رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
tanaz22

پانل و کاربرد آن

پست های پیشنهاد شده

%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%8A%D8%B4%D9%86_%D8%B3%D8%A8%D9%83.jpg

 

پانل یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که امروزه در ساخت دیوارها و سق?? مورد است??اده قرار می گیرد.برای ساخت دیوار حمال و دیو.ار جدا کننده و همچنین برای نمای خارجی دیوار از پانل است??اده می شود.به محض ورود پانل در صنعت ساخت و ساز و معماری استقبال بسیارخوبی از آن شد که این نشان دهنده ویژگی ها و کاربرد گسترده پانل است.پانل از یک لایه عایق و دو لایه ??لزی در دو طر?? تشکیل شده است که در کی??یت های مختل?? تولید و مورد است??اده قرار می گیرد و کی??یت پانل به کی??یت و جنس ورق پوششی و عایق بستگی دارد.پانل ها در انواع مختل??ی وجود دارند و پانل پلی استایرن و پانل پشم سنگ و پانل پلی یورتان چند نمونه از انواع پانل هایی است که مورد است??اده قرار می گیرد و پانل پلی استایرن نسبت به پانل های دیگر عایق ضعی?? تری دارد و سبکتر و ارزان تر از دیگر پانل ها است و قابلیت اشتعال این پانل بسیار بالا تر است و پانل پشم سنگ در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی دارد اما در برابر ن??وذ آب مقاومت چندانی ندارد و طول عمر کمتری دارد و بهترین نوع پانل،پانل پلی یورتان است که بین ورق ها و عایق این پانل چسبندگی بسیار بالایی دارد و قیمت آن نسبت به دیگر پانل ها بیشتر است .

کاربرد پانل:

امروزه پانل در ساخت و ساز ساختمان و سوله و ... کاربرد وسیعی دارد و اغلب معماران و ساختمان سازان از پانل های سبک به جای مصالح سنگین است??اده می کنند و با صر?? هزینه و زمان کمتر پروژه ساختتمانی را به بهترین نحو انجام می دهند و همچنین است??اده از پانل در ساخت ساختمان عمر م??ید ساختمان را نیز بالا می برد و پانل در مقایسه با مصالح سنتی در برابر زلزله و طو??ان بسیار مقاوم تر است و در صورت تخریب می توان بدون کنده کاری و تخریب سق?? این مصالح را تعویض کرد و خرابی و مشکلات آن را برطر?? کرد.

با است??اده از پانل بسیاری از مشکلات قیمت و زمان ساختمان سازی حل شد و در زمان کمتر و با صر?? هزینه کمترساختمان ساخته می شود.

پانل علاوه بر صنعت ساختمان در موارد دیگر نیز مورد است??اده قرار می گیرد که از جمله موارد است??اده آن می توان به آلاچیق ها،کانکس ها،کانتینر ها،تابلوهای تبلیغاتی،استودیوصدابرداری ،سرد خانه ها،سق?? انبارها و سوله ها و کارخانجات و ... اشاره کرد.

پانل ها ضخامت بسیار کمتری نسبت به دیگر مصالح ساختتمانی دارند و این امر موجب می شود ??ضای کمتری اشغال کرده و ??ضای بیشتری را پس از ساخت و ساز در دسترس قرار دهند.

از پانل ها علاوه بر سق?? در دیوار ها نیز است??اده می شود و برای عایق کردن دیوار ها و ساخت ماکت و در استودیو صدابرداری،در دکوراسیون داخلی،در درمانگاه های سیار و دیگر سازه های موقت،در پارتیشن بندی ??ضای داخلی اداره ها،سالن های ورزشی،ساختمان های پیش ساخته،ساختمان های صنعتی،در ساخت انواع سوله ها و کانکس ها از پانل دیواری است??اده می شود.و علاوه بر آن پانل دیواری و سق??ی در صنایع مختل?? کاربرد زیادی دارند.

ساندویچ پانل در ساختمان های تجاری،ساختمان های مسکونی،ساختمان های اداری،ساختمان ها و سوله های صنعتی،آزمایشکاه ها ،بیمارستان ها ،کارخانه های دارو سازی،گلخانه ها و ویلا ها و بسیاری از موارد دیگر مورد است??اده قرار می گیرد.

برای ایجاد ??ضا برای تبلیغات و ساخت مدل های بسیار بزرگ نیز
کاربرد وسیعی دارد.پانل در طرح ها رنگ های مختل??ی وجود دارد و در سق?? آلاچیق ها برای پوشاندن سق?? می توان از طرح و رنگ مناسب آن است??اده کرد و به آلاچیق زیبایی بخشید و علاوه بر زیبایی پانل موجب مقاوم شدن سق?? آلاچیق می شود.منبع:

  • Like 3

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...