رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

لینک بیلدینگ چیست؟اشتباهات خطرناک در فرآیند لینک سازی کدامند؟

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

واژه‌ی لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی یک واژه‌ی آشنا برای سئو کاران و همچنین برخی از مدیران سایت ها می‌باشد. هنوز هم صاحبان سایت هایی وجود دارند که با این ??رآیند بسیار مهم آشنایی ندارند و یا تلاشی برای کسب اطلاعات در این زمینه نکرده اند. اگر شما هم از آن دسته ا??رادی هستید که تمایل زیادی برای یادگیری در این زمینه دارید ولی به دلایل مختل??ی مو??ق به کسب آن نشده اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات اساسی و مهم در این حوزه ??را بگیرید.

لینگ بیلدینگ چیست؟

 

 

به تمامی اقدامات و ??عالیت هایی که در جهت ایجاد لینک به سایت شما انجام می‌شود لینک بیلدینگ یا لینک سازی گ??ته می‌شود. هد?? از لینک بیلدینگ ارتقاء رتبه و جایگاه سایت در موتورهای جستجو است. به این نکته توجه نمایید که هر لینک سازی موجب بهبود رتبه سایت نمی‌شود و داشتن بک لینک‌های زیاد لزوما موجب مو??قیت سایت نمی‌شود. بهبود رتبه به عوامل مختل??ی مانند اعتبار ص??حه و دامنه سایت مبداء و مقصد، تعداد لینک های ورودی و … بستگی دارد.

انواع لینک بیلدینگ:

 

 

برای دیده شدن محتوای سایت، نیاز به لینک سازی دارید، زیرا بدون انجام این ??رآیند نباید انتظار داشته باشید که کاربران به محتوای سایت شما هدایت شوند در واقع link bulding مرحله‌ی مهم از سئو سازی محسوب می‌شود و ??رآیند حساسی است و اگر به طرز صحیحی انجام شود موجب رهنمون شدن کاربران به سایت و ا??زایش بازدید و ترا??یک سایت شما می شود در غیر این صورت حتی امکان دارد سایت تا مرز حذ?? شدن از موتورهای جستجو پیش برود. لینک سازی به روش های زیر انجام می‌شود: 1- تبلیغ سایت و قرار دادن لینک سایت در سایت های نیازمندی و سایت های آگهی مانند سایت دیوار

 

2- قرار دادن لینک سایت در انجمن ها و ??رومهای ایرانی و خارجی

 

3-قرار دادن لینک سایت در وبلاگ ها و همچنین قرار گر??تن لینک سایت شما در قسمت پیوندهای وبلاگ های برتر

 

4- قرار گر??تن لینک سایت شما در سایت های دیگر که این مورد معمولا به این صورت است که سایت لینک دهنده لینک سایت شما را در قسمت لینک های م??ید قرار می‌دهد و یا اینکه به یکی از محتواهای سایت شما مانند محتواهای آموزشی لینک می‌دهد.

 

5- قرار دادن لینک سایتتان در شبکه های اجتماعی پر طر??دار مانند: ??یس بوک، گوگل پلاس، لینکدین و …

 

6- انجام تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید به این صورت که کاربران با کلیک بر روی بنر تبلیغاتی شما به سایتتان هدایت می‌شوند.

 

7- ایجاد پست مهمان و ثبت نظر در سایت‌های مرتبط به سایت شما و قرار دادن لینک سایت در انتهای آن

 

 

طبق مواردی که گ??ته شد مشاهده نمودید که بیش از 90 درصد، این ??رآیند توسط خود شما انجام می‌شود زیرا دریا??ت بک لینک طبیعی و اینکه دیگران به سایت شما لینک دهند بسیار مشکل است و به هیچ وجه نمی‌توان امیدوار بود که صاحبان سایت‌های دیگر به سایت شما لینک دهند، لذا خودتان باید آغازگر این ??رآیند و مرحله مهم سئو سازی باشید.

اشتباهات اساسی در لینک بیلدینگ:

 

 

حالا رسیدیم به مهم ترین بخش این مبحث، یعنی معر??ی اشتباهات اساسی که ممکن است بسیاری از صاحبان سایت ها در ??رایند لینک بیلدینگ مرتکب آنها شوند:

 

1- نداشتن برنامه ریزی دقیق و منظم در ??رآیند لینک بیلدینگ:

 

لینک سازی باید به صورت مداوم و منظم انجام شود نباید اینگونه باشد که به مدت چند ه??ته بک لینک ایجاد کنید و بعد از آن برای مدت زمان طولانی دست از لینک سازی بردارید. چنین کاری موجب می‌شود گوگل شک کند که سایت شما بک لینک خریداری کرده است. لزومی ندارد که هر روز به تعداد ??راوان بک لینک دریا??ت کنید 10 بک لینک در روز می‌تواند کا??ی باشد.

