رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

تاپیک جامع اخبار به روز فناوری اطلاعات

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]959[/ATTACH]

 

 

با سلام خدمت کاربران عزیز ??روم.

این تاپیک رو ایجاد کردم تا به کمک کاربران عزیز آخرین اخبار ??ناوری اطلاعات رو اینجا قرار بدیم. امیدوارم کاربران عزیز هم به ما کمک کنند تا این سری تاپیک ها با استقبال رو برو بشه و با هم آخرین اخبار رو یکجا داشته باشیم.

این تاپیک به روز میشه و اخباری که خواندنی است و جالبه رو برای شما دوستان قرار میدیم. باز هم عرض می کنم این تاپیک تنها با شرکت دیگر کاربران عزیز قدرتمند میشه وبا شرکت دیگر کاربران می تونیم یک تاپیک جامع داشته باشیم.

با تشکر و امید به همکاری شما دوستان عزیز.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1130[/ATTACH]

نسخه جدید سیستم عامل اپل از راه می*رسد

 

به گزارش خبرگزاری برنا، شرکت اپل ادعا می*کند سیستم عامل جدید خود یعنی آی ا?? اس 5 (iOS 5) را ه??دهم آگوست رونمایی می*کند.

 

بر اساس گزارش پی*سی*ورد، اپل قصد دارد نسخه جدید سیستم عامل آی ا?? اس5 (iOS 5) یعنی بتا 6 را به کاربران خود عرضه کند.

 

به گ??ته طراحان اپل، در نسخه جدید امکانات صوتی و امکانات شنیداری برای تشخیص صدای کاربر و انجام دستورهای او تقویت شده* است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1131[/ATTACH]

نرم*ا??زار ارسال پیامک از تل??ن*های آندرویدی و آی??ون در ??یس بوک

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه اجتماعی ??یس*بوک به منظور جذب کاربران اعلام کرد قابلیت جدیدی به سایت خود اضا??ه کرده که به کمک آن، کاربرانی که از تل??ن*های همراه با سیستم عامل آندروید و یا آی ??ون است??اده می*کنند، می*توانند از طریق آن به دوستان خود پیغام ارسال کنند.

 

بر اساس گزارش زد دی نت، سرویس جدید ??یس*بوک علاوه بر این که به کاربران امکان ارسال پیامک را می*دهد، به کمک آن ا??راد می*توانند تصاویر و محل اقامت خود را برای دوستان*شان ارسال کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1132[/ATTACH]

توزیع تبلت جدید سامسونگ در اروپا متوق?? می*شود

به گزارش خبرگزاری برنا، شرکت رایانه*ای اپل که پیش از این با شرکت سامسونگ بر سر حق امتیاز انحصاری طراحی و ساخت تبلت و تل??ن*های همراه هوشمند اختلا??ات شدیدی داشت، اکنون با رای یک دادگاه آلمانی امتیاز جدیدی به دست آورد.

 

به گزارش زددی نت، بر اساس رای این دادگاه قرار است از توزیع تبلت*های گلکسی سامسونگ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به غیر از هلند جلوگیری شود.

 

پیش از این شرکت اپل، سامسونگ را متهم کرده بود که این شرکت کره*ای در طراحی تبلت گلکسی 10.1 جدید خود، حق امتیاز انحصاری اختراع اپل را رعایت نکرده و محصول جدیدش را دقیقا بر اساس آیپد (iPad) طراحی کرده است.

 

در ادامه اختلا??ات شدید اپل و سامسونگ و اتهاماتی که اپل به این شرکت کره*ای وارد می*کند، شرکت کوپرتینو در استرالیا ??روش محصول جدید سامسونگ را به طور کلی ممنوع اعلام کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1133[/ATTACH]

پلیس انگلستان دست به دامن بلک*بری می*شود

 

به گزارش خبرگزاری برنا، هماهنگی اغلب اغتشاشات اخیر انگلستان علاوه بر این*که توسط شبکه*های اجتماعی نظیر ??یس*بوک و توئیتر انجام می*شود بخش قابل توجهی از هماهنگی*های اغتشاش*گران به کمک پیامک*هایی است که با سرویس بلک*بری به یکدیگر ارسال کرده*اند.

 

بر اساس گزارش نشریه این??ورمیشن ویک، پلیس انگلستان برای ردیابی اغتشاش گران و کنترل خشونت*های خیابانی از شرکت بلک*بری درخواست کرده تا اطلاعات را در اختیار آن*ها قرار داده و در مقابل، این شرکت مخابراتی هم پیشنهاد پلیس این کشور را پذیر??ته اما به طور دقیق مشخص نکرده که چه نوع اطلاعاتی را در اختیار مقامات انتظامی و امنیتی قرار خواهد داد.

