رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sel_bl

سن ازدواج

پست های پیشنهاد شده

در حال حاضر در ایران، سن ازدواج به یکی از مهمترین بحث های ازدواج تبدیل شده است موردی که تاثیر آن در سنین بالاتر مشاهده می شود در بعضی موارد شاید مشاهده کرده باشید که اگر ??ردی در میان ??امیل یا دوستان ازدواج می کند، بقیه نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و به ??کر ازدواج می??تند. سوالات زیادی برای دختران و پسران پیش می آید که آیا سن در ازدواج تاثیر دارد؟ و یا بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟ در این مقاله از سایت بزم یار، به موضوع سن ازدواج پرداخته ایم و سوالات ذکر شده را بررسی خواهیم کرد. شاید اگر در قدیم زندگی میکردید، قبل از رسیدن به ۲۰ سال ازدواج میکردید این مورد بیشتر برای خانم ها صدق میکند قطعا اگر از مادربزرگ یا پدربزرگتان که سن بالایی دارند در مورد سن ازدواجشان سوال کنید، اکثریت زیر ۲۰ سال بوده است احتمالا یکی از دلایل پایین بودن سن ازدواج در قدیم را میتوان عدم اهمیت تحصیل در آن زمان دانست برخی ها تنها به داشتن مدرک سیکل و یا دیپلم اکت??ا میکردند و سپس برای شروع زندگی جدید آماده می شده اند.

 

اما اکنون و بدلایل بسیار زیادی که مطرح کردن آنها خارج از بحث این مقاله است، سن ازدواج در ایران بالا ر??ته است و بدتر از آن، بالا ر??تن میانگین سن مردم کشور است زیرا تعداد ??رزندان اکثر زوج ها به عدد ۲ میرسد و دلایل زیادی نیز برای کاهش تعداد ??رزندان دارند موردی که در قدیم به ۴ یا ۵ برابر عدد ??علی نیز می رسیده است. اگر نگاهی به سن ازدواج در کشورهای دیگر بیندازیم شاید بتوان به کشور اندونزی رتبه نخست کمترین سن ازدواج را داد کشوری که مردمش در میانگین سنی ۲۲ سال ازدواج می کنند همچنین هندی ها رتبه بعدی را به خود اختصاص داده اند و با متوسط سن ۲۳ سال وارد دنیای جدید ازدواج می شوند. اما در کشور ایران آمارهای بسیار مت??اوتی از میانگین سن ازدواج ارائه می شود اما طبق اعلام یک منبع معتبر میانگین سن ازدواج در ایران برای مردان ۲۷ سال و برای زنان ۲۳ سال اعلام شده است طبق این آمار ، جالب است بدانید که مردان ۴ سال دیرتر از زنان ازدواج می کنند. برخی ها حداکثر سن برای ازدواج را ۳۰ سال می دانند و بعد از این سن و طبق تحقیقات میل ??رد برای ازدواج کم می شود و احتمال مجرد ماندن ا??زایش می یابد برخی دیگر سن ازدواج را تنها یک عدد می دانند و عقیده دارند تاثیری در ازدواج ندارد. اگر بخواهید طبق قانون ازدواج کنید، حداقل سن ازدواج برای مردان ۱۵ سال و برای زنان ۱۳ سال است اما توصیه زیادی که برای پذیرش مسئولیت بزرگ ازدواج می شود، داشتن شرایط ازدواج است این مسئله نسبت به سن ازدواج شاید از اهمیت بالاتری برخوردار باشد.

 

لازم به ذکر است که شرایط ازدواج تنها به داشتن خانه، کار و یک درآمد خوب ختم نمی شود بلکه از لحاظ روحی و مسئولیت پذیری باید شرایط ازدواج را داشته باشید زوج های زیادی هستند که علاوه بر داشتن یک زندگی ایده آل که آرزوی هر زوج جوانی است، با این حال برای طلاق اقدام کرده اند شاید اسم این شرایط را سن عقلی ازدواج نیز بتوان گذاشت. قبل از ازدواج باید بدانید که در زندگی زناشویی با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد که با توجه به نوع زندگیتان باید با آن مقابله کنید برای اینکه ب??همید به سن ازدواج رسیده اید یا خیر باید این سوال را خود بپرسید که آیا توانایی مدیریت یک زندگی را به تنهایی دارید؟ قطعا زمانیکه ??رزند دار نیز شوید مسئولیت شما بیشتر خواهد شد. نکته ای که اکنون طبق آمارهای موجود میتوان به آن رسید، هر چه سن ازدواج بالاتر باشد، احتمال پایدار بودن آن بیشتر است چرا که زوج ها دید بهتری نسبت به آیندشان دارند و حتی برخی ها به هد??ی که آرزو داشتند رسیده اند و دغدغه ??کری ندارند. از طر??ی دیگر ا??رادی که در سن پایینتر ازدواج میکنند ذهنشان درگیر شغل آینده، تحصیلشان و هد??ی که دارند هست و حتی اکثریت چه از نظر قدرت مدیریت یک زندگی و چه از نظر مالی توانایی اداره یک زندگی را ندارند بنابراین این دسته از ا??راد تمرکز کمتری نسبت به کسانی که سن بالاتری را برای ازدواج انتخاب کرده اند دارند. گ??تنی است طبق بررسی های انجام شده بهترین سن ازدواج بین ۲۷ تا ۳۲ سالگی اعلام شده است.

 

س٠ازدÙاج | بز٠Ûار

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...