رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
comreg

برند یا علامت تجاری چقدر اعتبار دارند

پست های پیشنهاد شده

طبق ماده ی 2 ق.ث.ع.و.ا در قوانین ایران، مالک علامت تجاری ??قط کسی است که آن را ثبت کرده. به همین دلیل برای هرگونه تصمیم برای برند، باید ??قط خود او اقدام کند. مدت اعتبار علامت ثبت شده طبق ماده 14 قانون ثبت علائم تجاری، ده سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعدی مشکلی ندارد. علامت ثبت شده در ایران از تاریخ تسلیم اظهارنامه مورد حمایت قرار می گیرد و مدت اعتبار ثبت ده سال است ولی صاحب علامت می تواند هر ده سال به ده سال تقاضای تجدید ثبت علامت را بنماید.

ماده ی 20 آیین نامه ثبت علائم مقرر می دارد: هر صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او می تواند ثبت علامت را تا شش ماه بعد از انقضاء مدت اعتبار آن هر ده سال یک بار تجدید نماید.

تقاضای تجدید ثبت باید در دو نسخه به امضاء صاحب علامت و یا قائم مقام یا نماینده قانونی او رسیده و نمونه علامت در روی آن الصاق شود. تجدید ثبت با تادیه همان حقوق و مخارجی به عمل می آید که برای ثبت علامت مقرر است.

تجدید ثبت دنباله ثبت اصلی در د??تر ثبت علائم به عمل خواهد آمد. هر گاه در موقع تجدید ثبت، تغییری در علامت داده شود مقررات مربوط به تغییرات از هر حیث باید کلاَ رعایت شود. تجدید ثبت در صورتی که تغییری در علامت داده نشده باشد محتاج به آگهی نیست.

اداره ثبت برای ثبت علامت ها و هر طبقه محصول طبق تعر??ه مقرر حق الثبت دریا??ت می دارد و علاوه بر آن برای هر نمونه اظهارنامه و آگهی هایی که باید منتشر شود مبالغی به عنوان هزینه قبلاَ از متقاضی ثبت اخذ می کند.

انقضاء اعتبار علامت تجاری:

در صورتی که مدت اعتبار علامت تجاری منقضی شده باشد ثبت آن علامت از طر?? صاحب اولیه یا دیگران تابع کلیه مقررات و تشری??ات مربوط به ثبت علائم خواهد بود بنابراین در صورتی که مالک نسبت به تمدید ثبت آن با توجه به قوانین و مقررات مربوطه اقدام نکند، دیگر حقی نسبت به آن علامت تجاری ندارد و در این مورد هر ذین??عی می تواند علامت یاد شده را به نام خود ثبت کند و مالک قبلی علامت در این خصوص اولویتی ندارد.اشخاص ذین??ع می توانند در ظر?? سی روز از تاریخ نشر آگهی اعتراض خود را تسلیم نمایند.

ضمناَ چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلا است??اده بماند هر شخص ذین??ع می تواند ابطال آن را از دادگاه صالحه درخواست نماید.

ثبت علامت ??کر برتر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...