 

روز دوشنبه «پاتریک اسپنس» مدیر ارشد ??روش جهانی و بازاریابی بلک*بری اعلام کرد ما برای همکاری با پلیس انگلستان همکاری خود را اعلام کرده*ایم و مشتاق هستیم هر گونه اطلاعاتی را که به قیام*های خشونت بار خیابانی مربوط می*شود را در اختیار آن*ها قرار دهیم.

 

خشونت*های خیابانی در انگلستان در پی کشته شدن یک جوان 29 ساله در اثر شلیک گلوله پلیس در مناطق ان??یلد، والتامستو، والتام ??ارست در شمال و بریکستون در جنوب لندن آغاز و سپس به شهرهای دیگر انگلستان کشیده شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1134[/ATTACH]

هکرهای ناشناس برای ??یس*بوک خط و نشان کشیدند

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا، گروه هکرهای ناشناس (Anonymous) که به هکتیویست*ها هم شهرت دارند، در بیانیه*ای اعلام کردند، قصد دارند در ماه نوامبر سال جاری میلادی شبکه اجتماعی ??یس*بوک را مورد حمله سایبری خود قرار دهند.

 

بر اساس گزارش زد*دی*نت، هکرهای ناشناس از طریق یک پیام ویدیویی که توسط سایت یوتیوب منتشر شده اعلام کردند؛ از آن*جایی که به اعتقاد آن*ها میان حکومت*های استبدادی و شبکه اجتماعی ??یس*بوک رابطه وجود دارد، آن*ها عزم خود را جزم کردند تا در روز موعود ضربه خود را به این سایت وارد کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1135[/ATTACH]

لاجیتک اولین ماوس ویژه تبلت را معر??ی می*کند

 

به گزارش خبرگزاری برنا، شرکت لاجیتک برای کاربران تبلت که علاقه دارند از تبلت خود مانند یک رایانه رومیزی است??اده کنند، ماوس طراحی می*کند.

 

بر اساس گزارش گیزمگ، لاجیتک اعلام کرد ماوس ویژه*ای مخصوص تبلت*هایی که از سیستم عامل آندورید 3.1 است??اده می*کنند معر??ی کرده و در حال حاضر کاربران می*توانند به صورت آنلاین آن را خریداری کنند.

 

ماوس آبی لاجیتک به عنوان اولین ماوس مخصوص تبلت*های آندرویدی قابلیت ارتباط به صورت بی*سیم تا ??اصله 9 متری را دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1136[/ATTACH]

آی*بی*ام از ساخت ابررایانه دانشگاهی منصر?? شد

 

به گزارش خبرگزاری برنا، روز گذشته شرکت رایانه*ای "آی*بی*ام" اعلام کرد که از طراحی ابررایانه دانشگاهی که قرار بود در دانشگاه ایلینویز ساخته شود، منصر?? شده است.

 

بر اساس گزارش ام*اس*ان*بی*بی*سی، شرکت رایانه*ای آی*بی*ام اعلام کرد به علت هزینه بالا و پشتیبانی*های ??نی گسترده*ای که ایجاد ابررایانه دانشگاهی می*طلبد، از طراحی آن منصر?? شده و جا را برای طراحان دیگر خالی می*کند.

 

با این اقدام آی*بی*ام، مسئولان دانشگاه ایلینویز به دنبال شرکت دیگری هستند که ابررایانه و سامانه "بلو واترز" این دانشگاه را تا پاییز سال 2012 ساماندهی کند.

 

مدیران این دانشگاه با ناامیدکننده خواندن اقدام اخیر شرکت آی*بی*ام، اعلام کردند ضمن این*که به دنبال یک شرکت جایگزین هستیم، استعدادهای موجود در دانشگاه هم نباید نادیده بگیریم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1137[/ATTACH]

هکر 10 ساله بازی*های رایانه*ای را هک کرد

 

به گزارش خبرگزاری برنا، دختر 10 ساله مو??ق شد با انجام حمله هکری موسوم به "زیرودی" (zero-day) رایانه*هایی که دارای سیستم عامل*های iOS و آندروید بودند را هک کند.

 

بر اساس گزارش سی*نت، دختر 10 ساله در حاشیه برگزاری گردهمایی هک "د?? کن" (DefCon) با شرکت در یک مسابقه مو??ق شد نقاط آسیب*پذیر سیستم عامل*های iOS و آندروید را شناسایی کند و از بازی*های رایانه*ای موجود در آن*ها بهره*برداری کند.

 

حمله هکری زیرونت حمله هکری است که در آن هکر با حمله به یک رایانه، برنامه*هایی که در آن رایانه نصب شده را تحت کنترل خود در می*آورد.

