رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
tanaz22

آنچه لازم است درباره کفسابی و مزایای آن بدانید

پست های پیشنهاد شده

 

هنگامی شما نیاز به ک??سابی در بنای سختمانی خود را حس می کنید که موزاییک ها و یا سرامیک هایی که سطح ک?? بنا را پوشانده اند مسطح و همتراز نباشند و لبه های آنها صا?? نبوده و بالا و پایین تر از یکدیگر باشند. و یا هنگامی که در اثر است??اده از چسب و سیمان و گچ و … امکان تمیز کردن ک??پوش ها با مواد پاک کننده وجود نداشته باشد، نیاز به ک??سابی در جهت زدودن این مواد از روی موزاییک و یا سنگ ها احساس می شود.

اما از دیگر کاربردهای این عمل در زمانی به چشم می آید که در مدت زیادی عمل نظا??ت سطح ک?? ساختمان انجام نشده باشد که برای تمیز کردن و درخشان جلوه دادن ک?? بنا میتوان از یک ک??ساب که با تجهیزات و وسایل مربوط به ک??سابی می پردازد بهره برد.

کاربرد ک??سابی به همین جا ختم نمی شود، بلکه به هنگامی که مدت زمانی از عمر ک??پوش های سطح بنا و یا عمر م??ید ساختمان می گذرد.

سنگ و سرامیک ها کدر و کهنه به نظر می آیند که می توان آنها را با ساب زدن، جلایی دوباره بخشید و لایه ای با قطری نازک و کم از سطح آنها برداشت.

حتی در زمان ساخت یک بنا، کار??رما به جای پرداخت هزینه بالا جهت خرید سنگ مرغوب، از سنگ هایی که کدر بوده و هزینه پایین تری دارند خریداری کرده و با یک عمل ک??سابی به آنها درخشندگی و نمایی زیبا و ش??ا?? می دهد.

 

9-3-300x300.jpg

 

ک??سابی به طولانی شدن عمر و زمان کارکرد سنگ هم کمک می کند زیرا با مسطح کردن و هم تراز نمودن با یکدیگر، در اثر ر??تن و آمدن بر روی آنها لق نمیزنند و نمی شکنند.

در ابتدای شروع عمل ک??سابی یا همان سابیدن سطح ک?? ساختمان که در حال حاضر به امری رایج تبدیل گشته، مسطح کردن و ر??ع کردن بالا و پایین بودن لبه های سرامیک، موزاییک و یا … انجام می شود و در گام بعدی، عملیات ش??ا?? سازی و براق کردن و یا به اصطلاح شیشه ای کردن سطح انجام می شود به گونه ای که زمان ایستادن بر روی سطحی که ک??سابی شده می توانید زیر پای خود را به مانن شیشه ببینید.

اما اشاره به این نکته ضرورت دارد که عمل ک??سابی توسط برخی با به کار بردن موادی چون اسید و یا مواد شیمیایی بسیار قوی انجام می دهند که به شدت به سنگ آسیب می زند و آن را خورده و باعث کم شدن عمر م??ید آن سنگ می گردد.

عملیات ک??سابی باید با دستگاه های مخصوص خود انجام شود که در دو نوع سه ??از و تک ??از بوده و البته که سه ??از با قدرت و توان بیشتری کار انجام می دهد و نتیجه بهتری ارائه می دهد اما در ساختمان هایی به کار می آید که آسانسور و برق 3 ??از موجود دارند.

اگر
، تنها با ??رچه های سیمی انجام شود، سنگ و سرامیک؛ ش??ا?? و براق بودن مورد نیاز به جهت د??ع کردن کثی??ی ها و عوامل خارجی را به دست نمی آورد و مجدد کدر شده و نیاز به تمیز شدن مجدد دارد.

مورد قابل ذکر دیگری که وجود دارد این است که بعضی سنگ ها با توجه به جنسشان به هنگام ک??سابی در آنها سوراخ و خلل هایی ایجاد می شود که ک??ساب آنها را با ماده خاصی به نام زرین، پر و ر??ع می کند و دوباره عمل ساب زدن روی آنها را انجام می دهد.منبع:

  • Like 3

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...