رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
somayye.jhs

کاهش میزان درد ارتودنسی با استفاده از ارتودنسی دیمون

پست های پیشنهاد شده

کاهش میزان درد ارتودنسی با است??اده از ارتودنسی دیمون

 

شاید ارتودنسی به روش دیمون مقایسه براکت های ارتودنسی معمولی و براکت های ارتودنسی به روش دیمون بتوان گ??ت براکت های ارتودنسی دیمون نیازی به کش های دور براکت ندارند بلکه به صورت خودکار باز و بسته می شوند.ه این روش جزء جدید ترین سیستم های ارتودنسی روز دنیا و بهترین نوع براکت های سل?? لیگیت می باشد. در سیستم Damon به جای است??اده از براکت های معمول که از کش برای نگه داشتن سیم ارتودنسی کمک می گیرند، از براکت هایی با قابلیت باز و بسته شدن کشویی است??اده می شود. سیستم دیمون به گونه ای طراحی شده است که شما به آسانی بتوانید اطرا?? سیم ها و براکت ها را تمیز کنید. در حالی که در روش های معمول پلاک های میکروبی اطرا?? کش ها، براکت ها و سیم های ارتودنسی جمع می شوند و رعایت بهداشت دهان را به ویژه برای کودکان کم سن دشوار خواهد کرد. این سیستم ضمن ارتقاء بهداشت براکت ها و ر??ع معضل تغییر رنگ کش های دور براکت سازگاری بیشتری با سیستم استخوانی و عضلات ??ک و صورت دارد. دلیل این امر نیروهای بسیار ملایمی است که در سیستم Damon به دندانها اعمال می گردد. این ??ناوری از سال ۲۰۰۶ در ایران نیز به عنوان جدیدترین متد در رشته ارتودنسی که هم اکنون در اروپا و آمریکا مورد است??اده قرار می گیرد ارائه می شود. با این وجود تبلیغاتی از جمله عدم نیاز به کشیدن دندان، کاهش طول مدت درمان، کاهش درد بیمار و یا ا??زایش ??اصله مراجعات به متخصص ارتودنسی که در مجلات و پیک ها به چشم می خورد، همگی نیاز به تامل و مشاوره با متخصص ارتودنسی دارد. در حقیقت تصمیم گیری در خصوص نیاز یا عدم نیاز به کشیدن دندان جهت ارتودنسی بر عهده ابزار درمان نیست بلکه بر اساس صلاحدید متخصص ارتودنسی و متناسب با میزان به هم ریختگی دندانها و به خصوص ??رم صورتی هر بیمار است. البته باید پذیر??ت که ویژگیهای این سیستم در حد یک ابزار کمکی، سبب تسهیل درمان بیمارانی می شود که ردی?? نمودن دندانهای آنها به تشخیص درمانگر قرار است بدون کشیدن دندان صورت گیرد. امکان تسریع درمان با این مدل از براکت ها تنها در حدود چند ماه آن هم در مورد کیس هایی ممکن است که قرار نیست دندانی از دهان آنها خارج شود. تا به امروز به رغم پیشر??تهای شگر??ی که در ابزارهای درمانی صورت گر??ته است، هنوز شیوه و راهکار درمانی ??راگیری که بتواند مدت زمان درمان را به صورت محسوسی کاهش دهد، ابداع و یا معر??ی نشده است.

در مورد ادعای کاهش میزان درد ارتودنسی با است??اده از سیستم دیمون باید ا??زود که اصولا ارتودنسی تنها در یکی دو روز اول درمان آن هم در مورد برخی بیماران با درد و ناراحتی جزئی همراه است بنابراین ت??اوت چشمگیری در مقدار درد با است??اده از این سیستم و براکت های معمولی وجود ندارد.

در مورد تعداد د??عات مراجعه بیمار به متخصص ارتودنسی نیز اساسا بدون توجه به نوع براکت های بکار ر??ته جهت درمان، بیمار باید ماهی یکبار به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کند زیرا معمولا هر ماه کش ها و ??نرهای دستگاه ها نیاز به بررسی و تنظیم مجدد دارند و بنابراین تبلیغاتی مبنی بر عدم نیاز به مراجعه مکرر به متخصص ارتودنسی با است??اده از برخی سیستم ها که در مجلات و پیک ها مشاهده می شود دروغ هستند.

اخیرا برخی از دندانپزشکان عمومی که به صورت تجربی و غیرقانونی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی ارتودنسی می کنند این شائبه را ایجاد کرده اند که به کمک سیستم دیمون ضمن ر??ع نیاز به کشیدن دندان دیگر نیازی به مراجعه به متخصص ارتودنسی جهت درمان بهم ریختگی های دندانی وجود ندارد که با توجه به توضیحات مطرح شده این ادعا نیز محال است.

در پایان با اشاره به هزینه بالای است??اده از سیستم دیمون در مقایسه با سیستمهای معمول باید گ??ت که درمان با این سیستم زمانی توصیه می شود که مزایای کارکردش برای بیمار در ازای ۴۰ تا ۵۰ درصد دریا??ت قیمت بیشتر منطقی باشد.

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...