 

این هکر 10 ساله که با نام مستعار سای*??ای (CyFi) خود را معر??ی کرده در گ??ت*و*گو با سی*نت می*گوید؛ همیشه در انجام بازی*های رایانه*ای از این*که بخواهم برای عبور از برخی مراحل مدتی منتظر بمانم عذاب می*کشیدم، به عنوان نمونه در بازی*های رایانه*ای که باید در آن*ها مزرعه و خانه ساخت، تحمل گذشت زمان برای رشد یک گیاه واقعا برایم غیر قابل تحمل بود، همین بهانه*ای شد تا سعی کنم با ن??وذ به بازی*های رایانه*ای کنترل زمان را به دست گر??تم.

 

دختر هکر برای آن*که شرکت*های سازنده بازی*های رایانه*ای که هک کرده بتوانند از خود د??اع کنند و ??رصت جبران داشته باشند، از هیچ کدام از بازی*ها نام نبرده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

1138-تاپیک-جامع-اخبار-به-روز-??ناوری-اطلاعات-9-jpg

 

 

با ابزار تازه ادوب سايت طراحي كنيد

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری ??ارس، اين نرم ا??زار در واقع بسياري از امكانات نرم ا??زارهاي قبلي شركت ادوب مانند InDesign و Illustrator را در خود دارد و كاربراني كه قبلاً از اين نرم ا??زارها است??اده كرده باشند راحت تر مي توانند از محصول تازه بهره ببرند.

محيط كاربري اين نرم ا??زار شباهت زيادي با ديگر نرم ا??زارهاي ساخت شركت ادوب و به خصوص ??وتوشاپ دارد و ا??رادي كه با اين نرم ا??زار آشنا باشند به سرعت مي توانند از امكانات آن براي طراحي وب سايت هاي تعاملي با امكانات مختل?? چند رسانه اي بهره ببرند.

نرم ا??زار Muse از چهار بخش مختل?? تقسيم مي شود. برنامه ريزي، طراحي، پيش نمايش و انتشار خروجي. در بخش اول كاربر ساختار سايت مورد نظر را با تركيب چارت هاو مول??ه هاي مختل?? طراحي مي كند.

در بخش دوم با است??اده از دهها ابزار موجود كار طراحي انجام مي شود و سپس در بخش پيش نمايش سايت طراحي شده مشاهده و آخرين تغييرات اعمال مي شود و در نهايت خروجي لازم تهيه مي شود.

يكي از محسنات اين نرم ا??زار امكان مشاهده جدول درختي ص??حات مختل?? طراحي شده و نحوه ارتباط و لينك هاي آنها به يكديگر است. قيمت اين نرم ا??زار از سوي شركت ادوب 180 دلار تعيين شده است. ابزار طراحي اين نرم ا??زار بيشتر بر پايه HTML است و ادوب مي گويد در آينده بر امكانات Muse خواهد ا??زود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1139[/ATTACH]

اختراع تازه اپل براي پاكيزگي نمايشگرهاي همراه

 

خبرگزاري ??ارس: اگر كثي?? شدن مكرر نمايشگرهاي تل??ن همراه بر اثر تماس بيش از حد انگشت شما را خسته كرده اختراع تازه اپل ممكن است به كمك شما هم بيايد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از نت ورك ورلد، بر اساس اختراعي كه اپل به تازگي ثبت كرده، اين شركت قصد دارد در آينده نزديك سطح رويي نمايشگرهاي وسايل مختل?? الكترونيك را با يك ماده مقاوم در برابر چربي و عرق بپوشاند تا از كثي?? شدن مكرر نمايشگرها جلوگيري كند.

اين ماده كه حالت مايع دارد، oleophobic نام دارد و با است??اده از روشي موسوم به Physical Vapor Desposition بر روي سطح نمايشگر باقي مي ماند. در قالب اين روش ماده ياد شده در قالب بخار بر روي سطح نمايشگر گوشي ته نشين شده و چرك و عرق ناشي از تماس دست را از روي سطح گوشي پاك كرده و ص??حه آن را به طور مرتب تميز و قابل مشاهده نگه مي دارد.

اپل قبلاً نمونه هاي اوليه اي از اين ??ناوري را بر روي گوشي هاي iPhone 3GS، iPhone 4 و حتي آي پد امتحان كرده بود. اما به نظر مي رسد تكميل اين ??ناوري مستلزم گذشت مدت زمان بيشتري است.

برخي منابع نزديك به اپل مي گويند گوشي آي??ون 5 احتمالا اولين محصولي خواهد بود كه مجهز به اين ??ناوري است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1140[/ATTACH]

 

ابزار امنيتي جديد مك*آ??ي براي آي??ون و آي*پد

 

خبرگزاري ??ارس: شركت مك آ??ي نسخه تازه اي از ابزار امنيتي خود موسوم به WaveSecure را براي گوشي آي??ون و همين طور رايانه لوحي آي پد شركت اپل عرضه كرده است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از تك وب، ويژگي مهم اين محصول سازگاري كامل با امكانات و ويژگي هاي سيستم عامل iOS است. پلات??ورم امنيتي ياد شده به كاربران امكان مي دهد تا از اطلاعات خود كه برروي گوشي يا تبلت ذخيره كرده اند نسخه پشتيبان يا بك آپ تهيه كنند، گوشي يا تبلت م??قود شده يا به سرقت ر??ته را ردگيري كنند و از راه دور اطلاعات مربوط به ??هرست تماس هايشان را پاك كنند.