 

2- سایت محتوای با ارزشی برای ارائه به کاربران نداشته باشد:

 

موتورهای جستجو مخصوصا گوگل اهمیت بسیاری برای محتوا قائل هستند، به همین دلیل محتوا به عنوان پادشاه سایت معر??ی شده است. لینک سازی بدون داشتن محتوای مناسب محکوم به شکست است. برای اینکه سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند ابتدا خودتان باید دست به کار شده و مطالب و مقالات و ص??حه ??رودهای جامع و تخصصی و کاملی تولید کنید طوریکه که وقتی کاربری به مطالب شما هدایت می‌شود و آن را مطالعه می‌کند دیگر نیازی به جستجوی مطلب دیگری نداشته باشد، یعنی شما باید در مطلب بخصوصی منبع باشید، چنین ص??حاتی مورد توجه سایت های دیگر قرار می‌گیرد و در این صورت می‌توانید امیدوار باشید که سایت های دیگر به شما لینک بدهند در این صورت لینک طبیعی دریا??ت می‌کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که علاوه بر این که محتوای شما باید جذاب و غیر کپی و تولید شده توسط خود شما باشد، باید طول مناسبی هم داشته باشد تا بتوان اطلاعات را به طور کامل در آن گنجاند معمولا محتواهای کوتاه، اطلاعات جامعی به کاربران منتقل نمی‌کنند و همچنین مورد توجه گوگل نیز قرار نمی‌گیرند.

 

3- بر روی تعداد زیادی از کلمات و عبارات کلیدی و ص??حات تمرکز نکنید:

 

در ??رآیند بک لینک گیری و لینک سازی نباید روی یک کلمه کلیدی یا یک ص??حه تمرکز کنید و برای مدت زمان طولانی برای آنها بک لینک نگیرید زیرا در این صورت مشمول جریمه ی گوگل خواهید شد. کلمات و ص??حات خود را لیست نمایید و به صورت منظم در روزهای مختل?? برای آنها بک لینک دریا??ت نمایید.

 

 

4- تمام توان خود را بر روی ص??حه اصلی نگذارید:

 

بسیاری از صاحبان سایت ها تمام توان و انرژی خود را بر روی اصلی سایت صر?? می‌کنند و تمام کلمات و عبارات کلیدی مهم سایت را در ص??حه اصلی قرار داده و برای آنها بک لینک دریا??ت می‌کنند. در واقع استدلال?? آنها این است که کاربران از ص??حه اصلی به بازدید از سایت آنها بپردازند نه از ص??حات ??رود دیگر. ولی باید بگوییم که متمرکز شدن روی ص??حه اصلی یکی از اشتباهات بزرگی است که بسیاری از صاحبان سایت ها مرتکب آن می‌شوند. کاری که باید انجام دهید این است که ص??حات ??رود مرتبط با کلمات کلیدی اصلی سایت ایجاد کنید و برای آنها نیز بک لینک دریا??ت نمایید. تنها بالا بودن قدرت ص??حه‌ی اصلی کا??ی نیست تلاش کنید قدرت ص??حاتی که کلمات کلیدی اصلی سایت شما در آنها هستند ا??زایش پیدا کنند که تاثیر بسیار مثبتی بر سئوی سایت خواهد داشت.

 

5- متن آگهی های شما نباید یکسان باشد:

 

وقتی در سایت های درج آگهی و نیازمندی ها، اقدام به قرار دادن یک آگهی و لینک سایت خود می‌کنید نباید متن آگهی های شما یکسان باشد، بهتر است متن آگهی ها مت??اوت باشد. علاوه بر این زمانی که می‌خواهید وب‌سایتی را مجاب کنید که در سایت آنها پست مهمان قرار دهید باید درخواست های مت??اوتی به سایت های مختل?? ارسال نمایید و ابتدا باید بدانید که هر سایتی به چه چیزی نیاز دارد و نیاز سنجی کنید سپس درخواستی بدهید که در جهت ر??ع نیازهای آن سایت نیز باشد تا درخواست شما قبول شود.

 

و در پایان…

 

لینک سازی یکی از مهم‌ترین مراحل سئو سازی سایت است که اگر با رعایت تمامی مقررات و قوانین مربوط به آن انجام شود تاثیر بسیار بالایی بر رتبه سایت خواهد داشت ولی در صورتیکه که مطابق با اصول انجام نشود می‌توان گ??ت به راحتی می‌تواند موجب شکست سایت شود. بنابراین قبل از اقدام برای شروع بک لینک گیری سعی کنید تمامی قواعد آن را ??را بگیرید تا در این پروسه با مشکلی مواجه نشوید.

 

منبع: سایت ساز زرین

ویرایش شده توسط sitesazz

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...