رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
hakiman-clinic

کاشت مو به روش تکثیر سلول های بنیادی فولیکول مو در آزمایشگاه

پست های پیشنهاد شده

روش hair cloning (تکثیر سلول های بنیادی ??ولیکول مو در آزمایشگاه) :

 

در این روش نمونه ی کوچکی از ??ولیکول های مو در طول ??رآیند جراحی کوچک با بی حسی موضعی از روی سر بیمار برداشته و در محیط کشت آزمایشگاهی استریل, تکثیر و به محیط گیرنده تزریق می شود. تئوری مربوط به این تحقیقات به این صورت می باشد که سلول های تکثیر شده که به محل سر تزریق می شوند به ??ولیکول مو جدید و دائمی تبدیل شده و رشد خواهند کرد. این مطالب هنوز در مرحله تحقیقاتی بوده و به نتیجه نهایی نرسیده است. اگر پدیده کلون سازی و تکثیر ??ولیکول ها در طی زمان بتواند عملی شود بیماران میتوانند شاهد تراکم بالایی از مو روی سر خود باشند. در ضمن ا??رادی که به دلیل بانک موی ضعی?? امکان کاشت مو وجود ندارند نیز با این روش ها می توانند دارای موهایی طبیعی شوند. در این روش کاشت مو محل زخم بسیار کوچک بوده و هیچ گونه عوارضی بعد از اتمام عمل بیمار را تهدید نمی کند, طول این ??رآیند بسیار کوتاه بوده و بیمار خسته نمی شودو در این روش حتی ا??راد با موی مجعد که در روش های قدیمی ??رآیند زمان بر و کمی سخت بود با هیچ مشکلی رو به رو نخواهند بود. هر چه سن بیمار پایین تر باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد. تکثیر سلول های بنیادی ??ولیکول مو اولین بار در آزمایشگاهی در انگلستان انجام شد و ه??ت داوطلب تحت انجام این ??رآیند قرار گر??تند اما نتایج من??ی گزارش شد, ولی در ??از دو که توسط دکتر farjo در حال انجام است بصورت کلی نتایجی مثبت حاصل شده و ا??زایش موها در هر سایز ۱۸% با ا??زایش قطر نزدیک به ۳۰ میکرون بوده است. این تکنیک در کشور ما برای اولین بار در ??از حیوانی نتایج قابل قبولی را بهمراه داشته است. هزینه تکثیر سلولی بر اساس نوع طاسی که معولا برای مردان دوازده نوع طاسی در نظر گر??ته می شود برای هر هزار گرا??ت شش هزار دلار در نظر گر??ته می شود و حداقل گرا??ت مورد نیاز برای کم ترین طاسی هزینه ای حدود ۳۷۰۰ دلار در پی دارد و بیشترین هزینه براورده شده ۱۷۸۰۰ دلار می باشد. البته این تخمین ها قطعی نیست. ولی در کشورهای هلند و ??رانسه برآورده شده است. هلند, ??رانسه, اندونزی, لندن, انگلستان, ژاپن در حال تلاش برای عملی کردن این ??رآیند هستند این تکنیک باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هزاران سلول در هر بیمار تولید شده و باعث رشد موی استاندارد قابل قبولی برای بیمار شود, هزینه ی بالای این روش, احتمال عدم ایجاد ظاهر دلخواه و مناسب نبودن جهت موها ممکن است از مشکلات این روش باشد. تکثیر ??ولیکول های موی سر انسان و درمان طاسی توسط این سلول ها برای سال ۲۰۲۰ یا زمان کمی بعد از آن تخصیص زده شده است و ممکن است در برخی کشورها بسیار زودتر از نقاط دیگر به مرحله انجام برسد.

 

hair-cloning-breakthrough.jpg

 

ناحیه برداشت مو( بانک مو ) :

 

منطقه خاصی از پشت و طر??ین سر را بانک مو می کویند. موهای این منطقه دارای گیرنده هورمون مردانه ( تستوسترون ) نبوده و لذا تحت تاثیر اثرات ریزش موی این هورمون قرار نمی گیرند. بنابراین این نواحی حتی در ا??رادی که دارای ژنتیک مثبت دال بر وقوع طاسی مردانه هستند مبتلا به طاسی نشده ویا اینکه خیلی کم دچار ریزش مو می گردند و این موها معمولا تا سنین بالا باقی می مانند. نکته مهم این است که این موها خاصیت عدم ریزش خود را حتی در صورت انتقال به نواحی طاس سر نیز ح??ظ کرده و نمی ریزند و به همین دلیل موهای پشت و طر??ین سر هر شخص بهترین منبع (بانک مو ) برای برداشت می باشد و این چیزی است که در طول سال ها انجام کاشت موی طبیعی به اثبات رسیده است. با توجه به مشخصات پوست و موی هر ??رد تا ۳-۴ مرتبه از ناحیه بانک موی هر ??رد بدون اینکه مشکلی ایجاد شود امکان برداشت وجود دارد.

 

bank-moo1.jpg

 

اسکار ناحیه برداشت در روش FUT به صورت یک خط دایمی در پشت سر بیمار برای همیشه باقی می ماند.

 

bank-moo2-300x187.jpg

 

اسکار ناحیه برداشت در روش FIT دستی باتوجه به بزرگ بودن جای برداشت به صورت دایره های بزرگ باقی می ماند.

 

bank-moo3.jpg

 

اسکار ناحیه برداشت در روش MICRO _ FIT با توجه به ریز بودن پانچ های برداشت بسیار ظری?? بوده و به مرور زمان بین

 

خواب موها پنهان خواهد شد .

 

bank-moo4-770x1024.jpg

 

نکته بسیار مهم در مورد تعداد موهای قابل برداشت از بانک در پشت سر این است که گاها ا??راد با تبلیغات دروغین دچار این سوال می شوند که آیا واقعا امکان دارد که تعداد بسیار زیاد ( گاهی ۱۲-۱۶ هزار گرا??ت ) از بانک مو در یک جلسه برداشت نمود ؟ جواب این است که این مسئله در اکثر موارد یک دروغ بزرگ و ??ریب آشکار است وحتی اگر این امر امکان پذیر باشه برداشت از ناحیه غیر بانک مو برداشت شده و به دلیل ماهیت ناپایدار موها در این مناطق ؛ در نهایت این موها که از ناحیه غیر بانک موی اصلی برداشته شده ریزش خواهند کرد.

 

منبع:

مرکز کاشت مو در تبریز حکیمان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...