نرم ا??زار يادشده به قيمت 20 دلار از ??روشگاه App Store شركت اپل قابل خريداري است. يكي از مزاياي مهم اين نرم ا??زار قابليت تهيه نسخه پشتيبان از حجم زيادي از اطلاعات اعم از اطلاعات مربوط به ??هرست تماس، عكس ها و ??ايل هاي چندرسانه اي است اما اين نسخه بر خلا?? نسخه آندرويد هنوز قادر به تهيه نسخه پشتيبان از پيامك ها، اطلاعات مربوط به تقويم و لاگ ??ايل هاي تماس ها نيست.

اپل خود نرم ا??زار ويژه اي را كه مجهز به اين امكانات است عرضه كرده و براي اولين بار است كه امكان عرضه نسخه مشابهي را در ??روشگاه آنلاين اپل ??راهم كرده است. به نظر مي رسد امكانات محدود اين نسخه عامل اين موا??قت است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1141[/ATTACH]

 

ا??زونه*هاي ناخواسته ??اير??اكس را بلوكه كنيد

 

خبرگزاري ??ارس: با توجه به سوءاست??اده گسترده از قابليت نصب ا??زونه بر روي مرورگر ??اير??اكس، بنياد موزيلا طراح و سازنده اين مرورگر از اين پس نصب ناخواسته ا??زونه بر روي مرورگر ياد شده را ناممكن مي كند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از رجيستر، بسياري از برنامه هاي نرم ا??زاري به گونه اي طراحي شده اند كه ا??زونه هايي را بدون رضايت كاربر به مرورگر وي اضا??ه مي كنند اما از اين پس بدون كسب رضايت و اطلاع كاربر نصب اين ا??زونه ها ممكن نخواهد بود.

بنياد موزيلا اميدوار است با اعمال اين تغيير كاربران از اين پس برروي حريم شخصي و نحوه است??اده از ??اير??اكس كنترل و نظارت بيشتري داشته باشند. اين قابليت ??علاً به طور آزمايشي بر روي اين مرورگر ??عال شده وقرار است در آينده به طور كامل قابل است??اده شود.

سرويس ياد شده به گونه اي است كه اگر ا??زونه*اي بخواهد به طور مخ??يانه برروي ??اير??اكس ??عال شود به طور خودكار آن را از كار مي اندازد. برخي از اين ا??زونه ها براي سرقت اطلاعات شخصي كاربران به كار گر??ته شده و حتي موجب نقص ??ني و از كار ا??تادن مرورگر ??اير??اكس مي شوند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1142[/ATTACH]

 

حمله هكرهاي ناشناس به سيستم حمل و نقل سان ??رانسيسكو

 

خبرگزاري ??ارس: هكرهاي ناشناس با حمله به سيستم رايانه اي تنظيم شبكه حمل و نقل در شهر سان ??رانسيسكو اطلاعات گسترده اي را از وب سايت آن سرقت كردند.

 

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از يو اس اي تودي، هكرها اطلاعات تماس بيش از 2000 ن??ر از مشتركان و كاربران اين وب سايت را در دسترس عموم قرار دادند اما علت اين اقدام هكرها، اعتراض به بلوكه كردن تماس با تل??ن همراه توسط مقامات خدمات حمل و نقل در شهر سان ??رانسيسكو به مدت چند ساعت بوده است.

عده اي از ??عالان حقوق مدني قصد داشتند از طريق شبكه هاي اجتماعي يك تظاهرات را در اعتراض به تيراندازي پليس به يك مرد 45 ساله در سان ??رانسيسكو سازمان دهند. وي در اثر اين تيراندازي كشته شده بود و خشونت پليس با واكنش تند مردم در شبكه هاي اجتماعي مواجه شده اما مسئولان حمل و نقل با قطع تل??ن هاي همراه در اين تصميم اختلال ايجاد كردند.

هكرهاي ناشناس مي گويند اطلاعات بيش از 55 هزار ن??ر را از پايگاه داده وب سايت Bay Area Rapid Transit بيرون كشيده اند و مشخص نيست آيا انها همه اين اطلاعات را ا??شا خواهند كرد يانه.

در عين حال مقامات مسئول مي گويند در جريان اين هك هيچ اطلاعات مالي حساسي به سرقت نر??ته است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1143[/ATTACH]

 

مايكروسا??ت و اخذ مجوز توليد گوشي كشويي

 

خبرگزاري ??ارس: شركت مايكروسا??ت امتياز جديدي را به نام خود به ثبت رسانده است كه بر اساس آن اين شركت بزرگ نرم*ا??زاري مي*تواند تل??ن*همراه جديد با بدنه كشويي طراحي و توليد كند.

