رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
irancnet

نکاتی مهم که در مورد تردمیل میبایست بدانیم

پست های پیشنهاد شده

تقریبا همه مردم جهان از ??واید ورزش با تردمیل آگاه هستند و می دانند این ورزش ساده تا چه اندازه برای بدن م??ید می باشد.کسانی که در باشگاه های ورزشی علاوه بر تردمیل دستگاه های دیگری در دسترس دارند، می توانند از این دستگاه برای گرم کردن بدن خود است??اده کنند و پس از آن به انجام تمرین با سایر دستگاه ها بپردازند و در انتهای برنامه دوباره بر روی تردمیل آهسته راه بروند تا بدنشان سرد بشود.تردمیل خانگی وسیله ای است که توسط آن می توان سبک زندگی خود را تغییر داد؛ این روزها به دلیل مشغله های ??راوان شغلی و خانوادگی اغلب ا??راد ??رصت کا??ی ندارند که برای ورزش خود را به مکان های مناسب برسانند؛ بنابراین در دسترس بودن یک دستگاه هوازی همچون تردمیل قدم بزرگی به سوی زندگی سالم و تحرک کا??ی است.

 

 

این که بدون ترک کردن منزل بتوانید به راحت ترین شکل در ??ضای محدود خانه ورزش دویدن و پیاده روی طولانی را انجام بدهید، یک شرایط ایده آل و بسیار کم خطر است؛ ضمن این که همه ا??راد خانواده می توانند از تردمیل خانگی است??اده کنند و این مسئله بسیار مقرون به صر??ه می باشد.تردمیل در باشگاه های ورزشی و سالن های بدنسازی طر??داران بسیاری دارد؛ به طوری که تقریباٌ همه اعضای باشگاه از این وسیله است??اده می کنند و در بحث است??اده از دستگاه های خانگی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

این دستگاه دارای یک تسمه متحرک است که با چرخش به دور غلطک ها ??ضای دویدن را ??راهم می کند. تردمیل ممکن است موتور دار یا بدون موتور باشد؛ در صورتی که نوع بدون موتور را انتخاب کرده باشید، باید با نیروی وزن خود و ??شار پاها تسمه را به عقب هل داده و به حرکت در آورید؛ تردمیل های بدون موتور سبک و ارزان قیمت هستند و در منزل مورد است??اده قرار می گیرد؛ ولیکن این حقیقت وجود دارد که است??اده زیاد از تردمیل بدون موتور سبب ساییدگی م??صل زانو می شود؛ چون در حین تمرین با آن ??شار زیادی به م??صل زانو و حتی مچ پا وارد می شود.

 

تردمیل های موتوردار با گذشت زمان پیشر??ت زیادی کرده اند و با تکنولوژی روز جهان همراه شده اند؛ به همین دلیل امکانات و ویژگی های زیادی دارند. در این دستگاه موتور به کمک عضلات می آید و با کاهش و ا??زایش سرعت می توان امکان راه ر??تن و دویدن را ??راهم کرد.

 

شیب تردمیل به 2 شیوه برقی و دستی قابل تنظیم می باشد. با ا??زایش شیب این دستگاه می توان راه ر??تن بر روی شیب سربالایی و حتی ورزش تپه نوردی را شبیه سازی کرد؛ اما نباید مدت طولانی بر روی شیب زیاد دوید.تردمیل های موتوردار مدرن امروزی، اغلب مجهز به مانیتور کامپیوتری هستند که برخی با سیم و بعضی بدون سیم به بدن متصل می شوند و علاوه بر سرعت، زمان، مسا??ت و کالری مصر?? شده ضربان قلب کاربر را نشان می دهند.

 

ضربان قلب شاخص مهمی برای تعیین سطح تمرین بوده و منطقه چربی سوزی را مشخص می کند و توسط آن می توانیم ب??همیم میزان تحرک کا??ی هست یا خیر؛ بر روی همین مانیتور یک سری برنامه های ورزشی از پیش تعیین شده به چشم می خورد که به وسیله آن ها می توانید الگوی ورزشی خود را مشخص کرده و بر اساس آن پیش بروید.

 

رعایت بعضی از نکات منجر می شود حداکثر است??اده از دستگاه تردمیل را ببرید:

اولین قدم پوشیدن ک??ش ورزشی مناسب است؛ هرگز بدون به پا داشتن ک??ش ورزش مناسب بر روی تردمیل یا سطح زمین ندوید.

سعی کنید در هنگام دویدن بر روی تردمیل وضعیت بدنتان صحیح باشد؛ یعنی سر را بالا بگیرید و عضلات کردن را ریلکس نگه دارید و کاملاٌ آرام باشید و به نقطه مقابل خود نگاه کنید؛ در صورتی که مایل هستید در هنگام ورزش با این دستگاه به تماشای تلوزیون بپردازید، ارت??اع تلوزیون باید طوری باشد که مجبور نشوید به گردن خود زاویه بدهید.

 

دست ها را به آرامی مشت کرده و با زاویه 90 درجه در 2 طر?? بدن نگه دارید و همراه با حرکات پا به جلو و عقب ببرید؛ درست مانند زمانی که بر روی زمین در حال دویدن و راه ر??تن هستید. حرکت دست ها می بایست از کت?? باشد و بازوها نیز تحرک داشته باشند.

 

در حین ورزش عضلات شکم را منقبض کنید؛ بدن در هنگام ورزش شکل پیدا می کند؛ بنابراین باید ??رم بدن خود را در حالت مناسب نگه دارید.

لزومی ندارد بر روی تردمیل گام های بسیار بلند یا بسیار کوتاه بردارید؛ بر روی این دستگاه مانند زمانی که بر روی زمین راه می روید یا می دوید، قدم بردارید. تن??س صحیح یکی از ارکان ورزش به شمار می آید. بر روی این دستگاه منظم و عمیق ن??س بکشید؛ بهتر است تن??س خود را با حرکات پاها تنظیم کرده و دم و بازدم ریتمیک داشته باشید.

ورزش زمانی موثر واقع می شود که به طور منظم و روزانه به آن بپردازید؛ می بایست این ??عالیت م??ید را در برنامه روزمره خود جا بدهید و مانند مسواک زدن به آن عادت کنید. ورزش به شیوه اصولی در صورتی که به طور مستمر انجام بشود سوخت و ساز را ا??زایش می دهد و چربی های اضا??ه را از بین می برد.متخصصین معتقدند در بدن کسانی که به روش صحیح و اصولی و به مدت کا??ی تمرینات هوازی انجام می دهند تا 12 ساعت بعد و حتی بیشتر از آن، چربی سوزی همچنان ادامه دارد؛ یعنی ??رد حتی در حالت استراحت کامل هم کالری بیشتری می سوزاند

http://irancnet.ir

تردÙÛÙ | Ù??رÙشگا٠تردÙÛÙ|خرÛد بÙترÛ٠تردÙÛ٠خاÙÚ¯Û|ÙÛÙت تردÙÛÙ

ویرایش شده توسط irancnet

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...