رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
panizan

درباره کفسابی و سنگ سابی بیشتر بدانید

پست های پیشنهاد شده

ک?? سابی و سنگ سابی برای برگرداندن حالت اولیه سنگ هایی که به مرور زمان کثی?? شده و یا از حالت اولیه خود خارج شده اند انجام می شود.با ک?? سابی و سنگ سابی می توان به جای هزینه اضا??ی برای تعویض سنگ سنگ ها را به حالت اولیه بر گرداند.ک??سابی به روش های مختل??ی انجام می شود .و برای انواع سنگ های موزاییک، گرانیت،هرسین ،مرمریت،بتون و سنگ های چینی و ... مورد است??اده قرار می گیرد و همچنین برای جرم گیری و براقیت انواع سطوح و ک?? و دیوار مورد است??اده قرار می گیرد.و از دیگر کاربرد های ک?? سابی وسنگ سابی تبدیل انواع سنگ کهنه و قدیمی به سنگ نوو از بین بردن نا همواری های سنگ و یکدست کردن آن است.

در برخی مواقع از جوهر نمک و مواد اسیدی به اشتباه برای تمیز کردن ک?? است??اده می شود و این مواد اسیدی موجب کدر و سیاه شدن و زبر شدن سنگ ک?? می شود و برای از بین بردن این حالت به وسیله دستگاه ک??سابی لایه نازکی از سنگ برداشته شده و سنگ به حالت اولیه یا بهتر از آن برگردانده می شود. پس از اجرای سنگ اغلب برای یک دست شدن سنگ ک??سابی انجام می شود که این کار موجب می شود:

-ش??ا??یت و براقیت و زیبایی ک?? بعد از سابیدن چندین برابر شود

-سطح ک?? صا?? شود و پستی بلندی های بین سنگ ها از بین برود

-موجب می شود سنگ ها چرک و سیاهی کمتری به خود بگیرد به دلیل اینکه سطح بند های بین سنگ ها صا?? و صیغلی می شود

-نظا??ت سطح ک?? را بسیار راحت تر می کند

-دوام سنگ ها بیشتر می شود دستگاه ک??سابی تک ??از و دستگاه ک??سابی سه ??از دو نوع از دستگاه های ک??سابی است که نوع سه ??از آن قوی تر و با کی??یت تر است و برای منازلی که دارای برق سه ??از هستند می توان از آن است??اده کرد.

می توانید سنگ ساب نشده یا خام را با هزینه کمتر خریداری و اجرا و سپس ک??سابی کنید. یک ک??سابی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

-یکدست و یکنواخت است و قسمت های مختل?? سنگ از لحاظ ش??ا??یت ت??اوتی با هم ندارند

-بندهای بین سنگ ها خالی نیست

-قسمت هایی که قابل دسترسی با دستگاه نیست مثل کناره های دیوار به صورت دستی ساب خورده می شود

-ناهمواری های سنگ ها به طور کامل از بین میرود ک?? سابی به روش های گوناگونی انجام می شود :

ک??سابی با ??رچه سیمی
:در این روش ک?? به وسیله ??رچه ساییده و تمیز می شود اما به دلیل به دست نیاوردن ش??ا??یت لازم برای برطر?? کردن کثی??ی با گذشت زمان سنگ دوباره کثی?? می شود.

ک??سابی کامل
:ک??سابی کامل شامل لایه برداری و یکپارچه کردن می باشد که در چند مرحله انجام می شود و در مرحله نهایی ساب براق کننده نیز با دقت اجرا می شود.

ک??سابی با رزین
:درک??سابی رزین شیوه کار مانند ک?? سابی کامل است و تنها در
رزین مرحله رزین کاری نیز به آن اضا??ه می شود.به این ترتیب که سوراخ هایی که دربرخی سنگ ها در نتیجه ک??سابی ایجاد می شود توسط ماده ای به نام رزین پر شده و پس از خشک شدن کامل دوباره ساب زده می شود. پولیش:پولیش مواد جامد و یا مایعی است که پس از اجرای ک??سابی به درخواست کار??رما روی کار انجام می شود در سنگ سابی درزها پس از سنگ کاری با رزین پر شده و پستی و بلندی سنگ با دستگاه ک??سابی صا?? می شود و درزها و روی سنگ دوباره با ??رچه سیمی کاملا تمیز و خشک می شود و سپس روی کل سنگ یک لایه رزین به صورت ماستیک کشیده و پس از 12 ساعت که به طور کامل خشک شد ساب های بعدی با دستگاه ک??سابی انجام می شود که مراحل ساب های بعدی به نوع سنگ بستگی دارد.منبع:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...