 

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از الكترونيستا، گوشي*هاي كشويي محصولي جديد محسوب نمي*شود و از زمان تولد آن*ها مدت زيادي مي*گذرد، اما مجوز مايكروسا??ت در اين زمينه به گونه*اي است كه ت??اوت*هاي ??راواني را شامل مي*شود و مي*تواند توليد محصولي مت??اوت نسبت به مدل*هاي مشابه موجود در بازار را باعث شود.

گوشي*هاي كشويي كه هم*اكنون در بازار ??روخته مي*شوند به گونه*اي طراحي شده*اند كه نمايشگر از روي ص??حه*كليد سخت*ا??زاري به سمت بالا حركت مي*كند كه طرح جديد مايكروسا??ت كاملا با اين روند مت??اوت است.

در طرح ثبت شده توسط مايكروسا??ت توضيح زير آورده شده است: «ابزارهاي ارتباطي همراه كه به صورت كشويي ساخته مي*شوند، يك بخش متحرك را در خود جا داده*اند. اين نوع ابزارها كه هم*اكنون در بازار به ??روش مي*رسند دو بخش مجزا دارند كه نخستين بخش آن*ها نمايشگر و بخش دوم هم ص??حه*كليد سخت*ا??زاري است.

در گوشي*هاي كشويي دست*كم يكي از دو بخش ياد شده به صورت متحرك ساخته مي*شوند و اين در حالي است كه معمولا بخش اول، بخش دوم را پوشش مي*دهد و بر اين اساس در غالب گوشي*هاي كشويي ص??حه*كليد ديده نمي*شود و در زير نمايشگر قرار گر??ته است».

بر اين اساس، طرح مايكروسا??ت به گونه*اي ثبت شده است كه ص??حه*كليد مي*تواند از هر بخش نمايشگر باز شود و در اصل ص??حه*كليد و نمايشگر به صورت مكمل همديگر را پوشانده*اند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1144[/ATTACH]

 

نخستين تصاوير از "هاليدي " اچ*تي*سي

 

خبرگزاري ??ارس: پايگاه اينترنتي XDA Developers سري تصاويري را به نمايش گذاشته كه به مدل اوليه گوشي هوشمند جديد شركت HTC موسوم به Holiday مربوط مي*شود.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از اسلش*گي??ر، تصاوير منتشر شده از اين گوشي هوشمند نشان مي*دهد كه شركت HTC قصد دارد آن را با بدنه*هاي مختل?? و مدل*هاي مت??اوت روانه بازار كند.

اين گوشي هوشمند پردازنده دوهسته*اي 1.2 گيگاهرتزي را در خود جا داده است و به كمك آن مي*تواند چند برنامه سنگين را به صورت همزمان اجرا كند.

براي اين گوشي هوشمند نمايشگر لمسي 4.5 اينچي در نظر گر??ته شده است كه تصاوير در آن با كي??يت 960 در 540 پيكسل به نمايش درمي*آيند. طبق آخرين اخبار منتشر شده قرار است اين محصول از پاييز امسال توسط شركت مخابراتي AT&T وارد آمريكا شود.

گوشي هوشمند Holiday رَم يك گيگابايتي دارد و از ديگر امكاناتي كه در آن به كار ر??ته است مي*توان به دوربين ديجيتالي 8 مگاپيكسلي و دوربين دوم 1.3 مگاپيكسلي براي برقراري تماس*هاي تصويري اشاره كرد.

اين گوشي مبتني بر سيستم*عامل اندرويد ساخته شده است و شركت HTC هنوز خبري را در مورد قيمت نهايي آن منتشر نكرده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1145[/ATTACH]

67 درصد كاربران موبايل از كلمه عبور است??اده نمي*كنند

 

خبرگزاري ??ارس: بر اساس بررسي هاي يك موسسه امنيتي 67 درصد از كاربران تل??ن همراه در جهان بر روي گوشي هاي خود از كلمه عبور است??اده نمي كنند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از تك وب، بررسي هاي موسسه سو??وس نشان مي دهد كه 22 درصد از كاربران تل??ن همراه حداقل يك بار گوشي خود را گم كرده اند و 12 درصد هم گ??ته اند گوشي هايشان به سرقت ر??ته است.

57 درصد از پاسخ دهندگان هم گ??ته اند كه بر روي گوشي يا لپ تاپشان از كلمه عبور است??اده مي كنند، اما 18 درصد از اين ا??راد اذعان كرده اند كه بر روي تمامي وسايل الكترونيك سيار خود اعم از گوشي و لپ تاپ و نت بوك از يك كلمه عبور يكسان است??اده مي كنند، اقدام اشتباهي كه هك كردن و سرقت اطلاعات شخصي كاربران را تسهيل مي كند.

