک است.

 

بهار: روزهای نخستین ??صل بهار و ایام نوروز، شاهد دمای پایین و آب و هوایی نسبتاً سرد خواهید بود. البته در شب ها دما کاهش بیش تری پیدا می‌کند و بنابراین داشتن لباس های گرم برای س??ر در ایام نوروز توصیه می‌شود. در اواخر ??روردین و اردیبهشت ماه، دمای هوا معتدل تری را در مشهد خواهید دید و داشتن لباس های خنک برای س??ر مناسب خواهد بود. خرداد ماه، قدری هوا مشهد گرم تر می‌شود و می‌توانید روی لباس های تابستانه خود حساب کنید.

 

تابستان: همان طور که انتظار می‌رود، روزهای تابستانی گرم در مشهد منتظر شما هستند و داشتن لباس های نازک و تابستانه، کرم ضدآ??تاب و کلاه و … برای س??ر به شما توصیه می‌شود. البته اگر اقامتگاه شما جایی در میان درختان و ??ضایی جنگلی مانند کمپ های طرق و بابا قدرت است، داشتن لباس گرم و پتو را از قلم نیندازید. چرا که همان طور که اشاره شد، ت??اوت دما شب و روز مشهد زیاد است و شب ها دما به طرز قابل توجهی کم می‌شود.

 

پاییز: روزهای پاییزی دما هوا مشهد کاهش می‌یابد و می‌توانید انتظار آب و هوایی خنک و دلپذیر را داشته باشید. بارش های گاه و بیگاه در این میان دوست داشتنی هستند. البته باز هم ت??اوت دما شب و روز را در نظر داشته باشید و لباس های پاییزه خود را در خانه جا نگذارید.

 

زمستان: زمستان های مشهد، آب و هوایی سرد و خشک دارد و اگر قصد س??ر به مشهد را در این ??صل دارید، باید برای هر نوع وضعیت آب و هوایی آماده باشید. گاهی روزها به قدری گرم هستند که به لباس های خنک تری احتیاج دارید و شاید لحظاتی زمان را با پاییز اشتباه بگیرید. از طر??ی، اصلاً نباید شب های زمستانی مشهد را دست کم بگیرید و تا می‌توانید لباس گرم کا??ی همراه خود داشته باشید.

[h=2]هزینه های اصلی س??ر به مشهد[/h]

پیش از س??ر باید با است??اده از راهنمای س??ر، برآوردی نسبت به هزینه‌ های س??ر داشته باشید.

مهم‌ترین هزینه‌های س??ر عبارتند از: هزینه‌ اقامت، هزینه‌ حمل‌ و‌ نقل، هزینه‌ خورد و خوراک، هزینه‌ خرید و هزینه‌ بلیط اماکن تاریخی و ت??ریحی. از آنجایی که در سال‌ های اخیر شهر مشهد به جز جنبه‌ زیارتی، جنبه‌ سیاحتی نیز پیدا کرده‌ است، باید اطلاعات کامل‌ تری در مورد این شهر کسب کنید تا س??ر پربارتری داشته باشید. برای اطلاع از هزینه س??ر به مشهد روی این لینک کلیک کنید. [h=2]اطلاعات اقامتی در مشهد[/h]

شهرداری شهر مشهد برای ر??اه حال زائرین، نرم‌ا??زار بسیار کارآمدی را تولید کرده‌ است که باب میل مسا??ران می‌باشد. در این نرم‌ا??زار که با نام نقشه‌ ترا??یکی شهر مشهد معر??ی شده‌ است، با مشخص کردن مبدا و مقصد و وسیله مورد نظر برای حمل‌ و نقل، به سادگی می‌توانید بهترین راه را برای رسیدن به مقصد پیدا کنید. این نرم ا??زار نقشه کل شهر مشهد را به صورت آ??لاین در خودش جای داده است. همچنین وضعیت آنلاین ترا??یک در هنگام اتصال گوشی به اینترنت قابل مشاهده‌ بوده و مسیریابی هوشمند این نرم‌ا??زار از بهترین قابلیت‌های کاربردی آن است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از س??ر به عنوان راهنمای س??ر به مشهد این نرم‌ا??زار را نصب کنید.

 

پیشنهاد ما این است قبل از هر چیز درباره روش‌های س??ر به مشهد، در وبلاگ هزینه س??ر به مشهد مطالعه و روش مورد نظر خود را انتخاب ??رمایید. نکات س??ر با هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی و نحوه تهیه بلیط و اطلاعات لازم نیز سایت مسا??ر سلام بیان شده است. اگر قصد اقامت در هتل را دارید در بخش هتل‌ها، تمامی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و زائرسراهای مشهد را با توضیح امکانات و عکس و ذکر آدرس و تل??ن مشخص شده‌اند.

 

همچنین آدرس کمپ‌های مسا??رتی مشهد نیز برای مسا??ران گرامی در وبلاگ هزینه س??ر به مشهد قرار داده شده است. [h=2]س??ر با ماشین شخصی[/h]

موارد مورد نیاز برای س??ر به مشهد با ماشین

 

این س??ر مثل س??ر به شمال کشور که همگی آن را چندین و چند بار امتحان کرده اید می‌باشد اما شاید کمی طولانی تر به نظر برسد. باید انرژی ر??تن به این مسیر طولانی را داشته باشید. در این مسیر هرگز چیزهایی مثل خوراکی، آب معدنی، چای، پتو، لوازم یدکی خودرو، روغن ترمز، لاستیک اضا??ه و … را ??راموش نکنید. همینطور زیرانداز، چادر، زنجیر چرخ و جعبه کمک های اولیه.

مسا??ر سلام س??ر ایمنی را برایتان آرزومند است.

 

معاینه خودرو قبل از س??ر به مشهد با ماشین

 

س??ر با ماشین شخصی یا با تور مشهد هرکدام مزایا و معایب خودش را دارد.

خیلی بهتر است قبل از س??ر ماشین را از هر لحاظ بررسی کنید. بهتر است ماشین را به یک تعمیرگاه برده و تست کنید، بیشتر روی چیزهایی از ماشین دقیق شوید که می‌دانید برای س??رتان ضروری است. مثلاً برای س??ر به مشهد باید بخاری هایتان را به دقت بررسی کنید یا برای س??ر به مشهد باید کولر خوب و قوی داشته باشید. از مکانیک تان درخواست کنید که همه اجزاء ماشین را به خوبی بررسی کند. سالم بودن لنت ترمزها، چراغ ها، روغن ها و هشدار نوری تسمه، سلامت لاستیک های اصلی و همینطور لاستیک زاپاس که بسیار مهم است، پر بودن باک خودرو و … تا در طول س??ر به مشهد با ماشین با مشکلی مواجه نشوید.

[h=3]راهنمای مسیر تهران به مشهد (۸۸۰ کیلومتر)[/h] ( خیلی جامع و کامله، لینکشو میذارم همین پایین که بقیه‌شو همونجا بخونین :=-0: )

 

راهنمای س??ر به مشهد

 

منبع: سایت رزرو هتل های مشهد مسا??رسلام

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...