رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
somayye.jhs

آیا ارتودنسی درد دارد؟ چگونه غلبه کنیم؟

پست های پیشنهاد شده

آیا ارتودنسی درد دارد؟ چگونه غلبه کنیم؟

برخی ا??راد به خاطر ترس از درد ارتودنسی از انجام آن سرباز می زنند و مایل به انجام این کار نیستند در صورتی که آن چنان که ??کر می کنید درد آور نخواهد بود.

اما نکته اینجاست که در درمان*های ارتودنسی درد و ناراحتی بسیار کمتر از آن است که ??کر می*کنید یا می*شنوید! هرچند باید تغییری در روند زندگی*تان انتظار داشته باشید و بپذیرید که ارتودنسی برای خود مشکلاتی و ناراحتی*هایی خواهد داشت که اگر نتایج ارتودنسی برای شما ارزشمند است، به تحملشان می*ارزند: – اولین ناراحتی که در درمان ارتودنسی یا هر درمانی در دهان ممکن است احساس کنید، این حس است که جسم خارجی وارد دهان شما می*شود و دستکاری در آن انجام می*شود. این تجربه در همه حیطه*های داندانپزشکی تقریبا مشترک است و البته در ارتودنسی کمتر! زیرا به ندرت از سوزن و یا مته دندانپزشکی است??اده می*شود!

– ناراحتی احتمالی بعدی دست کاری*های حین گذاشتن سیم*ها یا عوض کردن آن*ها ست که در طی جلسات ویزیت ممکن است احساس بدی به شما منتقل کند.

– ناراحتی دندان*ها بین جلسات درمان که معمولا تا ۳-۲ روز بعد از هر جلسه ممکن است تجربه کنید. شیوع درد واقعی دندان در ارتودنسی بسیار کم و میزان آن محدود است و به راحتی با استامینو??ن (که نیاز به نسخه ندارد) کنترل می*شود، مگر علت درد مت??اوت باشد یا ??رد مشکل زمینه*ای داشته باشد و یا دندان مشکل پوسیدگی شدید یا مشکل عصب داشته باشد (موارد اخیر عملا ربطی به پروسه ارتودنسی ندارند!).

– درد و ناراحتی در سطح داخلی لب – گونه به خاطر نوک سیم اصلی یا ??رعی و یا قلاب*ها روی اتصالات که بلند می*شود و ممکن است باعث آزار شود. اگر زخمی ایجاد شود مانند بقیه زخم*ها که در محیط دهان شایع هستند باید دوره بهبود را طی کنند. موم*های ارتودنسی در جلوگیری از این زخم*ها موثرند و اگر هم زخمی ایجاد شد برخی دارو*ها به بهبودشان کمک می*کنند.

– ناراحتی*های مربوط به تعییر شرایط زندگی و غذا خوردن. در طی ارتودنسی برخی غذا*ها را نباید بخورید چون «ممکن» است باعث کنده شدن اتصالات و ا??زایش طول و هزینه درمان شودو این باعث می*شود نیاز پیدا کنید که عادت*های تغذیه خود را عوض کنید. مثلا بعضی*ها از اینکه در طی ارتودنسی با خیال راحت نمی*توانند گوجه سبز یا «ته دیگ س??ت و ضخیم» بخورد ناراحت خواهند بود!

– ناراحتی آخر که نام آن را ناراحتی شیرین می*گذارم حسی است که در زمان کندن اتصالات ارتودنسی تجربه می*کنید. دکتر ارتودنتیست شما اگر تکنیک درستی داشته باشد، نیروی کمی در زمان کندن اتصالات احساس خواهید کرد و درد احساس نمی*کنید مگر دندانی حساس شده باشد. به هر حال کندن هر براکت در کسری از ثانیه انجام می*شود و هر ناراحتی*ای هم کمتر از ۲ دقیق طول می*کشد.

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...