60 درصد از كساني كه در اين مصاحبه و گ??تگو شركت كرده اند، گ??ته اند كه سرقت يا گم شدن گوشي هاي هوشمند را بزرگرين تهديد امنيتي مي دانند كه اين ابزار و وسايل را تهديد مي كند. با توجه به اينكه بسياري از مردم امروزه از گوشي ها و تبلتهايشان براي انجام امور حر??ه اي و تجاري است??اده مي كنند، گم شدن يا سرقت اين محصولات به يك تهديد امنيتي جدي و نگران كننده مبدل شده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1146[/ATTACH]

 

مجازات زندان براي توهين اينترنتي به حكام عرب در دوبي

 

خبرگزاري ??ارس: رييس واحد جرائم سازمان يا??ته پليس دوبي اعلام كرد از اين پس هر يك از شهروندان و ساكنان دوبي كه از اينترنت و شبكه هاي اجتماعي براي توهين به حاكمان كشورهاي عربي است??اده كند به زندان محكوم خواهد شد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از آي تي پي، حداكثر مجازات زندان تعيين شده براي متخل??ان از اين قانون در صورت شناسايي 10 سال تعيين شده است.

به گ??ته كلنل عبدالرحيم بن شا??ي، انتشار اخبار دروغ از طريق توييتر، ??يس بوك يا با است??اده از مسنجر گوشي بلاك بري منجر به برخورد شديد و مجازات خواهد شد.

به گ??ته وي انتشار اين شايعات و اخبار دروغ موجب هراس و ترس مردم و در نهايت به خطر ا??تادن امنيت عمومي مي شود و لذا چنين كاري جرم است. حتي اگر انتشار اين اخبار از طريق ايميل هاي سربسته هم انجام شود جرم بوده و قابل پيگرد است.

سال گذشته يك زن انگليسي مقيم دوبي به علت توهين به ماه رمضان و ديكتاتور خطاب كردن يكي از همكارانش در سايت ??يس بوك به پرداخت 3000 درهم جريمه محكوم شد اما با توجه به تشديد مجازات هاي سايبري در دوبي از اين پس چنين تخل??اتي منجر به زندان هم خواهد شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1147[/ATTACH]

 

ابداع ??ناوري جديد براي مقابله با تر??ند خطرناك هكرها

 

خبرگزاري ??ارس: دو شركت Solera Networks و Netronome قصد دارند با همكاري هم جلوي ??عاليت خطرناك گروهي از هكرها كه از تمهيدات امنيتي به كار گر??ته شده در زمان انتقال ترا??يك ديتا سوءاست??اده مي كنند، بگيرند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از زد دي نت، اين هكرها ترا??يك حاصل از ??عاليت هاي نامشروع خود را در لايه ترا??يكي SSL گنجانده و از اين لايه امن براي جلوگيري از شناسايي ترا??يك مشكوك خود است??اده مي كنند.

دو شركت براي جلوگيري از اين سوءاست??اده برنامه SSL Inspector شركت Netronome را با برنامه DS analyticsشركت Solera تركيب كرده و نرم ا??زاري را طراحي كردند كه به شركت هاي تجاري امكان مي دهد تا ترا??يك اين لايه را رمزگشايي كنند و با تجزيه و تحليل آن در محيط شبكه از هرگونه سوءاست??اده جلوگيري كنند.

با است??اده از اين ابزار حتي اگر ترا??يك از يك كانال امن منتقل شود شناسايي ماهيت آن و جلوگيري از سوءاست??اده ممكن خواهد بود. كاربرد چنين ??ناوري به مديران شبكه ها امكان خواهد داد به شيوه اي سريع تر و مطمئن تر ترا??يك ناشي از ??عاليت هكرها را شناسايي كنند و براي مقابله با آن تصميم بگيرند.

انتظار مي رود سازمان هاي بزرگ دولتي و وزارتخانه هاي د??اعي و نظامي اولين مشتريان چنين سيستمي باشند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1148[/ATTACH]

 

نسل جديد لنزهاي سوني براي عكاسان حر??ه*اي

 

خبرگزاري ??ارس: شركت سوني قصد دارد با برگزاري كن??رانسي در تاريخ 24 آگوست نسل جديد لنزهاي NEX خود را با اندازه*هاي 24، 50 و 55-210 ميليمتري براي دوربين*هاي ديجيتالي و ت??له*??وتو معر??ي كند.

 

 

خبرگزاري ??ارس: به گزارش ??ارس به نقل از دي*پي*ريويو، قرار است در اين كن??رانس دو لنز اصلي سوني معر??ي شوند كه اين دو محصول شامل مدل 24 ميليمتري f1.8 و مدل استاندارد 50 ميليمتري f1.8 مي*شوند.

