رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
tanaz22

مزایای پرده هوا و کاربرد و نکات نصب

پست های پیشنهاد شده

درباره پرده هوا:

 

پرده هوا نام دستگاهی است که در بالای درب نصب می شود و دو منطقه گرم و سرد به وسیله آن از هم جدا می شود. دستگاه پرده هوا جریان هوای ??شرده را به وسیله یک ??ن قوی در سق?? و یک مکنده قوی در ک?? به صورت مستقیم از بالای درب به پایین می دمد. شکل ظاهری پرده هوا مانند اسپیلت است و مانند درب نامرئی عمل می کند و مانع از هدر ر??تن هوای گرم و یا سرد داخل می شود وبه خصوص در محیط های پر ر??ت و آمد به مصر?? بهینه انرژی کمک می کند. پرده هوا از ورود هوای نا مطبوع و حشرات و آلاینده ها به داخل جلوگیری می کند.

 

air-curtain-work-cartoon-300x159.jpg

 

به طور کلی پرده هوا جریان گسترده و مداوم از هوا است که از ورود هوای نامطبوع و گرد و غبار و ورود حشرات به درون محیط جلوگیری می کند. پرده هوا در مکان های مختل??ی مانند مجتمع ها و ساختمان ها و بیمارستان ها و … مورد است??اده قرار می گیرد و کاربرد گسترده ای دارد. است??اده از پرده هوا به خصوص در محیط هایی که در طول زمان کاری درب ورودی باید باز بماند بسیار مورد است??اده قرار می گیرد. پرده هوا همچنین نقش بسیار مهمی در ح??ظ و کنترل اتلا?? انرژی دارد و مانع از خروج هوای سرد در ??صل گرما و مانع از خروج گرما در ??صل سرما می شود و به این ترتیب در ??صل سرما محیط داخل را گرم و در ??صل گرما محیط داخل را خنک نگه می دارد. دستگاه پرده هوا حتی در صورت باز بودن درب مانع از ورود بادهای غالب می شود. پرده هوا همچنین انتشار بو و گرد و غبار و آلودگی های دیگر را کنترل می کند.

 

air-curtain-work-178x300.png

 

به طور کلی پرده هوا در دو مدل تجاری و صنعتی تولید و مورد است??اده قرار می گیرد. دستگاه پرده هوا در کارخانجات مواد غذایی،سرد خانه ها،کارخانه های داروئی،صنایع سبک و سنگین،کراخانجات خودرو سازی،??روشگاه های زنجیره ای،هتل ها،بانک ها،رستوران ها،بیمارستان ها،ترمینال ها،مترو،ساختمان های ادری و مسکونی و بسیاری از مکان های دیگر مورد است??اده قرار می گیرد.

مزایای پرده هوا:

 

– پس از باز و بسته شدن درب گرما و سرمای مطبوع داخل محیط را ح??ظ می کند

– موجب بهینه سازی مصر?? انرژی می شود

– یکپارچگی محیط داخل را کنترل می کند

– از ن??وذ حشرات به درون محیط جلوگیری می کند

– دمای محیط را پایدار نگه می دارد

– کنترل انتقال هوا و ذخیره کردن انرژی درون محیط

– جلوگیری از ورود آلاینده ها و حشرات به درون محیط و در نتیجه ارتقا سطح بهداشت

– از ق??ل شدن انرژی جلوگیری می کند و هوا را به گردش در می آورد

 

همان طور که گ??تیم دستگاه پرده هوا در دو مدل اداری و صنعتی تولید و مورد است??اده قرار می گیرد و پرده هوا اداری آن ??ضای کمتری را اشغال می کند و شکل زیباتری دارد و مصر?? برق در این دستگاه پرده هوا نسبت به پرده هوای صنعتی کمتر است و صدای کمتری تولید می کند و پرده هوای صنعتی را می توان متناسب با ??شار باد و حجم هوای محیط و متناسب با نوع کاربرد و بر اساس طول و عرض و ارت??اع درب طراحی و تولید کرد.

چند نکته مهم:

 

– پرده هوا باید در جایی نصب شود که امکان ورود آب به درون دستگاه وجود نداشته باشد

– دستگاه پرده هوا باید به صورت دوره ای توسط ا??راد متخصص سرویس شود زیرا ممکن است به مرور زمان ورد گرد وغبار به درون دستگاه موجب از کار ا??تادن موتور دستگاه شود

– دستگاه
را می توان از حالت اتوماتیک خارج کرد و در مواقعی که تردد زیاد است باید دستگاه از حالت اتوماتیک خارج شده و به طور دائمی کار کند

– برای تمیز کردن دستگاه پرده هوا هرگز مواد شیمیایی مانند بنزین و تینر است??اده نکنید.

بدون نظر به “مزایای پرده هوا و کاربرد و نکات نصب???.منبع:

  • Like 3

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...