منابع خبري ضمين تاييد مشخصات اين دو لنز تصريح كرده*اند كه شركت سوني در اين كن??رانس نخستين لنز ت??له*??وتوي خود را با اندازه 55-210 ميليمتري f4.5-6.3 معر??ي مي*كند.

هنوز مشخصات زيادي در مورد اين لنزها منتشر نشده است، در اين ميان گ??ته شده كه لنز 55-210 ميلي متري سوني با قابليت تثبيت تصاوير به دست كاربران مي*رسد. دو لنز ديگر كه به صورت ثابت طراحي شده*اند نيز قابليت عكاسي وايد را براي كاربران ??راهم مي*كنند.

در گزارش*هاي منتشر شده به قيمت اين لنزها اشاره*اي نشده اما منابع آگاه اعلام* كرده*اند كه قيمت اين محصولات نسبت به ديگر لنزهاي سوني كمتر است.

شركت سوني مانند ديگر توليدكنندگان دوربين*هاي ديجيتالي مي*كوشد با عرضه لنزهاي باكي??يت و ارزان تا پايان سال جاري ميلادي سهم بيشتري از بازار جهاني را در دست بگيرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[attach=config]1149[/attach]

 

??يس*بوك و توئيتر تسليم خواسته*هاي دولت انگليس شدند

 

خبرگزاري ??ارس: توئيتر، ??يس بوك و rim سازنده گوشي هاي هوشمند بلاك بري مي گويند از مذاكره با دولت انگليس براي يا??تن راه هاي توق?? ارائه خدمات شبكه اي بر بستر اينترنت در زمان ناآرامي هاي شهري استقبال مي كنند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از بتانيوز، ترزا مي وزير كشور انگلستان قرار است در آينده نزديك با مديران چند شركت بزرگ ??ناوري ديدار كند تا با همكاري آنها است??اده از اين شبكه ها براي سازماندهي اعتراضات اجتماعي در اين كشور را غيرممكن كند.

??يس بوك، توييتر و ريم از جمله شركت هايي هستند كه مذاكره با سران آنها با توجه به كاركرد آنها در اعتراضات اخير قطعي است.

??يس بوك با صدور اطلاعيه اي از درخواست هاي نخست وزير و وزير كشور انگلستان پشتيباني كرده و از آمادگي خود براي مشاوره با آنها خبر داده و شركت rim هم مي گويد از قوانين اين كشور در زمينه نقض حريم شخصي و در حوزه جرائم اينترنتي و مخابراتي به طور كامل تبعيت خواهد كرد.

مسنجر شركت بلاك بري به نام bbm به سوژه اصلي اعتراض دولت انگليس تبديل شده و مقامات اين كشور خواستار بلوكه كردن آن در زمان اعتراضات اجتماعي هستند.

در همين حين ??يس بوك اعلام كرده در حال طراحي ابزاري براي جلوگيري از تكرار رويدادهاي يك ه??ته اخير و سازماندهي اعتراضات از طريق اين سايت است. هنوز اطلاعات بيشتري در اين زمينه منتشر نشده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1150[/ATTACH]

 

اطلاعات كاربران همراه انگليس در اختيار پليس

 

خبرگزاري ??ارس: طي يك ه??ته اخير سه اپراتور تل??ن همراه عمده انگليس به درخواست پليس حجم گسترده*اي از اطلاعات مربوط به تماس ها و پيامك هاي كاربران و مشتركانشان را در اختيار پليس گذاشته اند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از وي تري، اين اقدام بر اساس قانون Regulation of Investigatory Powers يا (RIP) انجام مي شود كه اپراتورهاي تل??ن همراه اين كشور را ملزم مي كند در صورت درخواست پليس تمامي اطلاعات مورد نظر آنها در مورد هر مشترك تل??ن همراه را به پليس ارائه دهند.

مقامات پليس مي گويند با بررسي اين اطلاعات درصدد شناسايي عوامل اصلي اعتراضات مردمي در لندن و ديگر شهرهاي بزرگ اين كشور هستند. بر طبق قانون RIP اپراتورها بايد اسم، آدرس، شماره همراه و اطلاعات مربوط به موقعيت مكاني مشتركان خود در مناطق مختل?? را در صورت درخواست در اختيار پليس بگذارند.

در حالي كه بسياري از ??عالان حقوق مدني و ناظران امور معتقدند اين اقدام پليس انگلستان غيرمتعار?? و بر خلا?? مصالح عمومي است، اما پليس بر تجسس گسترده در مورد شهروندان اصرار دارد و حال اين نگراني وجود دارد كه ممكن است به علت سهل انگاري پليس اين اطلاعات شخصي كاربران به دست هكرها يا شركت هاي ثالث بي??تد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1151[/ATTACH]

 

دستگيري تعدادي از كاربران ??يس*بوك در لندن

 

خبرگزاري ??ارس: پليس انگليس كماكان در حال دستگيري عده زيادي از شهروندان اين كشور به جرم است??اده از شبكه هاي اجتماعي مانند ??يس بوك براي سازماندهي اعتراضات خياباني است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از وي تري، مقامات اين كشور به منظور ترساندن معترضان اطلاعات مربوط به اين دستگيري ها را همراه با هويت ا??راد دستگير شده منتشر مي كنند.

با دستگيري هر يك از كاربران معترض ??يس بوك و بررسي اطلاعات منتشر شده توسط وي و همين طور دوستان و آشنايانش زمينه براي دستگيري عده اي ديگر از كاربران معترض آن ??راهم مي شود.

در آخرين تحولات از اين دست پليس Cheshire از دستگيري سه ن??ر به جرم تشويق ديگر كاربران ??يس بوك به آنچه كه اغتشاش و شورش ناميده شده، خبر داده است.

به گ??ته مقامات پليس در مورد متخل??ان كم سن و سال تر و صغير از والدينشان هم خواسته شده تا در ادارات پليس حاضر شوند. همچنين به آنها توصيه شده تا بر عملكرد ??رزندانشان در شبكه هاي اجتماعي كنترل و نظارت بيشتري داشته باشند و اقدامات آن را چك كنند.

پليس Essex هم يك دختر 18 ساله را به جرم ارسال پيام هاي تحريك آميز از طريق مسنجر گوشي بلاك بري دستگير كرده و در حال تحقيقات از وي است.

يك پسر 19 ساله به نام Jason Hagan كه اقدامات مشابهي را از طريق ??يس بوك انجام داده از زمره دستگيرشدگان است. دولت انگليس همچنين اعلام كرده از اين پس در صورت وقوع ناآرامي ممكن است دسترسي به ??يس بوك، توييتر و مسنجرهاي بلاك بري را ناممكن كند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1186[/ATTACH]

كارتابل الكترونيكي استان قم امروز ا??تتاح مي*شود

 

خبرگزاري ??ارس: عصر امروز كارتابل الكترونيكي مردم قم، با هد?? ??راهم* كردن شرايط پرداخت يكپارچه تمامي قبوض شهري مردم قم ا??تتاح مي*شود.

 

به گزارش خبرنگار ??ن*آوري اطلاعات خبرگزاري ??ارس، مراسم ا??تتاح كارتابل الكترونيكي مردم قم امروز با حضور ??روزنده معاون توسعه سرمايه*هاي انساني رئيس جمهور، استاندار قم و علي حكيم جوادي معاون وزير ارتباطات و ??ناوري اطلاعات و رئيس سازمان ??ناوري اطلاعات ايران ا??تتاح مي*شود.

بنا بر اين گزارش، با ا??تتاح كارتابل الكترونيكي مردم قم، مردم اين استان مي**توانند قبوض آب، برق، تل??ن ثابت و همراه و گاز خود را در اين كارتابل به صورت الكترونيكي و يكپارچه پرداخت كنند.

براساس اين گزارش اين كارتابل كه به منظور تجميع قبوض در استان قم راه*اندازي شده با حمايت وزارت ارتباطات و ??ناوري اطلاعات صورت گر??ته است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1187[/ATTACH]

 

ساختمان جديد اپل بزرگتر از پنتاگون

 

خبرگزاري ??ارس: با اعلام برنامه ريزي اپل براي ساخت مجموعه تجاري اداري جديد مشخص شده كه ابعاد اين مجموعه حتي از ابعاد ساختمان پنتاگون يا وزارت د??اع آمريكا هم بزرگتر خواهد بود.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از سي نت، اپل اميدوار است تا كار ساخت اين مجموعه را تا سال 2015 به پايان برساند و قرار است تنها در ساختمان اصلي اين مجموعه بيش از 12 هزار ن??ر مشغول به كار شوند.

مو??قيت هاي چند سال اخير و استقبال از آي??ون و آي پد و همين طور ??روشگاه هاي آنلاين اين شركت به اپل امكان داده تا دست به يك نوسازي اساسي بزند و ساختمان هاي جديدي را نيز به مجموعه امكانات و تاسيسات مورد است??اده اش بي??زايد.

در حالي كه ابعاد ساختمان ??علي پنتاگون به 1566 ??وت مي رسد اين رقم در مورد ساختمان نوساز اپل 1615 ??وت خواهد بود.

اين ساختمان تا بدان حد عريض خواهد بود كه ساختمان مشهور Empire State را مي توان به طور خوابيده در آن جاي داد. همچنين در كنار اين ساختمان مي توان يك ناو شكن بزرگ، يك ناو هواپيما بر،يك كشتي جنگي و دو زيردريايي را در اين ساختمان جاي داد.

ساختمان ياد شده كه در 4 طبقه ساخته مي شود همچنين مجهز به دو طبقه پاركينگ هم خواهد بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...